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市場調査レポート
商品コード
1464608
空港小売の世界市場(2018年~2028年)Global Airport Retailing, 2018-2028 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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空港小売の世界市場(2018年~2028年) |
出版日: 2024年03月15日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 96 Pages
納期: 即納可能
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2023年、空港小売の市場規模は17.9%の成長で352億米ドルに達し、2019年の市場規模を大きく上回ると予測されます。世界の空港の市場規模は、2024年に前年比13.0%増と徐々に軟化し、2028年に557億米ドルに達し、2023年~2028年にCAGRで9.6%の成長が予測されます。美容製品の需要の増加は、アルコール飲料や食品・飲料のようなかさばる商品とは異なり、旅行中にこれらの商品を購入し携帯できる利便性から、今後数年に他のカテゴリを上回ると予測されます。空港小売業者もまた、顧客体験を向上させ、店内業務を合理化するためにデジタルの取り組みを採用しています。これには、空港内を移動する旅行者にパーソナライズされた通知やオファーを送信するビーコン技術を搭載した、バーチャルアシスタント、チャットボット、モバイルアプリなどが含まれます。現地のeウォレットも、空港内での取引の効率を向上させます。
当レポートでは、世界の空港小売市場について調査し、市場の促進要因と抑制要因、市場規模と予測、ブランド、消費者動向と技術動向などの情報を提供しています。
旅客数の増加によりアジア太平洋が活性化し、世界の空港小売市場で最大のシェアを占めます。
美容製品への需要の増加は、今後も各地域で最大の空港カテゴリであり続ける見込みです。
空港の拡大により、旅行小売業者によるデジタルイノベーションの採用が促進されます。
This report provides an overview of the Global Airport Retailing which includes analysis, drivers, inhibitors, market forecasts, brands and trends in the Global Airport Retailing 2018-2028
In 2023, the airport retail market is expected to have grown 17.9% to reach $35.2bn, now far surpassing the value of the market in 2019. The global airport market is expected to grow 13.0% in 2024 gradually softening year-on-year, with a CAGR of 9.6% between 2023 and 2028 to reach $55.7bn in 2028. Rising demand for beauty products is expected to surpass other categories in the coming years, driven by the convenience of buying and carrying these items while traveling, unlike bulkier goods such as alcoholic beverages and food. Airport retailers are also adopting digital initiatives to enhance the customer experience and streamline in-store operations. This includes virtual assistance, chatbots, and mobile apps - equipped with beacon technology to send personalized notifications and offers to travelers as they navigate through the airport. Local e-wallets also improve the efficiency of transactions within airports
Rising passenger numbers fuel the Asia-Pacific region, which takes the greatest share of the global airport retail market
Soaring demand for beauty products will remain the largest airport category across regions
Airport expansion encourages travel retailers to adopt digital innovation