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市場調査レポート
商品コード
1473229
カクテル文化 - 業界の洞察、消費者の促進要因、ブランドの課題と革新情勢Cocktail Culture - Industry Insights, Consumer Drivers, Brand Challenges and Innovation Landscape |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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カクテル文化 - 業界の洞察、消費者の促進要因、ブランドの課題と革新情勢 |
出版日: 2024年03月11日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即納可能
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2024年、カクテル文化は、クラフト・ブーム、COVIDによる家庭での嗜好品とエンターテイメントの向上、RTD製品の多様性と洗練度の向上、より体験的で量ではなく質を重視するZ世代の消費者層の出現など、比較的最近の動向の影響を受けており、特にプレミアム嗜好品の分野において、他の形態のアルコールとの関連性がさらに高まる可能性があります。
いわゆるカクテル文化は、200年以上にわたっていくつかの動向を経てきた歴史的なトレンドです。21世紀には、クラフトアルコールのムーブメントとプレミアムな体験に対する需要から恩恵を受けています。しかし、パンデミックはその分水嶺となり、家庭でのミクソロジーへの関心を高めるとともに、レディ・トゥ・ドリンク(RTD)カクテルの需要とイノベーションを後押ししました。
カクテルは、経済的にも認知度においても、常にプレミアムな空間を占めてきました。カクテルは、多様な材料、しばしば正確な調理の細部、専門知識や創造性との関連性、そして共有体験としてのディスプレイ、つまり「社会通貨」の要素を持ち込んだ、高尚な体験に基づいています。生活費の危機が本格化する中、消費者による購入は、より厳密な必要性の選別プロセスを経ています。
カクテルは、「報酬」「フィルタリング」「商品選択」という3つの重要なテーマを満遍なく満たし、量は少ないですが、より創造的で表現力豊かな「エキサイティング」な消費体験という考え方に合致しています。
カクテル市場の昔からの人気商品は依然として重要ですが、自分の嗜好や経験との関連性を求めたり、経験的な課題を求める若い世代にとっては、馴染みのあるものであり、刺激的なものではありません。カクテル文化には、過去の流行を再利用する反動的な要素があり、レトロな愛好家や年配の消費者には魅力的かもしれませんが、新しい消費者にとっては、この分野の活力を維持する能力が脅かされています。
当レポートでは、世界のカクテル文化市場について調査し、市場の概要とともに、消費者動向、ブランドの課題、技術革新動向、今後の見通しなどを提供しています。
In 2024, cocktail culture has been influenced by relatively recent developments-the craft craze, COVID's elevation of home-based indulgence and entertaining, increased RTD product diversity and sophistication, and the emergence of a more experiential, quality- not quantity-focused Generation Z consumer base-contributing to a further potential growth in relevance relative to other forms of alcohol, particularly in the premium indulgence space.
So-called cocktail culture is a historic trend that has undergone several movements over more than 200 years. In the 21st century, it has benefited from the craft alcohol movement and demand for premium experiences. The pandemic, however, proved a watershed, fueling a growth in interest in at-home mixology alongside boosting demand for, and innovation, in ready-to-drink (RTD) cocktails.
Consider emerging opportunities and threats in the cocktail and FAB market and gain insight into potential future consumer behavior.
Identify interesting new and emerging concepts, products, and ideas on offer in retail, foodservice, online spaces, and beyond.
Understand how new concepts and ideas fit into - or challenge - current consumer trends.
Gain insight and inspiration for innovation programs and new product development.