市場調査レポート
商品コード
1535014

世界の乳製品および大豆食品業界における機会:2024年

Opportunities in the Global Dairy & Soy Food Sector 2024


出版日
発行
GlobalData
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英文 189 Pages
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世界の乳製品および大豆食品業界における機会:2024年
出版日: 2024年07月16日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 189 Pages
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概要

世界の乳製品および大豆食品の市場規模は、2023年に6,542億米ドルとなりました。同市場は2028年には7,767億米ドルに達し、CAGRは3.5%と見込まれています。同部門の販売量は2028年に2,129億kgに達し、2023~28年のCAGRは1%となります。2023年には、牛乳が33.5%を占め最大のカテゴリーとなり、次いでチーズが24%を占めています。2023年の世界全体の金額ベースでは中国がトップで、15.8%のシェアを獲得しました。2023年の乳製品および大豆食品の主要市場はアジア太平洋と南北アメリカで、金額シェアはそれぞれ33.1%と29.4%でした。世界の乳製品および大豆食品部門の上位5社の2023年の合計金額シェアは16.6%でした。同部門を牽引したのはGroupe Lactalisで金額シェアは5.2%、次いでDanone Groupの4.2%でした。Yili Group、Nestle、China Mengniu Dairyがこのセクターの他の主要企業です。プライベートブランドは2023年に13%を占めました。

当レポートでは、世界の乳製品および大豆食品業界について調査し、市場の概要とともに、市場の規模とセグメント別、地域別動向、今後の見通しなどについてまとめています。

目次

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • セクター概要
  • 世界概要
  • アメリカ
  • アジア太平洋
  • 東欧要
  • 中東・アフリカ
  • 西欧
  • 乳製品および大豆食品:世界の課題
  • 食品価値シェアパターンの変化
  • 食品産業全体における価値シェアの変化、2023年~2028年
  • 価値シェアの変化の理由
  • 消費レベルの変化:南北アメリカ、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:アジア太平洋、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:東欧、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:中東・アフリカ、2018年~2028年
  • 消費レベルの変化:西欧、2018年~2028年
  • 地域別に潜在力の高い国
  • 地域別に潜在力の高い国
  • 調査手法-潜在力の高い国
  • 国別ディープダイブ
  • 潜在的可能性の高い国の分析
  • 見通し
  • 健康とウェルネス分析
  • 健康とウェルネス分析- 世界と地域
  • 競合環境
  • 価値別トップ企業- 世界
  • 主要企業とブランドのシェア分析- 世界
  • 地域別主要企業・ブランドシェア分析
  • 競合情勢-市場分析
  • 主要ブランド- バターおよびスプレッド油脂
  • 主要ブランド- チーズ
  • 主要ブランド- クリーム
  • 主要ブランド- 乳製品および大豆ベースのデザート
  • 主要ブランド- 飲むヨーグルト
  • 主要ブランド- フロマージュフレ&クワルク
  • 主要ブランド- 穀物、ナッツ、米、種子ミルクの代替品
  • 主要ブランド- 牛乳
  • 主要ブランド- 豆乳・豆乳飲料
  • 主要ブランド- ヨーグルト
  • プライベートブランドの市場シェア
  • プライベートブランドのシェア分析、地域別
  • プライベートブランドのシェア分析、カテゴリー別
  • 主な流通チャネル
  • 主要流通チャネルのシェア- 世界および地域レベル
  • 主な包装形態
  • 主要パック素材とパックタイプ別の成長分析
  • 閉鎖タイプと主な外部タイプ別成長分析
  • 業界指標を選択
  • 世界特許出願
  • 世界求人分析
  • 世界の取引

付録

目次
Product Code: GDCG240003GS

The global dairy & soy food sector was valued at $654.2 billion in 2023 and will reach $776.7 billion in 2028 at a CAGR of 3.5%. The sector's volume sales will reach 212.9 billion kg in 2028 and will generate a CAGR of 1% during 2023-28. In 2023, milk was the largest category by value sales, accounting for 33.5%, followed by cheese with 24%. China was the leading country in value terms globally in 2023, amassing a share of 15.8%. Asia-Pacific and the Americas were the leading markets for dairy & soy food in 2023, with value shares of 33.1% and 29.4%, respectively. ?The top five companies in the global dairy & soy food sector accounted for a combined value share of 16.6% in 2023. The sector was led by Groupe Lactalis, which held a value share of 5.2%, followed by Danone Group, with 4.2%. Yili Group, Nestle, and China Mengniu Dairy were the other leading companies in the sector. Private labels accounted for 13% in 2023.

