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市場調査レポート
商品コード
1798102

ファシリティマネジメントの世界市場(2024年~2030年)

Facility Management Market, Global, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 109 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.79円
ファシリティマネジメントの世界市場(2024年~2030年)
出版日: 2025年07月30日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 109 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

テクノロジー、持続可能性、ワークプレイスの最適化、ユーザー・エクスペリエンスが変革的成長を促しています。

ファシリティ・マネジメント(FM)部門は、外的要因、顧客需要の変化、内部制約により、大きな変革を経験しています。インフレ、経済の不確実性、世界の紛争など、地政学的な不安定要素がサプライチェーンを混乱させ、運営コストを引き上げています。インフレは収益を増加させたが、同時に利幅を縮小させたため、組織は現在、コストの最適化とFMのアウトソーシング拡大に注力しています。同時に、テクノロジー、労働市場、職場の需要の急激な変化が、サービス提供を再定義しつつあります。

モバイルでフレキシブルなワークフォースの出現と、持続可能性とユーザー・エクスペリエンスへの注目は、革新的でテクノロジーを駆使したFMソリューションを必要としています。しかし、ほとんどの企業は変化が遅れ、コモディティ化し、成長が停滞しています。FMプロバイダーは、競争力を維持するために、従来のモデルを超え、革新的で、戦略的提携や買収を模索し、未来に対応できる能力を開発する必要があります。こうした力の収束がFM環境を変容させ、顧客や建築環境全体のニーズの変化に対応するダイナミックで迅速なアプローチを必要としています。

収益と予測

2024年の売上高は1兆10億米ドル、調査期間2024~2030年のCAGRは5.2%です。

本調査では、アウトソーシングFM市場(インハウスFMサービスおよび小規模FMを除く)を含むファシリティマネジメント(FM)市場の収益を算出するために、エンドユーザーとの契約を用いています。本調査では、アウトソーシングFMをFM市場と呼んでいます。

本調査では、FM業界(すべてのFMサービスに対する総支出額と対応可能な市場)を定量化するため、インハウスFMと小規模FMの市場機会を提示します。

インハウスFMは、外部のサービスプロバイダーではなく、エンドユーザーが社内のスタッフを使って提供するサービスの価値を対象とします。

小規模FMは、地元のサービス会社がカバーする中小企業向けの小規模な単一サイト契約に関するものです。FM業界には、完全性を期すためにこの分野も含めますが、供給基盤が異なるため、アウトソーシングFM市場には含まれません。

顧客セクターの定義

本調査では、顧客セクター別に市場を分析する際、以下のセグメンテーションを用いています。

  • 公共セクター:ヘルスケア、政府、教育、その他公共部門(例:軍事・防衛、移民、交通、刑務所、救急サービス、図書館、公共建築物、遺産・文化など)
  • 民間部門:専門サービス、金融サービス、産業、その他民間セクター(小売、接客業、スポーツ・レジャーなど)

地域の定義

この調査は世界市場を追跡し、4つの主要地域に焦点を当てています。

  • 北米
  • 欧州
  • アジア
  • その他の地域

世界のファシリティマネジメント(FM)業界における戦略的重要課題トップ3のインパクト

なぜ

  • 本調査では、アウトソーシングFM市場(インハウスFMサービスおよび小規模FMを除く)を含むファシリティマネジメント(FM)市場の収益を算出するために、エンドユーザーとの契約を使用します。
  • 本調査では、インハウスFMと小規模FMの市場機会を提示し、FM業界(すべてのFMサービスに対する総支出額と対応可能な市場)を定量化します。
  • インハウスFMは、外部のサービスプロバイダーではなく、エンドユーザーが社内のスタッフを使って提供するサービスの価値を対象とします。
  • 小規模FMは、地元のサービス会社がカバーする中小企業のための小規模で単一サイトの契約に関するものです。

視点

  • この分析では、市場力学と市場促進要因を明確にするため、セクターを分類しています。
  • 顧客セクターには、公共セクター(ヘルスケア、政府、教育)と民間セクター(専門サービス、金融サービス)が含まれます。
  • 分析対象地域には、北米、欧州、アジア、世界のその他の地域(RoW)が含まれます。

