市場調査レポート
商品コード
1380577
ボトル入り飲料水パッケージ市場:包装材料別、用途別、流通チャネル別&予測、2023~2032年Bottled Water Packaging Market - By Packaging Material (Polyethylene Terephthalate, Glass, Cans, Cartons), By Application (Still Water, Carbonated Water, Flavored Water, Functional Water), By Distribution Channel & Forecast, 2023 - 2032 |
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ボトル入り飲料水パッケージ市場:包装材料別、用途別、流通チャネル別&予測、2023~2032年 |
出版日: 2023年09月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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ボトル入り飲料水パッケージ業界は、健康志向の高まり、都市化、外出の多いライフスタイルに後押しされ、2023年から2032年にかけてCAGR 4.7%で拡大すると予測されています。
世界中の消費者の可処分所得の増加は、便利で携帯可能な水分補給ソリューションへの嗜好を促進しています。
水質に関する厳しい規制の実施と安全性への懸念が、安全で改ざんを防止できるパッケージの採用を後押ししています。使い捨てプラスチックの削減に向けたパラダイムシフトも、環境に配慮したパッケージングソリューションの開発を促進し、ボトル入り飲料水パッケージ業界全体の拡大に拍車をかけています。例えば、フィジーウォーターは2022年9月、米国で330mLと500mLのパッケージに100%消費者使用後の再生PETボトルを使用するシフトに合わせた新たな取り組みを開始し、ボトル入り飲料水量のほぼ65%を再生材料に置き換えました。
市場は包装材、用途、流通チャネル、地域によって区分されます。
包装材に基づくと、ガラス包装セグメントからのボトル入り飲料水パッケージ市場価値は、2032年までに大幅なCAGRで増加すると予想されています。成長の原動力は、持続可能性に対する消費者の嗜好の高まりです。化学物質の溶出に関する懸念の高まりがガラスの採用をさらに後押しし、セグメントの成長に拍車をかけると思われます。
用途別では、炭酸水セグメントの業界シェアが2023-2032年に急成長します。利便性と健康志向が相まって、炭酸水の人気も高まると思われます。
オンライン小売流通チャネルは、消費者の宅配志向の高まりに牽引され、2032年までに顕著な市場収益シェアを獲得すると推計されます。オンライン購入の容易さ、幅広い製品群へのアクセス、eコマースの拡大傾向は、オンラインチャネルを通じたボトル入り飲料水の販売拡大に貢献すると思われます。
地域的には、欧州のボトル入り飲料水パッケージ業界は、健康意識の高まり、持続可能な包装へのシフト、外出先での水分補給ソリューションに対する消費者の嗜好の高まりに牽引され、2032年までに堅調なCAGRを達成すると予想されます。さらに、環境に優しい慣行に対する規制当局の支援の流入も、この地域の市場展望を概説します。
Bottled water packaging industry size is projected to expand at 4.7% CAGR from 2023 to 2032, propelled by the rising health consciousness, urbanization, and on-the-go lifestyles. Increasing disposable incomes of consumers worldwide is driving the preferences for convenient and portable hydration solutions.
The implementation of stringent regulations and safety concerns regarding water quality is boosting the adoption of secure and tamper-evident packaging. The paradigm shift towards reducing single-use plastic is also promoting the development of eco-conscious packaging solutions, adding to the overall bottled water packaging industry expansion. For instance, in September 2022, Fiji Water launched a new initiative to align with the shift towards using 100% post-consumer recycled PET bottles for its 330- and 500-mL packages in the U.S. to replace almost 65% of its bottled water volume with recycled material.
The market is segregated based on packaging material, application, distribution channel, and region.
Based on packaging material, the bottled water packaging market value from glass packaging segment is expected to increase at significant CAGR by 2032. The growth is driven by the rising consumer preference for sustainability. The growing concerns about chemical leaching will further push the adoption of glass, adding to the segment growth.
In terms of application, the industry share from carbonated water segment will grow at rapid pace during 2023-2032, due to the increasing consumer demand for refreshing and fizzy beverages. Convenience coupled with health-conscious choices will also drive the popularity of carbonated water.
The online retail distribution channel is estimated to accumulate commendable market revenue share by 2032, led by the growing preference of consumers for doorstep deliveries. The ease of online purchases, the access to wide product range along with the growing trend of e-commerce will contribute to the expansion of sales of bottled water through online channels.
Regionally, the Europe bottled water packaging industry is expected to attain robust CAGR by 2032, driven by the heightened health awareness, the shift towards sustainable packaging, and rising consumer preference for on-the-go hydration solutions. Moreover, the influx of regulatory support for environmentally friendly practices will also outline the regional market outlook.