市場調査レポート
商品コード
1351533
生理用ナプキン市場:タイプ別、流通チャネル別、2032年までの世界予測Sanitary Pads Market - By Type (Disposable, Reusable), By Distribution Channel (Retail Pharmacy, Hospital Pharmacy, E-commerce Channels, Brick & Mortar, Supermarket/Hypermarket) - Global Forecast to 2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
生理用ナプキン市場:タイプ別、流通チャネル別、2032年までの世界予測 |
出版日: 2023年07月13日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
|
生理用ナプキンの世界市場は、2023年から2032年にかけてCAGR 4%超を記録する見通しです。
より快適で効率的な生理用ナプキンを提供するため、メーカーによる研究開発投資への取り組みが拡大しており、市場の成長に拍車をかけると思われます。例えば、2022年10月、個人向け衛生ブランドであるSoothe Healthcareは、流通チャネルをさらに拡大し、Tier2およびTier3市場の女性全体にリーチを拡大するために、2,100万米ドル(1億7,500万ルピー)以上を投資しました。先進的な材料や技術の流入により、高吸収性ポリマーの登場や、より優れた吸収力と漏れ防止を提供するパッド設計の改良も進んでいます。
生理用ナプキン業界全体は、タイプ、流通チャネル、地域によって区分されます。
タイプ別では、再利用可能な生理用ナプキン市場は、環境に優しく持続可能であることから布ナプキンや洗濯可能な生理用ナプキンの人気が高まっており、2023年から2032年にかけてCAGR 4.5%を記録する可能性があります。使い捨ての生理用ナプキンとは異なり、これらのナプキンは環境への影響を軽減するのに役立ちます。急増する消費者の要求に対応するための技術革新への注目の高まりが、このセグメントの成長に影響を与えると思われます。例えば、2021年9月、デンマークに本社を置くLastObject社は、新しい再利用可能な生理用ナプキンのLastPadを発売しました。
流通チャネルに関しては、病院薬局セグメントの生理用ナプキン産業規模は2032年までCAGR 3.5%を記録すると予想されています。病院薬局は、薬の注文を確認し、正確な医薬品情報を提供し、投薬ミスの防止を支援することで、患者の安全に大きく貢献しています。また、病院スタッフが個人的な衛生用品を入手する際の支援も、同セグメントの拡大に拍車をかけると思われます。
地域別では、欧州の生理用ナプキンの市場規模は2032年まで3%の成長率が見込まれます。月経に関する健康と衛生に対する意識の高まりにより、女性と女児の生理用品へのアクセスを促進しながら、月経に関する偏見を軽減する取り組みが始まっています。環境に優しく持続可能な生理用ナプキンに対する需要の高まりと相まって、規制要件の進化がこの地域の市場成長に拍車をかけると思われます。
Global sanitary pads market is poised to record over 4% CAGR from 2023-2032.
The growing efforts by manufacturers on R&D investments to offer more comfortable and efficient sanitary pads will add to the market growth. For instance, in October 2022, personal hygiene brand Soothe Healthcare invested over USD 21 million (Rs 175 crore) for further growing its distribution channels and expanding its reach across women in the tier two and three markets. The influx of advanced materials and technologies has also resulted in the advent of superabsorbent polymers and improved pad designs to offer better absorption and leakage prevention.
The overall sanitary pads industry is segmented based on type, distribution channel, and region.
In terms of type, the reusable sanitary pads market may record 4.5% CAGR from 2023-2032 driven by rising popularity of cloth pads and washable menstrual pads owing to their eco-friendly and sustainable nature. Unlike their disposable counterparts, these pads help reduce the environmental impacts. The growing focus on innovations to match the surging consumer requirements will influence the segment growth. For instance, in September 2021, Denmark-based LastObject launched LastPad, its new reusable sanitary towel.
With respect to distribution channel, the sanitary pads industry size from the hospital pharmacy segment is expected to hit 3.5% CAGR up to 2032. Hospital pharmacies significantly contribute to patient safety as they verify medication orders, offer accurate drug information, and assist prevent medication errors. The assistance to hospital staff in obtaining personal hygiene items will also add to the segment expansion.
Regionally, Europe sanitary pads market size is expected to observe 3% growth rate through 2032. The surging awareness of menstrual health and hygiene has made way for initiatives to reduce the stigma around menstruation while promoting access to sanitary products for women and girls. The evolving regulatory requirements coupled with the higher demand for eco-friendly and sustainable sanitary pads will add to the regional market growth.