促進要因

  • 公共セクターのアウトソーシングに対する政府の継続的な取り組みが、FMの普及率を高め、FMアウトソーシング・サービスの市場収益を押し上げます。
  • コスト削減とシングルコンタクトの統合ソリューションへの需要がFM契約の普及を促進し、統合デリバリーモデルの収益を押し上げます。
  • 産業・商業部門の技術サービスに対するニーズの高まりが、ハードサービス分野の需要を押し上げます。
  • 経済の不確実性とGDPの低成長は、顧客がコアプロセスの最適化、コスト削減、生産性向上に重点を置くようになるため、FMアウトソーシング率を高める可能性があります。高インフレは、価格上昇と収益拡大の追い風となると思われます。
  • しかし、これは収益拡大を促進するもの、コスト上昇を余儀なくされ、利幅を圧迫します。エネルギー管理、環境サービス、持続可能性への関心の高まりが、付加サービス・セグメントの収益成長を牽引します。
  • FMは、エネルギー管理、パフォーマンス契約、持続可能性管理と融合しつつあり、FMサービス・サプライヤーの対応可能市場を拡大しています。
  • 産業・製造部門では、従来は社内で行っていたFMサービスのアウトソーシングが、すべてのサービスセグメント、特にハードサービスと付加サービスの収益成長を促進します。

成長の抑制要因

  • 世界経済の不確実性に起因する予算制約により、価格感応度が高まり、バリューベースのアップセルの機会が減少し、積極的な価格戦略への扉が開かれます。
  • 社内のFMサービス提供への歴史的な依存と、いくつかの顧客グループにおけるアウトソーシング文化の欠如により、FMアウトソーシングの普及が鈍化します。
  • サービスのコモディティ化、熾烈な価格競争、マージンプレッシャー(特にサポート/ソフトサービス市場)により、顧客の価格感応度が厳しくなります。
  • ソフトサービスのアウトソーシングの成熟化(特に民間企業)により、営業パイプラインへの圧力が高まり、機会が著しく制限されます。
  • スキル不足と有資格スタッフの獲得難は、ハードFMと付加サービスの成長に悪影響を及ぼします。
  • 未発達で脆弱なIFM製品と(一部のトップ・サプライヤー以外の)真のIFM参入企業の少なさは、より広範な市場におけるIFMデリバリー・モデルを制限し、顧客の認識を阻害します。
  • 公共部門の収益が力強く伸びているにもかかわらず、複雑な入札プロセスと新規契約締結のペースの遅さは、多くのサプライヤーにとって魅力的でない可能性があります。

目次

範囲、セグメンテーション、調査手法

世界ファシリティマネジメント業界の変革

  • なぜ成長がますます困難になっているのか
  • 戦略的インペラティブ
  • 世界のファシリティマネジメント(FM)業界における3つの戦略的インペラティブの影響

成長環境

  • CEOの360度視点
  • 数字で見る世界のFM市場のハイライト
  • 世界のFM市場セグメンテーション
  • 世界のFM市場セグメント別成長
  • FM変革の5つの主要な柱
  • 予測と結論

世界ファシリティマネジメント業界のエコシステム

  • 競合環境
  • 地域別競合サマリー
  • 地域別の主要競合
  • 軍歴/伝統別の主要競合
  • 世界のFM市場の競争展望
  • 収益市場シェア
  • 地域別主要FMサプライヤー

世界のファシリティマネジメント市場における成長促進要因

  • 世界のFM市場の成長見通しのサマリー
  • 2024年~2030年におけるFM開発トップ5
  • FM市場の主要動向
  • 世界のFM市場の進化
  • 2025年~2030年におけるFM変革の主要動向
  • 2025年に大きな影響を与える動向と影響要因
  • 世界FM業界:市場の最大規模
  • 世界FM業界:地域のベンチマーク
  • 成長指標
  • 地域別の主要成長指標
  • 成長の促進要因
  • 成長の抑制要因
  • 収益予測
  • 収益予測分析
  • 契約タイプ別の収益予測
  • 契約タイプ別の収益予測分析
  • サービスタイプ別の収益
  • サービスタイプ別の収益予測
  • サービスタイプ別の収益予測分析
  • サービスサブタイプ別の収益
  • サービスタイプ別の収益予測分析
  • サービスタイプ別の市場成長見通し
  • 顧客タイプ別のFM市場
  • 顧客タイプ別の収益予測
  • 顧客タイプ別の収益予測分析
  • 顧客サブタイプ別収益
  • 顧客タイプ別の収益予測分析
  • 顧客セクター別の市場成長見通し
  • 地域別の収益予測
  • 地域別・契約タイプ別の収益
  • 地域別・サービス別の収益
  • 地域別・顧客タイプ別の収益
  • 地域別収益予測分析

北米のファシリティマネジメント市場における成長の促進要因

  • FM市場力学
  • 収益予測
  • 契約タイプ別の収益予測
  • サービスタイプ別の収益予測
  • 顧客タイプ別の収益予測
  • 国別の収益予測
  • FM市場セグメンテーション
  • FM市場セグメント別の成長見通し
  • 競合環境
  • 収益市場シェア

欧州のファシリティマネジメント市場における成長の促進要因

  • FM市場力学
  • 収益予測
  • 契約タイプ別の収益予測
  • サービスタイプ別の収益予測
  • 顧客タイプ別の収益予測
  • 国別の収益予測
  • FM市場セグメンテーション
  • FM市場セグメント別成長見通し
  • 競合環境
  • 収益市場シェア

アジアのファシリティマネジメント市場における成長の促進要因

  • FM市場力学
  • 収益予測
  • 契約タイプ別の収益予測
  • サービスタイプ別の収益予測
  • 顧客タイプ別の収益予測
  • 国別の収益予測
  • FM市場セグメンテーション
  • FM市場セグメント別成長見通し
  • 競合環境
  • 収益市場シェア

その他の地域のファシリティマネジメント市場における成長の促進要因

  • FM市場力学
  • 収益予測
  • 契約タイプ別の収益予測
  • サービスタイプ別の収益予測
  • 顧客タイプ別の収益予測
  • 国別の収益予測
  • FM市場セグメンテーション
  • FM市場セグメント別成長見通し
  • 競合環境
  • 収益市場シェア

成長の機会

  • 成長の機会1:脱炭素化とネットゼロ
  • 成長の機会2:顧客セクターの連携
  • 成長の機会3:ユーザーエクスペリエンスとホスピタリティサービス
  • 成長の機会4:顧客のESG戦略支援
  • 成長の機会5:職場のテクノロジーと分析
  • 成長の機会6:FMのデジタルトランスフォーメーションとAI
  • 成長の機会7:リモートFMサービス
  • 成長の機会8:健康的で持続可能な建物
  • 成長の機会9:ビジネスの生産性と組織の回復力
  • 成長の機会10:サービス統合とIFM

付録と次のステップ

目次
Product Code: MHCF-19

Technology, Sustainability, Workplace Optimization, and User Experience Drive Transformational Growth

The facility management (FM) sector is experiencing a major transformation due to external forces, changing customer demands, and internal constraints. Geopolitical instability, such as inflation, economic uncertainty, and global conflicts, have disrupted supply chains and raised the cost of operations. Although inflation has increased revenue, it has also compressed margins, and organizations are now concentrating on cost optimization and more outsourcing of FM. At the same time, radical changes in technology, labor market, and workplace demands are redefining service delivery.

The emergence of mobile, flexible workforces and the focus on sustainability and user experience require innovative, tech-enabled FM solutions. However, most companies have been slow to change, and they have been commoditized and their growth stagnated. FM providers need to go beyond the traditional models, be innovative and seek strategic partnerships or acquisitions to develop future-ready capabilities to stay competitive. The convergence of these forces is transforming the FM environment and necessitating a dynamic and responsive approach to address the changing needs of clients and the built environment at large.

Revenue Forecast

The revenue estimate for the base year 2024 is $1,001 billion with a CAGR of 5.2% for the study period 2024-2030.

This study uses end-user contracts to calculate the facility management (FM) market's revenue, including the outsourced FM market (excluding in-house FM services and small FM). The study refers to outsourced FM as the FM market.

The study will present in-house and small FM market opportunities to quantify the FM universe (total spending on all FM services and the addressable market).

In-house FM covers the value of services the end user delivers using its internal staff, not an external service provider.

Small FM relates to small, single-site contracts for small businesses that local service firms will cover. We include this for completeness in the FM universe, but it is not a part of the outsourced FM market, as it has a different supply base.

Definition of Customer Sectors

This study uses the following segmentation when analyzing the market by customer sector:

  • Public Sector: Healthcare, government, education, and other public sectors (e.g., military and defense, immigration, transport, prisons, emergency services, libraries, public buildings, and heritage and culture)
  • Private Sector: Professional services, financial services, industrial, and other private sectors (e.g., retail, hospitality, sport and leisure)

Definition of Regions

This study tracks the global market and focuses on 4 major regions:

  • North America
  • Europe
  • Asia
  • Rest of the World (RoW)

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Facility Management (FM) Industry

Why

  • This study uses end-user contracts to calculate the facility management (FM) market's revenue, including the outsourced FM market (excluding in-house FM services and small FM).
  • The study will present in-house and small FM market opportunities to quantify the FM universe (total spending on all FM services and the addressable market).
  • In-house FM covers the value of services the end user delivers using its internal staff, not an external service provider.
  • Small FM relates to small, single-site contracts for small businesses that local service firms will cover.

Frost Perspective

  • The analysis categorizes sectors to provide clarity on market dynamics and growth drivers.
  • Customer sectors include Public Sector (healthcare, government, education) and Private Sector (professional services, financial services).
  • Regions analyzed include North America, Europe, Asia, and the Rest of the World (RoW).

