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市場調査レポート
商品コード
1635726
航空産業の将来の道としてのSAFSAFs as the way forward for the aviation industry |
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航空産業の将来の道としてのSAF |
出版日: 2024年12月20日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 28 Pages
納期: 即納可能
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航空産業は、輸送関連排出の約10%を占めています。世界中の政府によってネットゼロ目標が設定されており、脱炭素化戦略を採用する必要があります。SAFは、航空産業を脱炭素化するための重要な技術であると認識されており、SAF生産の主な経路として、水素化処理とPtL(Power to Liquid)があります。官民部門はSAFの混合義務や使用目標を設定し、ネットゼロ目標達成に力を注いでいます。
水素化処理はすぐに利用可能で現在もっとも安価な技術であるため、現在大きな役割を果たしています。しかし、原料の入手性という問題に直面しています。このため、長期的には低炭素水素と炭素回収インフラが成熟し、PtL合成燃料がより大きな役割を果たすと見られます。多くの国がSAFの混合義務を定めており、まだ義務化されていない国では、多くの航空企業が自主的に混合義務を定めています。航空企業は、SAFメーカーと長期取引契約を結ぶことにより、目標達成を計画しています。SAF生産能力は2020年~2030年にCAGRで約68%の成長が見込まれ、アジア、北米、欧州が供給の大部分を提供する主要地域とされています。需要面では、北米、欧州、英国がSAF消費の主要市場になると予測されています。
当レポートでは、世界の航空産業について調査分析し、脱炭素化におけるSAFの役割、SAF生産経路、各国のSAF混合義務、SAF生産能力の見通しなどの情報を提供しています。
The aviation industry contributes to approximately 10% of all transport-related emissions. With net-zero targets being set by governments around the world, decarbonization strategies need to be adopted. SAFs have been identified as a key technology to decarbonize the aviation industry, with hydrotreatment and PtL (Power to Liquid) as the dominant pathways for SAF production. Both the public and private sectors have mobilized by setting blending mandates and targets for SAF utilization to help reach net-zero goals.
The aviation industry contributes to approximately 10% of all transport-related emissions. With net-zero targets being set by governments around the world, decarbonization strategies need to be adopted. SAFs have been identified as a key technology to decarbonize the aviation industry, with hydrotreatment and Power to Liquid as the dominant pathways for SAF production. Hydrotreatment is playing a major role at present, as the technology is readily available and currently the most affordable, however, it faces issues of feedstock availability. For this reason, Power to Liquid synthetic fuels will play a greater role in the long-term, when low-carbon hydrogen and carbon capture infrastructure will have reached maturity. A number of countries have set blending mandates for SAF usage, and, more prevalently in countries where mandates have not been set in place yet, numerous airlines have also set voluntary blending mandates. Airlines are planning on reaching their targets by signing long-term offtake agreements with SAF producers. With SAF capacity projected to grow at a CAGR of almost 68% between 2020 and 2030, Asia, North America, and Europe have been identified as the key regions providing the majority of said supply. On the demand side, North America, Europe, and the UK are expected to become the dominant markets for SAF consumption.