市場調査レポート
商品コード
1360020

日本の小売の市場規模:部門別、チャネル別(オンライン小売を含む)、主要企業、予測(~2027年)

Japan Retail Market Size by Sector and Channel including Online Retail, Key Players and Forecast to 2027

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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日本の小売の市場規模:部門別、チャネル別(オンライン小売を含む)、主要企業、予測(~2027年)
出版日: 2023年09月19日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スコープ

  • 日本の小売産業全体の市場規模は、2027年に1,214億円に達し、2022年~2027年にCAGRで2.0%の成長が予測されています。
  • 食品・日用品は2022年に54.4兆円と、もっとも急成長している支配的な部門であり、2027年に60兆円に達し、2022年~2027年にCAGRで2.0%の成長が予測されています。
  • ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ハードディスカウントストアが主要チャネルですが、免税店チャネルが予測期間中に最大の成長を示す見込みであり、2027年に3,000億円に達し、2022~2027年にCAGRで18.9%の成長が予測されます。
  • 日本の小売産業はマスマーケット企業によって独占されています。

当レポートでは、日本の小売市場について調査し、小売総売上の実績と予測のデータを提供しています。また、小売全体の金額動向と各部門の詳細をまとめたチャートやグラフ、表でデータを図解し、各部門の主要小売企業とその市場シェア、2022年における価格と市場ポジショニングも明らかにします。

目次

  • 小売の状況
  • 衣類、フットウェア、アクセサリ
  • 食品・日用品
  • 電気
  • 健康・美容
  • 家庭
  • その他

付録

目次
Product Code: GDRT0616MR

Abstract

This report uses data from GlobalData's Retail database showing the trends in the market and sectors by value. It also reveals the major retailers by market share in 2022 in each of the sectors.

This report provides both the historical and forecast market data of total retail sales in the Japan. It illustrates the data with charts, graphs and tables summarizing the value trends, with individual sector details in overall retail. The report also reveals major retailers in each sector and their market share along with their price and market positioning in 2022.

Scope

  • The overall retail industry in Japan is forecast to grow at a CAGR of 2.0% between 2022 and 2027 to reach JPY 121.4 tn.
  • Food & grocery is the fastest growing and dominating sector with JPY 54.4 tn in 2022, which will grow at 2.0% CAGR between 2022-2027 to reach JPY 60.0 tn in 2027.
  • Hypermarkets, supermarkets and hard discounters is the leading channel, but Duty-free retail channel is expected to see the maximum growth during the forecast period, registering a CAGR of 18.9% between 2022-2027 to reach JPY 0.3 tn.
  • The Japan retail industry is dominated by mass market players

Reasons to Buy

  • Gain a comprehensive view of the Japan retail industry and forecasts to 2027
  • Explore new opportunities that will allow you to align your product offerings and strategies to meet demand following the impact of recent events on the retail market in Japan
  • Investigate current and forecast trends in the Japan retail sectors to identify the opportunities offering the most potential
  • Understand who the main competitors are in the sectors and their price positioning

Table of Contents

Table of Contents

  • The State of Retail
  • Clothing, Footwear & Accessories
  • Food & Grocery
  • Electricals
  • Health & Beauty
  • Home
  • Others

Appendix