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市場調査レポート
商品コード
1750761
トレンド機会のプロファイルシリーズ:経済動向(第3版)Trend Opportunity Profile Series: Economic Trends (3rd Edition) |
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トレンド機会のプロファイルシリーズ:経済動向(第3版) |
出版日: 2025年05月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即日から翌営業日
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2030年までの成長とイノベーションを可能にするカスタマーエクスペリエンスとショッピングプラットフォームにおける主要なトランスフォーメーション
本シリーズは、ヘルスケア・医療、産業、テクノロジー、サプライチェーン・物流、エネルギー、食品・農業、モビリティ、ビジネス・金融サービス、小売、モビリティなどの主要セクターにおいて、ビジネス・経済環境の改善につながり、直接的な機会を創出する、世界各国が採用している経済リスクと変革的なトレンドの概要を提供します。
トレンド機会のプロファイルは、企業や政府が経済成長のために利益を引き出し、リスクを軽減するために採用した戦略やトレンドを示す、一連の模範的なケーススタディと成長機会を提供します。
技術の進歩による失業率の増加、米国と中国のデカップリング、サステナブル投資活動の活発化といった要因が、官民の協力による相乗効果をもたらしています。
全体的な経済開発を達成するため、世界各国の政府は、成果主義の融資という形で新興経済諸国を支援し、経験経済を通じてデジタル化を奨励しています。ビジネスの観点からは、世界のブランドが製品・サービスのマーケティング戦略に行動経済学を取り入れています。
本調査は、経済やビジネスエコシステムを変革する今後の取り組みや経済動向を示すことで、企業がこれらのトレンドを取り入れられるように導くものです。
Key Transformations in Customer Experience and Shopping Platforms Enabling Growth and Innovation to 2030
This series offers an overview of the economic risks and transformative trends adopted by countries globally, leading to a better business and economic environment and creating direct opportunities for major sectors such as healthcare and medicine, industrial, technology, supply chain and logistics, energy, food and agriculture, mobility, business and financial services, retail, and mobility.
The Trend Opportunity Profiles offer a set of exemplary case studies and growth opportunities that represent the strategies and trends adopted by companies or governments to draw benefits and mitigate risks for economic growth.
Factors such as increasing unemployment due to technology advancements, the US-China decoupling, and rising sustainable investing activities have led to collaborative public and private sector synergies.
To achieve overall economic development, governments worldwide are offering support to citizens in the form of performance-based financing and encouraging digitalization through the experiential economy. From a business perspective, global brands are involving behavioral economics in their product/service marketing strategies.
This study guides businesses to incorporate these trends by representing upcoming initiatives and economic trends that will transform economies and business ecosystems.