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市場調査レポート
商品コード
1798090
小型商用車と中型・大型トラックの世界市場展望、2025年Global Light Commercial Vehicle and Medium & High-duty Truck Market Outlook, 2025 |
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小型商用車と中型・大型トラックの世界市場展望、2025年 |
出版日: 2025年07月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
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新興市場での堅調な販売が北米と欧州の成長鈍化の影響を緩和
2024年の世界の商用車市場は、小型商用車(LCV)よりも中型・大型トラックセグメントで販売台数の減少が見られました。さまざまな地域市場が供給過剰となり、トラック需要の落ち込みを招きました。ASEAN、中国、インドは、近年の力強い成長の後、LCV販売台数の大幅な減少を経験しました。不安定なグローバルマクロ経済の中、企業がコスト削減策を実施したことによる、農村部での商用車需要の不振と都市部での消費減少が主な要因でした。加えて、高金利、地政学的緊張の高まり、供給過剰のすべてが不確実性の増大につながりました。このため企業マインドは冷え込み、トラック需要は低迷しました。フリート側における追加購入、あるいはトラックの入れ替えは保留されました。
米国による関税賦課に対する各国の対抗関税は、2025年の世界経済、貿易、物流を予測不可能なものにしています。これは、貨物輸送全体と原材料、商品、部品のコストに大きな影響を与え、自動車需要に影響を及ぼすと予想されます。
メキシコを除けば、ほとんどの国は米国貿易へのエクスポージャーが限られています。米国新政権のスタンスを考慮すると、環境保護庁の温室効果ガス規制フェーズ3は数年先送りされるか希釈されると予想されます。その結果、電気商用車の販売は後退すると予想されます。欧州も、電気自動車(EV)投資が鈍化し、以前に設定した目標の達成が困難になっているため、既存のEV関連目標の一部を少なくとも数年先送りすると予想されます。
しかし、インド、ASEAN、ラテンアメリカは、2025年も商用車販売の成長を維持すると予測されています。好調なマクロ経済、景況感の改善、消費の復活が成長の主な原動力となりそうです。
調査期間は2024~2025年で、2024年を基準年、2025年を予測期間とします。地理的範囲は北米、ラテンアメリカ、欧州、インド、ASEAN、中国です。
Robust Sales in Emerging Markets Mitigate the Effects of the Degrowth in North America and Europe
The global commercial vehicle market witnessed a decline in sales volumes in 2024, more so in the medium and heavy-duty truck segments than in light commercial vehicles (LCVs). Various regional markets had an oversupply, leading to a fall in truck demand. ASEAN, China, and India experienced a significant decline in LCV sales volumes, following strong growth in recent years. Poor demand for commercial vehicles in rural areas and lower consumption in urban areas due to businesses implementing cost-cutting measures amid unstable global macroeconomics were the leading contributors. In addition, high interest rates, rising geopolitical tensions, and excess supply all led to growing uncertainty. This dampened business sentiment and resulted in muted demand for trucks. Any incremental purchases or even truck replacements at the fleet end were put on hold.
Counter-tariffs from countries in response to the imposition of tariffs by the United States have made the global economy, trade, and logistics unpredictable in 2025. This is expected to have a significant impact on the overall freight movement and the cost of raw materials, goods, and components, affecting vehicle demand.
Apart from Mexico, most countries have limited exposure to US trade. Given the stance of the new US administration, the Environmental Protection Agency's Phase 3 greenhouse gas regulations are expected to be diluted or pushed back by a few years. This is expected to result in a setback to the sales of electrified commercial vehicles. Europe, too, with a slowdown in electric vehicle (EV) investments and difficulty in achieving previously set targets, is expected to push back some of its existing EV-related targets by at least a couple of years.
However, India, ASEAN, and Latin America are projected to sustain growth in commercial vehicle sales in 2025. Stronger macroeconomics, improving business sentiments, and the revival of consumption are likely to be the major drivers of growth.
The study period is 2024-2025, with 2024 as the base year and 2025 as the forecast period. The geographic scope is North America, Latin America, Europe, India, ASEAN, and China.