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市場調査レポート
商品コード
1794799
学生動向調査:エンドユーザー調査The Student Journey End User Survey |
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学生動向調査:エンドユーザー調査 |
出版日: 2025年03月27日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: お問合せ
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当レポートでは、学生が大学で学習する際に採用するデバイスと、高校で主に使用していたデバイスとの違いについて分析します。K-12から大学に至るまで、多くの学生が学習経験の一環として使用するデバイスに変化を経験し、デバイスの種類やブランド選択の採用の背景にはさまざまな動機があり、また学習を通じてデバイスを購入する能力に影響を与える外的要因もあります。
K-12および高等教育機関における学生の全体的なデバイス所有状況、購入動機とブランド選択、主要デバイスの使用事例、全体的な学習成果への影響、デバイスの種類による価値について洞察を得ます。また、デバイス購入時の理想的な予算、デバイス購入の背景にある状況、AIやeスポーツなどの追加デジタルツールの参加、そして全体的に、デバイスの旅が卒業後の学生や職場にどのような影響を与えるかについても重点的にフィードバックします。
学生は通常、贈与されたものであるか、他者から支払われたものであるかにかかわらず、主要なデバイスの購入決定を自分で行う傾向があります。これは、3分の2近くの学生が、現在の状態や性能に満足しているため、もう1年デバイスを使用する予定であることに反映されています。
学生にとって、コストパフォーマンス、耐久性、バッテリーの持続時間といった機能は、勉学を通じて長く使えるデバイスの最も重要な特徴の一つであることは間違いなく、これらは購入プロセスにおいて最も考慮される点の一つです。
Futuresourceは、20年以上にわたり教育テクノロジー市場の追跡、調査、コンサルティングを行っています。本書は、エンドユーザー向け調査レポートシリーズの1つであり、企業に市場の全体像を提供するために作成されました。
企業向けビデオ会議および会議室技術に関心のある企業は、特に当レポートから利益を得ることができます:
This report analyses the devices adopted by students while studying at university and how this may or may not differ from the primary device used at high school. Many students from K-12 through to university will experience changes in the devices used as part of their learning experience, with varying motivations behind the adoption of device type and brand choice, as well as external factors impacting the ability to purchase devices throughout their studies.
Gain insights into overall device ownership of students both in K-12 and Higher Education, purchasing motivations and brand choice, use case of primary devices, and influence on overall learning outcomes and value of device types. Feedback also focuses on ideal budgets when purchasing devices, circumstances behind device purchases, the participation of additional digital tools such as AI and esports, and overall, how the device journey will influence students post-graduation, and in the workplace.
Students typically tend to be in control of their purchasing decision for their primary device, regardless of whether it was gifted or paid for by someone else. This is reflected by nearly two-thirds of students anticipating using their device for another year, as they are satisfied with its current state and performance.
To students, features such as value for money, durability and battery life are undeniably some of the most important features for a long-lasting device throughout their studies and these are some of the top purchasing considerations made during the process.
Futuresource has been tracking, researching and consulting on the education technology market for more than 20 years. This publication is one in a series of end-user research reports, produced to provide businesses with a fully-rounded view of the market.
Any business with an interest in corporate video conferencing and meeting room technologies will benefit from this report, particularly: