市場調査レポート
商品コード
1410943
持続可能な航空燃料市場 - 航空業界にとって前進の道Sustainable aviation fuel is the way forward for aviation industry |
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持続可能な航空燃料市場 - 航空業界にとって前進の道 |
出版日: 2023年12月23日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 26 Pages
納期: 即納可能
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持続可能な航空燃料(SAF)全体の生産量は10年後までに6,000mmgyを超え、2018年から2030年にかけてCAGR 49.8%で増加すると予想されています。
業界の脱炭素化の必要性に応えて、SAFの義務化を発表する国が増加しています。最も野心的な目標を発表したのは英国と日本であり、両国とも2030年までにSAF混合比率10%を目指しています。しかし、SAFの供給と需要の両面で米国が主要市場となります。
Neste、Gevo、World Energyといった燃料生産側の業界企業が、2030年までのSAF生産量をリードするとみられています。一方、多くの航空会社が2050年までのネット・ゼロ目標を採用し、2030年までにSAF使用量を10%まで増やすことを目指しています。
航空業界は、一人当たりの排出量増加の最大の要因であり、旅客数は倍増し、2050年には80億人に達すると予想されています。国際航空運送協会(IATA)もまた、2050年までにネット・ゼロを達成する目標を発表しました。IATAは300以上の加盟航空会社を代表し、航空輸送量の83%を占めると推定されています。IATAは、排出削減の65%は持続可能な航空燃料(SAF)の採用により達成されると予想しています。
SAFの生産が拡大するにつれ、原料の需要が供給を上回る可能性があり、特に廃油は生産量が少なく、再生可能ディーゼル生産者との競合が起こる可能性があります。
2050年には、回収された二酸化炭素を利用する液体燃料化技術が成熟し、CO2が最大の原料になる見込みです。
本レポートは、世界の持続可能な航空燃料市場について調査し、民間航空セクターの脱炭素化の課題と、排出量削減を達成する上でSAFが果たす潜在的な役割について解説しています。また、セクターの課題、重要な技術シフト、主要な参入企業について分析しています。
This report provides an overview of the global commercial aviation sector's decarbonization challenge and the potential role SAFs will play in achieving emission reduction. The report analyses sector challenges, important technological shifts, and key players.
To spur emission reductions from the sector, organizations such as the ICAO and the ITAO have set a target of reaching net-zero emissions by 2050. Sustainable aviation fuels (SAFs) have been identified as a key technology for achieving emission reductions.
There are currently 9 pathways for producing SAFs that are certified by the IATA. However, hydrotreatment remains the dominant pathway for the bulk of current SAF production. As SAF production scales, alternative pathways will become more prominent, particularly alcohol-to-jet (ATJ) and power to liquid (PtL) technologies.
Overall SAF production is expected to exceed 6,000mmgy by the end of the decade, increasing at a CAGR of 49.8% between 2018 and 2030.
In response to the industry's need to decarbonize, an increasing number of countries have announced SAF mandates. The most ambitious targets have been announced by the UK and Japan which are both aiming for a SAF blend of 10% by 2030. However, the US will be the key market both in terms of SAF supply and demand.
Industry players on the fuel production side such as Neste, Gevo, and World Energy will lead in terms of SAF production by 2030. Meanwhile, numerous airlines have adopted the net-zero by 2050 target and are aiming to increase their SAF usage to 10% by 2030.