Growth Drivers

  • Ongoing government commitment to outsourcing in the public sector raises FM penetration and drives market revenues for outsourced FM services.
  • Demand for cost savings and single-contact integrated solutions drives FM contract penetration and boosts revenues for integrated delivery models.
  • The industrial and commercial sectors' growing need for technical services boosts demand in the hard services segment.
  • Economic uncertainty and low GDP growth could increase FM outsourcing rates as customers increase their focus on core process optimization, cost reduction, and improved productivity. High inflation will act as a tailwind for increasing prices and revenues.
  • However, although this will drive revenue expansion, it will force up costs and pressure margins. Increased focus on energy management, environmental services, and sustainability drives revenue growth in the additional services segment.
  • FM is converging with energy management, performance contracting, and sustainability management, driving the addressable market for FM service suppliers.
  • Outsourcing traditionally in-house FM services in the industrial and manufacturing sectors will drive revenue growth across all service segments, especially hard and additional services.

Growth Restraints

  • Budget constraints resulting from global economic uncertainty will increase price sensitivity, reduce opportunities for value-based upselling, and open the door to aggressive pricing strategies.
  • The historical reliance on in-house FM service delivery and the lack of an outsourcing culture in several customer groups will slow the growth of outsourced FM penetration.
  • Service commoditization, fierce price competition, and margin pressure (especially in the support/soft services market) will lead to severe price sensitivity among customers.
  • The maturity of soft services outsourcing (especially in the private sector) will increase pressure on sales pipelines and severely limit opportunities.
  • Skills shortages and difficulties in acquiring qualified staff negatively impacts the growth of hard FM and additional services.
  • Underdeveloped and weak IFM offerings and few true IFM participants (other than some top suppliers) will limit IFM delivery models in the wider market, hindering customer awareness.
  • Despite strong revenue growth in the public sector, complex tendering processes and the slow pace of awarding new contracts may be unattractive to many suppliers.

Table of Contents

Scope, Segmentation & Methodology

  • Scope of Analysis
  • Segmentation by Service Type
  • Segmentation by Customer Sector
  • Segmentation by Geography
  • Segmentation by Contract Type
  • FM Service Spectrum by Contract Type
  • FM Market Analysis Methodology

Transformation in the Global Facility Management Industry

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Facility Management FM Industry

Growth Environment

  • CEO's 360-degree Perspectives
  • Global FM Market Highlights in Numbers
  • Global FM Market Segmentation
  • Global FM Market Growth by Segment
  • 5 Main Pillars of FM Transformation
  • Predictions and Conclusions

Ecosystem in the Global Facility Management Industry

  • Competitive Environment
  • Competitive Summary by Region
  • Key Competitors by Region
  • Key Competitors by Service Background/Heritage
  • Competitive Outlook for the Global FM Market
  • Revenue Market Share
  • Leading FM Suppliers by Region

Growth Generator in the Global Facility Management Market

  • Summary of the Global FM Market Growth Outlook
  • Top 5 FM Developments, 2024-2030
  • Key FM Market Trends
  • Global FM Market Evolution
  • Top Transformational FM Trends, 2025-2030
  • High Impact Trends and Influencing Factors in 2025
  • Global FM Universe: Total Addressable Market
  • Global FM Universe: Benchmarking Regions
  • Growth Metrics
  • Key Growth Metrics by Region
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast Analysis by Contract Type
  • Revenue by Service Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast Analysis by Service Type
  • Revenue by Service Sub-type
  • Revenue Forecast Analysis by Service Type
  • Market Growth Outlook by Service Type
  • FM Market by Customer Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast Analysis by Customer Type
  • Revenue by Customer Sub-type
  • Revenue Forecast Analysis by Customer Type
  • Market Growth Outlook by Customer Sector
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue by Region by Contract Type
  • Revenue by Region by Service Type
  • Revenue by Region by Customer Type
  • Revenue Forecast Analysis by Region

Growth Generator in the North America Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Generator in the Europe Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Generator in the Asia Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Generator in the RoW Facility Management Market

  • FM Market Dynamics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Contract Type
  • Revenue Forecast by Service Type
  • Revenue Forecast by Customer Type
  • Revenue Forecast by Country
  • FM Market Segmentations
  • FM Market Growth Outlook by Segment
  • Competitive Environment
  • Revenue Market Share

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Decarbonization and Net Zero
  • Growth Opportunity 2: Customer Sector Alignment
  • Growth Opportunity 3: User Experience and Hospitality Services
  • Growth Opportunity 4: Supporting Customers' ESG Strategies
  • Growth Opportunity 5: Workplace Technology and Analytics
  • Growth Opportunity 6: Digital Transformation and AI for FM
  • Growth Opportunity 7: Remote FM Services
  • Growth Opportunity 8: Healthy and Sustainable Buildings
  • Growth Opportunity 9: Business Productivity and Organizational Resilience
  • Growth Opportunity 10: Service Integration and IFM

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Legal Disclaimer