Scope

This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global dairy & soy food sector, analyzing data from 107 countries. It includes analysis of the following -

  • Sector overview: Provides an overview of the current sector scenarios in terms of ingredients, manufacturer claims, labeling, and packaging. The analysis also provides a regional overview across five regions-Asia-Pacific, Middle East and Africa (MEA), the Americas, Western Europe, and Eastern Europe-highlighting sector size, growth drivers, the latest developments, and future challenges for each region.
  • Change in consumption: Provides an overview of consumption changes in the dairy & soy food sector over 2018- 28 at global and regional levels.
  • High-potential countries: Provides risk- reward analysis of the top high-potential countries in each region based on market assessment, economic development, governance indicators, sociodemographic factors, and technological infrastructure.
  • Country and regional analysis: Provides a deep-dive analysis of 10 high-potential countries covering value growth during 2023- 28 and key trends. It also includes regional analysis covering the future outlook for each region.
  • Competitive environment and brand shares: Provides an overview of the leading companies and brands at global and regional levels. Market shares of brands and private labels in each region are also detailed.
  • Key distribution channels: Provides an analysis of the leading distribution channels in the global dairy & soy food sector in 2023. It covers hypermarkets & supermarkets, convenience stores, food & drinks specialists, e-retailers, cash & carries and warehouse clubs, "dollar stores", variety stores & general merchandise retailers, department stores, vending machines, drugstores & pharmacies, and other retail channels.
  • Packaging analysis*: The report provides percentage share (in 2023) and growth rate analysis (during 2018- 28) for various pack materials, pack types, closures, and primary outer types based on volume sales of dairy & soy food.

Reasons to Buy

  • Manufacturers and retailers seek latest information on how the market is evolving to formulate their sales and marketing strategies. There is also demand for authentic market data with a high level of detail. This report has been created to provide its readers with up-to-date information and analysis to uncover emerging opportunities of growth within the dairy & soy food sector.
  • The report provides a detailed analysis of the countries in the region, covering the key challenges, competitive landscape and demographic analysis, that can help companies gain insight into the country specific nuances.
  • The analysts have also placed a significant emphasis on the key trends that drive consumer choice and the future opportunities that can be explored in the region, than can help companies in revenue expansion.
  • To gain competitive intelligence about leading brands in the sector in the region with information about their market share and growth rates.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Sector Overview
  • Global Overview
  • Americas Overview
  • Asia-Pacific Overview
  • Eastern Europe Overview
  • Middle East and Africa Overview
  • Western Europe Overview
  • Dairy & Soy Food: Global Challenges
  • Shift in Food Value Share Patterns
  • Change in Value Share in the Overall Food Industry, 2023-28
  • Reasons for Shift in Value Share
  • Change in Consumption Levels: Americas, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Asia-Pacific, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Eastern Europe, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Middle East and Africa, 2018-28
  • Change in Consumption Levels: Western Europe, 2018-28
  • Identifying High-Potential Countries by Region
  • Identifying High-Potential Countries by Region
  • Methodology - Identifying High-Potential Countries
  • Country Deep Dive
  • High-Potential Country Analysis
  • Outlook
  • Health & Wellness Analysis
  • Health & Wellness Analysis - Global & Regional
  • Competitive Environment
  • Leading Companies by Value - Global
  • Leading Companies and Brands Share Analysis - Global
  • Leading Companies and Brands Share Analysis by Region
  • Competitive Landscape - Market Analysis
  • Key Brands - Butter & Spreadable Fats
  • Key Brands - Cheese
  • Key Brands - Cream
  • Key Brands - Dairy-Based & Soy-Based Desserts
  • Key Brands - Drinkable Yogurt
  • Key Brands - Fromage Frais & Quark
  • Key Brands - Grain, Nut, Rice, & Seed Milk Alternatives
  • Key Brands - Milk
  • Key Brands - Soymilk & Soy Drinks
  • Key Brands - Yogurt
  • Market Share of Private Labels
  • Private Labels' Share Analysis by Region
  • Private Labels' Share Analysis by Category
  • Key Distribution Channels
  • Share of Key Distribution Channels - Global and Regional Level
  • Key Packaging Formats
  • Growth Analysis by Key Pack Material and Pack Type
  • Growth Analysis by Closure Type and Primary Outer Type
  • Select Industry Metrics
  • Global Patent Filings
  • Global Job Analytics
  • Global Deals

Appendix

  • Definitions
  • About GlobalData