市場調査レポート
商品コード
1473210

衣料品・フットウェアの世界市場 - 市場規模、動向、分析:地域/カテゴリ業績別、ブランド、予測(~2028年)

Clothing and Footwear Market Size, Trends and Analysis by Regional and Category Performance, Brands and Forecast to 2028

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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衣料品・フットウェアの世界市場 - 市場規模、動向、分析:地域/カテゴリ業績別、ブランド、予測(~2028年)
出版日: 2024年04月04日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 53 Pages
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ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の衣料品・フットウェアの市場規模は、2023年にわずか4.2%成長し、2兆860億米ドルに達しました。高インフレの中、欧州と米国の消費マインドが低迷していることが足かせとなり、数量よりも価格の増加が成長を促進しています。アジア太平洋は、世界の衣料品・フットウェア市場の中で依然として最大の地域であり、そのシェアはさらに拡大し、2023年~2028年に3.5ポイント急増し、支出の39.5%を占めると予測されます。中東・アフリカのシェアは、2023年の3.0%から2028年に3.1%へと微増する見込みで、サウジアラビアとアラブ首長国連邦の富裕層の客によって押し上げられますが、イスラエルとハマスの戦争による地政学的緊張によって抑制されます。

範囲

2024年もインフレが成長を抑制し、わずか2.6%の上昇にとどまる見込みです。

アジア太平洋の市場シェアは2023年~2028年に3.5ポイント上昇すると予測されます。

無敵の価格と豊富な品揃えにより、Sheinが2023年に世界最大の小売企業となりました。

当レポートでは、世界の衣料品・フットウェア市場について調査分析し、市場規模と予測、現在と将来の動向、競合情勢などの情報を提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界の衣料品・フットウェア市場の主要動向

  • 促進要因・抑制要因
  • ファッションのカジュアル化が進むことでスポーツウェアの好調が促進される
  • 持続可能性はファッション産業にとって依然として複雑な課題である
  • ブレンドされたマルチチャネルの提案が将来の成功の鍵となる
  • 成功に向けた小売業者の戦略

第3章 世界の市場規模(2018年~2028年)

第4章 地域の業績(2018年~2028年)

第5章 カテゴリの業績(2018年~2028年)

第6章 競合情勢:市場シェアと小売業者のプロファイル

  • 上位20ブランド(2022年・2023年)
  • 注目の小売業者:Shein
  • 注目の小売業者:Zara
  • 注目の小売業者:Nike
  • 注目の小売業者:Uniqlo
  • 注目すべき小売業者

第7章 消費者

  • 調査手法
  • お問い合わせ
図表

List of Tables

  • Channels used to purchase Clothing & Footwear in Key Markets, 2023
  • Factors That Most Influence Clothing & Footwear Purchases in Key Markets

List of Figures

  • Global Clothing & Footwear Market Value, 2018, 2023 & 2028(f) ($ bn) with five-year CAGR (%)
  • Global Clothing & Footwear Market Value ($ bn) 2018-2028, and Annual Growth (%)
  • Global Clothing & Footwear Online Market ($ bn) and Online Penetration (%), 2018-2028
  • Online and Offline Growth (%) within the Global Clothing & Footwear Market, 2018-2028
  • Channel Shares (%) within the Global Clothing & Footwear Market, 2018, 2023 & 2028(f)
  • Share of Global Clothing & Footwear Market by Region (%) 2018, 2023(f) & 2028(f)
  • Regional Growth (%) within the Global Clothing & Footwear Market, 2018-2028
  • Top 10 Global Clothing & Footwear Markets by Value ($ bn), 2023(f), 2024(f) & 2028(f)
  • Top 10 Global Clothing & Footwear Markets by CAGR (%) 2023-2028
  • Top 10 Global Clothing & Footwear Markets by Online Sales ($ bn), 2023(f), 2024(f) & 2028(f)
  • Share of Global Clothing & Footwear Market by Category (%) 2018, 2023(f) & 2028(f)
  • Global Clothing & Footwear Categories by Value ($ bn), 2023(f), 2024(f) & 2028(f)
  • Top 20 Retailers by Market Share (%), 2022 & 2023 with Change in Share 2022-2023 (ppts)
  • Clothing & Footwear Shopper Penetration & Profile in Key Markets, 2023
  • How Frequently Consumers Purchase Clothing & Footwear in Key Markets
  • Clothing & Footwear Fashion Preferences & Attitudes
  • Clothing & Footwear Purchase Drivers
目次
Product Code: GDRT240008GS

The Global Sector Series: Clothing & Footwear report offers comprehensive insight and analysis of the Clothing & Footwear market, the major players, the key trends and consumer attitudes. The report also includes consumer data from 2023.

The global clothing and footwear market grew just 4.2% in 2023 to reach $2,086bn, hampered by subdued consumer confidence in Europe and the US amid high inflation, with growth driven by price increases rather than volume. Asia Pacific remains the largest region within the global clothing and footwear market, with its share expected to grow even further, jumping 3.5ppts between 2023 and 2028 to account for 39.5% of spend. Middle East & Africa's share will grow slightly, from 3.0% in 2023 to 3.1% in 2028, boosted by affluent shoppers in Saudi Arabia and the UAE, but held back by geopolitical tensions from the Israel-Hamas war.

Scope

Growth will remain inhibited by inflation in 2024, rising just 2.6%

Asia Pacific's market share is forecast to rise 3.5ppts between 2023 and 2028

Shein became the largest global retailer in 2023 due to its unbeatable prices and vast assortment

Reasons to Buy

  • Gain a comprehensive view of the global clothing and footwear market and forecasts to 2028
  • Explore new opportunities that will allow you to align your product offerings and strategies to meet demand
  • Investigate current and forecast trends in clothing and footwear to identify the opportunities offering the most potential
  • Understand who the main competitors are in the global clothing and footwear market and their price positioning

Table of Contents

Table of Contents

01. Executive Summary

02. Key Trends in the Global Clothing & Footwear Market

  • Drivers & Inhibitors
  • Fashion's continued casualization will drive sportswear outperformance
  • Sustainability is still proving a complex challenge for the fashion industry
  • Blended multichannel propositions will be key to succeed in the future
  • Retailer Strategies for Success

03. Global Market Size, 2018-2028

04. Regional Performance, 2018-2028

05. Category Performance, 2018-2028

06. Competitive Landscape: Market Shares & Retailer Profiles

  • Top 20 brands 2022 & 2023
  • Retailers in Focus: Shein
  • Retailers in Focus: Zara
  • Retailers in Focus: Nike
  • Retailers in Focus: Uniqlo
  • Retailers to Watch

07. Consumers

  • Methodology
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