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市場調査レポート
商品コード
1561515
空港リテーリング市場レポート:製品別、空港規模別、流通チャネル別、地域別、2024年~2032年Airport Retailing Market Report by Product, Airport Size Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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空港リテーリング市場レポート:製品別、空港規模別、流通チャネル別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年09月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の空港リテーリング市場の市場規模は2023年に262億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は10.7%を示し、2032年には670億米ドルに達すると予測しています。
空港小売業には、ホテル、介護施設、レンタカー店舗、両替所、銀行、ドラッグストアなどのサービスが含まれます。また、書籍・雑誌、ギフト・工芸品、宝飾品、衣料品・アクセサリー、眼鏡、土産品店も含まれます。このほか、さまざまな商品を提供することで、旅行者の利便性を高めています。また、ブランド認知度の向上にも役立つため、空港での小売業は世界中の空港で幅広く利用されています。
ブリージャートラベルの増加による旅行・観光産業の隆盛は、市場の成長を強化する重要な要因のひとつです。これとは別に、セキュリティや業務上の懸念からチェックイン時間を早めることにより、空港での利用者の滞在時間が大幅に増加したことが、世界の空港小売の需要にプラスの影響を与えています。これは、世界中で可処分所得が急増し、個人のライフスタイルが変化していることにも起因しています。さらに、空港内の小売店は免税店であるため、地方税や国税の支払いが免除され、旅行者は比較的安い料金で商品を購入することができます。これは、各ブランドが提供する商品をカスタマイズし、旅行者の全体的なショッピング体験を向上させるために行っている数々の取り組みと相まって、良好な市場見通しを生み出しています。さらに、ブランドは、場所、フライトスケジュール、フライトの乗客数に関連するデータを収集するための広範な調査活動に従事しています。こうした活動は、各ブランドが倉庫をチェックし、価格スキミング戦略を採用し、顧客層の嗜好に合った販促活動を行う上で役立っています。さらに、旅行中にお土産を持参する傾向が高まっていることから、市場は活性化すると予測されます。
ブリージャー旅行の増加による旅行・観光産業の隆盛は、市場の成長を強化する重要な要因のひとつです。これとは別に、セキュリティや業務上の懸念からチェックイン時間を早めることで、旅客が空港で過ごす時間が大幅に増加していることも、世界の空港小売の需要にプラスの影響を与えています。これは、世界中で可処分所得が急増し、個人のライフスタイルが変化していることにも起因しています。さらに、空港内の小売店は免税店であるため、地方税や国税の支払いが免除され、旅行者は比較的安い料金で商品を購入することができます。これは、各ブランドが提供する商品をカスタマイズし、旅行者の全体的なショッピング体験を向上させるために行っている数々の取り組みと相まって、良好な市場見通しを生み出しています。さらに、ブランドは、場所、フライトスケジュール、フライトの乗客数に関連するデータを収集するための広範な調査活動に従事しています。こうした活動は、各ブランドが倉庫をチェックし、価格スキミング戦略を採用し、顧客層の嗜好に合った販促活動を行う上で役立っています。さらに、旅行中にお土産を持参する傾向が高まっていることから、市場は活性化すると予測されます。
The global airport retailing market size reached US$ 26.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 67.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.7% during 2024-2032.
Airport retailing includes services like hotels, nursing homes, car rental outlets, exchange offices, banks, and drugstores. It also comprises books and magazines, gifts and crafts, jewelry, clothing and accessories, optics, and souvenirs stores. Besides this, it assists in providing convenience to people traveling by delivering a variety of merchandise. As it also aids in generating brand awareness, airport retailing is finding extensive application in airports across the globe.
The flourishing travel and tourism industry on account of rising bleisure travel represents one of the key factors strengthening the growth of the market. Apart from this, a significant increase in the time spent by passengers at airports due to early check-in times for security and operational concerns has positively influenced the demand for airport retailing worldwide. This can also be attributed to the surging disposable incomes and changing lifestyles of individuals around the world. Furthermore, as retail stores at airports are duty-free, which is exempted payment of local or national taxes, they allow travelers to purchase available products at a relatively cheaper rate. This, in confluence with numerous initiates undertaken by brands to customize their offering and improve the overall shopping experience of travelers, is creating a favorable market outlook. Moreover, brands are engaging in extensive research activities to collect data related to location, flight schedules, and the number of passengers in the flight. These activities assist brands in keeping check of warehouses, adopting price skimming strategies, and conducting promotional activities to meet the preferences of the customer base. Additionally, the market is projected to impel on account of the rising trend of bringing souvenirs while traveling.
The flourishing travel and tourism industry on account of rising bleisure travel represents one of the key factors strengthening the growth of the market. Apart from this, a significant increase in the time spent by passengers at airports due to early check-in times for security and operational concerns has positively influenced the demand for airport retailing worldwide. This can also be attributed to the surging disposable incomes and changing lifestyles of individuals around the world. Furthermore, as retail stores at airports are duty-free, which is exempted payment of local or national taxes, they allow travelers to purchase available products at a relatively cheaper rate. This, in confluence with numerous initiates undertaken by brands to customize their offering and improve the overall shopping experience of travelers, is creating a favorable market outlook. Moreover, brands are engaging in extensive research activities to collect data related to location, flight schedules, and the number of passengers in the flight. These activities assist brands in keeping check of warehouses, adopting price skimming strategies, and conducting promotional activities to meet the preferences of the customer base. Additionally, the market is projected to impel on account of the rising trend of bringing souvenirs while traveling.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global airport retailing market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product, airport size and distribution channel.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airport Retail Group LLC, Autogrill S.p.A., China Duty Free Group Co. Ltd. (China International Travel Service Co. Ltd.), DFS Group Ltd. (LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton), Dubai Duty Free, Dufry AG, Duty Free Americas Inc., Flemingo International Ltd., Gebr. Heinemann SE & Co. KG, Japan Airport Terminal Co. Ltd., KING POWER International and Lagardere Travel Retail (Lagardere Group).