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市場調査レポート
商品コード
1543803
世界のフレグランス部門における機会:2024年Opportunities in the Global Fragrances Sector 2024 |
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世界のフレグランス部門における機会:2024年 |
出版日: 2024年07月22日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 即納可能
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世界のフレグランス部門の2023年の市場規模は558億米ドルで、2023年から28年にかけてCAGR4.7%を記録し、2028年には703億米ドルに達すると予測されています。2023年にこの分野で最大の地域を占めるのは南北アメリカです。2023年には、女性用フレグランスが最大のカテゴリーとなり、世界全体の売上額の53.3%を占めました。世界のフレグランス部門の上位5社の2023年の金額シェアは34.4%でした。ハイパーマーケットとスーパーマーケットは、2023年の世界のフレグランス部門の主要流通チャネルであり、金額シェアは23.4%でした。
このセクターをリードしたのはL'Orealの11.2%、次いでLVMH Moet Hennessyの6.8%、Cotyの6.6%でした。その他の大手企業は、Chanelが5%、Natura &Coが4.8%でした。ハイパーマーケットおよびスーパーマーケットは、2023年の世界のフレグランス部門の主要流通チャネルであり、金額シェアは23.4%、次いでヘルスおよびビューティーストアが23%でした。南北アメリカでは、ハイパーマーケットおよびスーパーマーケットが引き続き主要な流通チャネルであり、販売額の31%を占めました。中東・アフリカと西欧では、ヘルスおよびビューティストアがフレグランスの流通をリードしました。東欧では直販業者の金額シェアが25.5%と最も高くなっています。
当レポートでは、世界のフレグランス部門について調査し、市場の概要とともに、地域別の動向、消費パターンの変化、今後の見通しと市場に参入する企業の競合情勢などをまとめています。
The global fragrances sector was valued at $55.8 billion in 2023 and is forecast to record a compound annual growth rate (CAGR) of 4.7% during 2023-28, to reach $70.3 billion in 2028. The Americas represented the largest region in the sector in 2023. In 2023, female fragrances was the largest category, accounting for 53.3% of overall global value sales. The top five companies in the global fragrances sector together accounted for a value share of 34.4% in 2023. Hypermarkets & supermarkets was the leading distribution channel in the global fragrances sector in 2023, with a value share of 23.4%.
The global fragrances sector was valued at $55.8 billion in 2023 and is forecast to record a compound annual growth rate (CAGR) of 4.7% during 2023-28, to reach $70.3 billion in 2028. The Americas represented the largest region in the sector in 2023, with a value share of 45.3%, followed by Western Europe with 27.3%. In 2023, female fragrances was the largest category, accounting for 53.3% of overall global value sales, distantly followed by male fragrances at 32.1%. Among all the categories, male fragrances and fragrances sets are set to record the fastest value CAGRs during 2023-28, at 5.5%, each. The top five companies in the global fragrances sector together accounted for a value share of 34.4% in 2023. The sector was led by L'Oreal, which held a value share of 11.2%, followed by LVMH Moet Hennessy - Louis Vuitton with 6.8% and Coty with 6.6%. The other leading companies, Chanel and Natura &Co, accounted for value shares of 5% and 4.8%, respectively. Hypermarkets & supermarkets was the leading distribution channel in the global fragrances sector in 2023, with a value share of 23.4%, followed by health & beauty stores with 23%. Hypermarkets & supermarkets remained the leading distribution channel in the Americas, with 31% of value sales. In MEA and Western Europe, health & beauty stores led fragrances distribution. The value share of direct sellers was highest in Eastern Europe, at 25.5%. Glass was the most used pack material in 2023, accounting for 96.8% of total volumes, while bottle was the only pack type used in the sector. Dispenser was the most used closure type in 2023, accounting for a 99.6% volume share. Among primary outer types, carton - folding led with a 91.3% volume share.
This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global fragrances sector, analyzing data from 108 countries. It includes analysis on the following -