市場調査レポート
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1627700

ヘアケアの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Haircare Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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ヘアケアの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
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概要

世界のヘアケア市場はCAGR 4.76%で成長し、2025年の1,097億7,300万米ドルから2030年には1,384億9,400万米ドルの市場規模に達すると予測されます。

ヘアケアとは、頭皮と髪のクレンジング、髪のコンディショニングや栄養補給、髪の保護などの髪の健康、カラーリングやスタイリングなどの髪の美容処理など、髪の衛生状態を維持するために使用されるさまざまな製品や習慣を総称する言葉です。

中間層人口の増加と都市化の進展が、ヘアケア製品の需要を押し上げている主な要因です。ヘアケア製品は、抜け毛、フケ、くせ毛、枝毛、頭皮の乾燥やかゆみなど、さまざまな髪の問題を管理しながら、髪を整え、美しいヘアスタイルを手に入れるために使用されるため、消費者は個人的衛生や見た目を向上させるため、ヘアケア製品を今までより多く使おうとしています。大気汚染や気温の上昇も髪の質に悪影響を与えているため、こうした環境要因の有害な影響から髪を守るためにヘアケア製品を使うようになっています。

髪の美意識も、染髪や縮毛矯正を含むヘアスタイルの化学治療を選ぶ消費者の増加につながっています。化学処理された髪は、髪の健康と質感を維持するために高級ヘアケア製品を必要とするため、高級ヘアケア製品の需要が大幅に増加しており、ヘアケア市場全体の成長を促進しています。ソーシャルメディアの利用増加により、消費者は様々な世界のヘアケアブランドを探求するようになり、世界のヘアケア市場の成長に拍車をかけています。

世界のヘアケア市場の促進要因

  • 髪の健康に対する意識の高まりがヘアケア市場を促進

公害が髪の健康に与えるダメージの中で、ヘアケアに対する消費者の意識が高まっています。大気汚染、水質汚染、肥料由来の食品の増加などの環境悪化は、毛髪とその品質に大きなダメージを与えています。抜け毛や切れ毛は、今や広く蔓延している問題です。そのため、消費者の髪の健康に対する意識は高まっています。ソーシャルメディアの台頭も、消費者の髪の健康に対する意識に大きな影響を与えています。そのため、ここ数年、頭皮の乾燥、頭皮のかゆみ、抜け毛、切れ毛など、髪に関するさまざまな問題に対処するためのヘアケア製品の需要が非常に高まっています。消費者は、髪の健康のためにシャンプー、コンディショナー、美容液、保湿ヘアマスクを求めています。

世界のヘアケア市場の地理的展望:

  • アジア太平洋が最も急成長する市場

世界のナイトクリーム市場は、地域別に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されています。

アジア太平洋地域のヘアケア市場は、予測期間中に大幅なCAGRで成長する見通しです。中国、インド、オーストラリアなどの国々では、大手市場プレイヤーの存在と相まって、様々なヘアケア製品に対する認識が高まっており、ヘアケア製品の需要を押し上げています。可処分所得と生活水準の向上も、高級ヘアケア製品への需要を高めています。活況を呈するeコマース産業も、海外製ヘアケア製品の売上増加を支えており、地域市場の成長にプラスの影響を与えています。北米と欧州も、これらの地域におけるプロフェッショナルなヘアケアサービスの高い需要により、大きな市場シェアを占めています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界のヘアケア市場:製品別

  • イントロダクション
  • シャンプー・コンディショナー
  • ヘアカラー (染毛剤)
  • ヘアオイル
  • ヘアマスク
  • その他

第6章 世界のヘアケア市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 業務用

第7章 世界のヘアケア市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 男性用
  • 女性用

第8章 世界のヘアケア市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 世界のヘアケア市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 販売チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Unilever
  • Henkel AG & Co. KGaA
  • Procter & Gamble
  • Kao Corporation
  • L'OREAL GROUP
  • VEDA CORP.
  • Amway
  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • Marico
  • Shiseido Co., Ltd.
目次
Product Code: KSI061613754

The Global Haircare Market is expected to grow at a CAGR of 4.76%, reaching a market size of US$138.494 billion in 2030 from US$109.773 billion in 2025.

