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市場調査レポート
商品コード
1345182
ヘアケアの世界市場:2027年までの分析Global Haircare Market Analysis to 2027 |
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適宜更新あり
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ヘアケアの世界市場:2027年までの分析 |
出版日: 2023年08月08日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即納可能
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世界のヘアケアの市場規模は、2022年に796億米ドルとなりました。同市場は、2022年~2027年に4.4%のCAGRで拡大し、2027年には988億米ドルに達すると予測されています。数量ベースでは、この分野は2022年の170億個から2027年には186億個に成長すると予測されています。2022年における世界のヘアケア分野の最大地域はアジア太平洋で、金額シェアは38.9%、次いで南北アメリカの33.9%でした。
2022年には、シャンプーが金額ベースでも数量ベースでも世界最大のカテゴリーとなり、それぞれ42.3%と49%のシェアを占めました。中東・アフリカのヘアケア部門は、予測期間中最も速い金額CAGR14.7%を記録すると予測されます。世界のヘアケア部門の上位5社の2022年の金額シェアは57.1%でした。同部門を牽引したのはProcter & Gambleで、17.8%のシェアを占め、L'OrealとUnileverがそれぞれ16.1%と14%で続いた。他の大手2社、HenkelとWella International Operations Switzerlandの金額シェアは、それぞれ5.3%と3.9%でした。
世界のヘアケア分野で最も広く使用されている包装材料は硬質プラスチックで、57.5%の数量シェアを占め、次いで軟包装の35.4%でした。ボトルは55%のシェアで最も使用されています。フリップ/スナップトップは最も使用されているクロージャータイプで、45.1%の数量シェアを占めています。カートン-折りたたみ式一次外装タイプは2022年に12.2%の数量シェアを占めました。
消費者の間で髪の健康に対する関心が高まる中、ヘアケア製品に天然成分や植物由来成分を求める声が高まっています。消費者は有害物質を含まない成分を求めており、パラベン、ポリエチレン、ブチルヒドロキシアニソールなどの有害な化学物質を避けています。その結果、メーカーは自然由来の安全な成分を使ったヘアケア製品を処方するようになっています。ヘアケア業界は表示に関する規制が厳しく、メーカーは良質な成分を配合したクリーンラベルの商品を製造することが求められています。消費者は、明確な情報を提供する製品を選ぶようになってきています。そのため、ブランドは製品の使用における安全性を高めるため、パックラベルでのコミュニケーションを強化することに注力しています。
当レポートでは、世界のヘアケア市場について調査し、企業とブランドのシェア分析、競合情勢などを提供しています。
Global Haircare sector was valued at $79.6 billion in 2022 and is forecast to record a CAGR of 4.4% during 2022-27, to reach $98.8 billion in 2027. In volume terms, the sector is forecast to grow from 17 billion units in 2022 to 18.6 billion in 2027. Asia-Pacific represented the largest region for the global haircare sector in 2022, with a value share of 38.9%, followed by the Americas with 33.9%.
In 2022, shampoo was the largest category in both value and volume terms globally, with shares of 42.3% and 49%, respectively. The haircare sector in the Middle East and Africa is forecast to record the fastest value CAGR at 14.7% over the forecast period. The top five companies in the global haircare sector together accounted for a value share of 57.1% in 2022. The sector was led by Procter & Gamble, which held a value share of 17.8%, followed by L'Oreal and Unilever with shares of 16.1% and 14%, respectively. The other two leading companies, Henkel and Wella International Operations Switzerland, accounted for value shares of 5.3% and 3.9%, respectively.
Rigid plastics was the most widely used pack material in the global haircare sector, accounting for a 57.5% volume share, followed by flexible packaging with a 35.4% share. Bottle was the most used pack type with a 55% share. Flip/snap top was the most used closure type, accounting for a volume share of 45.1%. The carton - folding primary outer type held a volume share of 12.2% in 2022.
With growing concerns around hair health among consumers, there has been an increase in demand for natural and plant-based ingredients in haircare products. Consumers are looking for toxin-free ingredients and are avoiding harmful chemicals such as parabens, polyethylene, and butylated hydroxyanisole. As a result, manufacturers are formulating haircare products using naturally sourced and safe ingredients. The haircare industry is highly regulated in terms of labeling, while manufacturers are expected to produce clean-label items with good-quality ingredient formulations. Consumers are increasingly opting for products that provide clear information. Therefore, brands are focusing on strengthening their communication on pack labels, to increase safety in product usage.
The report "Global Haircare Market Analysis to 2027"provides an overview of current haircare scenario regarding the future outlook in terms of ingredients, product claims, labeling, distribution, and packaging. The analysis also covers regional overview across five regions - Asia-Pacific, Middle East and Africa, Americas, Western Europe, and Eastern Europe - highlighting industry size, growth drivers, latest developments, and future inhibitors for the regions.
This report brings together multiple data sources to provide a comprehensive overview of the global haircare sector, analyzing data from 108 countries. It includes analysis on the following -