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市場調査レポート
商品コード
1399619
ターミナルトラクターの市場規模-駆動タイプ別、産業別、トン数別、世界予測、2023年~2032年Terminal Tractor Market Size - By Drive Type (Diesel-powered, Electric-powered, Hybrid-powered, Alternative Fuel-powered), Industry (Port Terminals, Distribution Centers, Warehousing, Manufacturing), Tonnage & Global Forecast, 2023 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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ターミナルトラクターの市場規模-駆動タイプ別、産業別、トン数別、世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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ターミナルトラクターの市場規模は、国際貿易とコンテナ輸送の増加により、2023年から2032年にかけてCAGR 8%以上で拡大する展望です。
国際貿易の拡大は、港湾や物流ハブにおける効率的な貨物処理ソリューションの必要性を高めています。サプライチェーンが複雑化し、迅速かつ組織的な貨物オペレーションが求められるようになったことで、コンテナやトレーラーのハンドリングにおけるターミナルトラクターの需要が高まっています。
さらに、厳しい規制の実施に伴い、従来のディーゼルトラクターに代わる電動式トラクターを採用する企業が増えており、革新的な電動ターミナルトラクターの開発に拍車がかかっています。例えば、2023年8月、Cargotec社のKalmarは、既存の電動ソリューションの範囲を拡大するために、米国のLonestar Specialty Vehiclesから電動ターミナルトラクターの製品ラインの権利を取得しました。
業界は駆動タイプ、トン数、産業、地域に区分されます。
駆動タイプに基づくと、ハイブリッド式ターミナルトラクター市場は2023~2032年に大きな牽引力を獲得すると予測されています。この成長は、物流・輸送セクターが持続可能性をますます重視するようになり、環境に優しいソリューションへの嗜好が高まっていることによる。ハイブリッド式ターミナルトラクターは、内燃エンジンと電力を組み合わせ、燃料効率の向上と排出ガスの削減を実現します。ハイブリッド式ターミナルトラクターは、ターミナル内では電気モードで運転し、長距離では従来の燃料に切り替えることができるため、その多用途性と費用対効果も受け入れ拡大に寄与します。
倉庫セグメントのターミナルトラクター市場は、eコマースと物流活動の急増に起因して、2023年から2032年にかけて高い需要が見込まれます。ターミナルトラクターはその多用途性から、倉庫内でのトレーラーやコンテナの効率的な移動を促進し、マテリアルハンドリング作業を最適化します。倉庫部門全体で業務効率、在庫管理、タイムリーな配送が重視されるようになったことで、同部門の成長はさらに高まると思われます。
地域別では、アジア太平洋のターミナルトラクター産業は2023年から2032年にかけて堅調な成長率を示すと見られています。中国やインドのような国々における物流、海運、eコマース活動の急速な拡大がターミナルトラクターの需要に拍車をかけており、それによっていくつかの業界参加者に潜在的な成長機会を提供しています。2022年11月、Terberg Tractors Malaysia Sdn Bhdは、国内初の完全バッテリー式電動ターミナルトラクターであるYT200EVを発表し、現在と新規顧客からの予想される需要に対応するため、マレーシアにおけるターミナルトラクターの生産能力を600台に倍増する計画を明らかにしました。いくつかの主要な業界参入企業によるこのような取り組みが、地域全体の国際貿易を促進するための政府の政策と相まって、市場の成長に寄与しています。
Terminal Tractor Market size is poised to expand at over 8% CAGR from 2023 to 2032 driven by the growing rate of international trade and containerized shipping. The expansion of international commerce is surging the need for efficient cargo-handling solutions in ports and logistics hubs. The rising complexity of supply chains and the higher obligation for swift and organized cargo operations is amplifying the demand for terminal tractors in handling containers and trailers.
Furthermore, with the implementation of stringent regulations, businesses are increasingly adopting electric-powered alternatives to traditional diesel tractors, spurring the development of innovative electric terminal tractors. For instance, in August 2023, Cargotec company Kalmar acquired the product rights to the electric terminal tractor product line from Lonestar Specialty Vehicles in the U.S. to expand its existing range of electric solutions.
The industry is segmented into drive type, tonnage, industry, and region.
Based on drive type, the hybrid-powered terminal tractor market is projected to gain significant traction from 2023-2032. The growth is owing to the rising preference for eco-friendly solutions as the logistics and transportation sector is increasingly emphasizing sustainability. Hybrid-powered terminal tractors combine internal combustion engines with electric power for offering enhanced fuel efficiency and reduced emissions. The ability of hybrid terminal tractors to operate in electric mode within terminals and switch to traditional fuel for longer distances on account of their versatility and cost-effectiveness will also contribute to their increasing acceptance.
Terminal tractor market from the warehousing industry segment is expected to witness high demand between 2023 and 2032 attributed to the surging e-commerce and logistics activities. Given their versatility, terminal tractors facilitate the efficient movement of trailers and containers within warehouse premises for optimizing the material handling operations. The escalating emphasis on operational efficiency, inventory management, and timely deliveries across the warehousing sector will further boost the segment growth.
Regionally, the Asia Pacific terminal tractor industry is set to exhibit a robust growth rate from 2023-2032. The rapid expansion of logistics, shipping, and e-commerce activities in countries like China and India is fueling the demand for terminal tractors, thereby providing potential growth opportunities to several industry participants. In November 2022, Terberg Tractors Malaysia Sdn Bhd introduced YT200EV, the country's first fully battery-powered electric terminal tractor and disclosed plans to double its 600-unit terminal tractor production capacity in Malaysia to meet the anticipated demand from current and new customers. Such initiatives by several major industry participants coupled with government policies for promoting international trade across the region are contributing to the market growth.