Haircare is an overall term denoting the varied range of products and practices used to maintain hair hygiene, including scalp & hair cleansing; hair health, such as conditioning or nourishing the hair and protecting the hair; and hair beauty treatment, such as coloring, styling, etc.

The growing middle-class population and increasing urbanization are the major factors that are boosting the demand for hair care products. With rising awareness about personal hygiene and a focus on aesthetic appeal, consumers are increasingly opting for different hair care products, as haircare products are used to groom hair and get an aesthetic hairstyle while managing various hair problems such as hair fall, dandruff, frizzy hair, split ends, and dry or itchy scalp. The rising level of air pollution and the increasing temperature are also harming the quality of hair, encouraging people to use hair care products to protect them from the harmful impact of these environmental factors.

Hair aesthetics has also led to a rise in the number of consumers opting for hairstyle chemical treatments, including dyeing and straightening. Since chemically treated hair requires premium hair care products to maintain the health and texture of hair, the demand for premium hair care products is increasing significantly, thereby fueling the overall haircare market growth. The rising use of social media is driving consumers to explore various global haircare brands, thereby spurring the global haircare market's growth.

Global Haircare Market Drivers

  • Increasing awareness of hair health is propelling the haircare market

There is growing consumer awareness of hair care amidst the damage done by pollution to hair health. Environmental degradation, such as increasing air pollution, water pollution, and fertilizer-based foods, has greatly damaged hair and its quality. Hair fall and hair breakages are a widespread issue now. As such, consumers' consciousness about their hair health is rising. The rise of social media has also greatly impacted consumers' consciousness about their hair health. Thus, in the last few years, there has been a great rise in the demand for haircare products for tackling various hair-related issues such as dry scalp, itchy scalp, hair fall, hair breakage, etc. Consumers are demanding Shampoos, conditioners, serums, and hydrating hair masks for their hair health.

Geographical Outlook of the Global Haircare Market:

  • Asia-Pacific will be the fastest-growing market

Geographically, the global night cream market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and Asia Pacific.

The Asia Pacific market for hair care is poised to grow at a substantial CAGR during the forecast period. Rising awareness about various hair care products in countries like China, India, and Australia, coupled with the presence of major market players, is boosting the demand for hair care products. Increasing disposable incomes and living standards are also augmenting the demand for premium hair care products. The booming e-commerce industry is also supporting the rising sales of international hair care products, thus positively impacting the regional market growth. North America and Europe also hold significant market shares owing to the high demand for professional hair care services in these regions.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Haircare Market is segmented and analyzed as follows:

By Product

  • Shampoo & Conditioner
  • Hair Color
  • Hair Oil
  • Hair Mask
  • Others

By Application

  • Household
  • Professional

By End-User

  • Men
  • Women

By Sales Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL HAIRCARE MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Shampoo & Conditioner
  • 5.3. Hair Color
  • 5.4. Hair Oil
  • 5.5. Hair Mask
  • 5.6. Others

6. GLOBAL HAIRCARE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Household
  • 6.3. Professional

7. GLOBAL HAIRCARE MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Men
  • 7.3. Women

8. GLOBAL HAIRCARE MARKET BY SALES CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. GLOBAL HAIRCARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Product
    • 9.2.2. By Application
    • 9.2.3. By End-User
    • 9.2.4. By Sales Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Product
    • 9.3.2. By Application
    • 9.3.3. By End-User
    • 9.3.4. By Sales Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Product
    • 9.4.2. By Application
    • 9.4.3. By End-User
    • 9.4.4. By Sales Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Product
    • 9.5.2. By Application
    • 9.5.3. By End-User
    • 9.5.4. By Sales Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Product
    • 9.6.2. By Application
    • 9.6.3. By End-User
    • 9.6.4. By Sales Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Taiwan
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Unilever
  • 11.2. Henkel AG & Co. KGaA
  • 11.3. Procter & Gamble
  • 11.4. Kao Corporation
  • 11.5. L'OREAL GROUP
  • 11.6. VEDA CORP.
  • 11.7. Amway
  • 11.8. Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 11.9. Marico
  • 11.10. Shiseido Co., Ltd.