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市場調査レポート
商品コード
1334623
フレーバーエンハンサーの世界市場規模調査&予測、用途別・地域別分析、2023-2030年Global Flavor Enhancer Market Size study & Forecast, by Applications (Soups and Noodles, Savory Snacks, Seasoning and Condiments, Other Applications) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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フレーバーエンハンサーの世界市場規模調査&予測、用途別・地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年08月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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フレーバーエンハンサーの世界市場は、予測期間2023年から2030年にかけて4.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
フレーバーエンハンサーは、飲食品の味覚特性を強化・改善する特殊な成分です。触媒として作用し、存在する天然風味を増幅したり、特定の味覚要素を加えたりして、全体的な官能体験を向上させる。味覚受容体を刺激し、風味知覚を高めることで、風味増強剤は食品の香ばしさ、甘さ、酸味、うま味の特徴を引き出し、メーカーは味覚を刺激し、消費者の味蕾を虜にする、より魅力的で楽しい料理の創造を可能にします。市場成長を後押しする原動力は、飲食品業界の成長と、味覚強化に対する消費者ニーズの高まりです。
Statistaによると、食品市場は2023年に9兆3,600億米ドルの収益を上げ、2023年から2028年にかけて年率6.73%の成長が見込まれています。同様に、飲料市場は2023年に2,025億米ドルの収益に達すると予測され、2023年から2027年までの年間成長率は12.66%と予測され、2027年には3,262億米ドルの市場規模が予測されます。さらに、外食産業やクイックサービス・レストランの成長、風味増強剤製造の技術進歩が、市場に有利な機会を生み出すと予想されます。しかし、原材料価格の変動や、ハーブ、スパイス、エキスなどの天然風味源との競合が、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
フレーバーエンハンサーの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、確立された食品産業、食品を効率的に消費者に届ける確立された流通インフラ、多様な嗜好を持つ消費者により、フレーバーエンハンサー食品への需要が高まっていることから、2022年の市場を独占しました。アジア太平洋地域は、人口の急増、可処分所得の増加による消費者の嗜好の変化、食品加工産業の成長などの要因により、予測期間中に最も急成長する地域になると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Flavor Enhancer Market is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.5% over the forecast period 2023-2030. A flavor enhancer is a specialized ingredient that intensifies and improves the taste profile of food and beverage products. It acts as a catalyst, amplifying the natural flavors present or adding a specific taste element to enhance the overall sensory experience. By stimulating taste receptors and heightening flavor perception, flavor enhancers bring out the desired savory, sweet, sour, or umami characteristics in foods, allowing manufacturers to create more appealing and enjoyable culinary creations that tantalize the palate and captivate consumers' taste buds. The driving factors boosting the market growth are the growing food and beverage industry and increasing consumer demand for enhanced taste.
According to Statista, the food market is estimated to generate a revenue of USD 9.36 trillion in 2023, with an expected annual growth rate of 6.73% between 2023 and 2028. Similarly, the beverages market is projected to reach a revenue of USD202.50 billion in 2023, and the annual growth rate from 2023 to 2027 is anticipated to be 12.66%, leading to a projected market volume of USD326.20 billion by 2027. Moreover, growing food service and quick-service restaurants and technological advancements in flavor enhancer production are expected to create lucrative opportunities in the market. However, the fluctuating raw material prices and competition from natural flavor sources such as herbs, spices, and extracts stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Flavor Enhancer Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the established food industry, a well-established distribution infrastructure that efficiently delivers food products to consumers, and consumers having diverse tastes and preferences, leading to a higher demand for flavor-enhanced food products. Asia Pacific is expected to become the fastest growing region during the forecast period, owing to factors such as a rapidly growing population, increasing disposable income changing consumer preferences and a growing food processing industry.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.