![]() |
市場調査レポート
商品コード
1630587
人工知能における通信サービスプロバイダーの成長機会、2024年Growth Opportunities for Telecommunications Service Providers in Artificial Intelligence, 2024 |
||||||
|
人工知能における通信サービスプロバイダーの成長機会、2024年 |
出版日: 2024年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
AIを活用したイノベーションが新たな収益源、業務効率、顧客価値を生み出す
AIとは、人間の知能を模倣し、自己学習機能によって意思決定を支援する技術を指します。機械学習(ML)は、人間の学習方法を模倣することに焦点を当てたAIのサブ分野で、明示的な指示に従わずに学習・適応できるアルゴリズムの開発と使用が含まれます。
通信会社は、AI技術を調達する上で不可欠なチャネル・パートナーとして台頭してきました。企業と緊密に連携してソリューションを構築し、プロフェッショナルサービスやマネージドサービスを提供し、AIベースのツールやプラットフォームを統合する能力を持つ通信事業者は、エコシステムの重要な参加者となっています。
主要な通信事業者はすべてAI技術の導入を開始しているが、成熟の段階はさまざまで、概念実証から複数のAI使用事例の大規模展開に至っています。AIの導入には、明確な戦略とロードマップの策定が不可欠です。リアルタイムのソースから収集されたデータを含む、統合されたエンタープライズ・データ・プールをサポートするアーキテクチャを持つ通信事業者はほとんどなく、AIアプリケーションをサポートするためのデータの準備態勢が整っていないことを示しています。この結果、GenAIアプリケーションのためのAIモデルのトレーニングが困難となり、AIの成果が上がりません。
本レポートでは、通信事業者全体の新たなAIの使用事例や、AI市場に影響を与える水平的なビジネス機能、市場促進要因、抑制要因を明らかにしています。また、通信事業者が業界固有のAIソリューションやデータ管理を検討する機会も提供しています。
Frost & Sullivanは、競争プロファイルを作成し、関連するAIの開発、戦略、価値提案を理解するために、さまざまな地域で目立つ通信事業者に詳細な一次インタビューを実施しました。また、社内データベースをはじめ、財務報告書、業界団体、統計機関、専門サイトなどの公開情報源から二次調査を実施しました。
AI-powered Innovation Unlocks New Revenue Streams, Operational Efficiency, and Customer Value
AI refers to technologies that emulate human intelligence and assist decision-making with self-learning capabilities. Machine learning (ML) is a sub-field of AI that focuses on imitating how humans learn and includes the development and use of algorithms that can learn and adapt without following explicit instructions.
Telcos have emerged as essential channel partners for procuring AI technology. Their ability to work closely with enterprises to build solutions, offer professional and managed services, and integrate AI-based tools and platforms make them crucial ecosystem participants.
All major telcos have started implementing AI technology; however, they are at different stages of maturity-from proofs of concept to deploying multiple AI use cases in scale. A clear strategy and roadmap articulation are critical in AI adoption. Few telcos have architectures that support integrated enterprise data pools, including data gathered from real-time sources, indicating low data readiness to support AI applications. This results in difficulty training AI models for GenAI applications and ineffective AI outcomes.
This report highlights emerging AI use cases across telcos and horizontal business functions, drivers, and restraints impacting the AI market. It also offers telcos opportunities to explore industry-specific AI solutions and data management.
Frost & Sullivan conducted detailed primary interviews with telcos that stand out in different regions to generate a competitive profile and understand relevant AI developments, strategies, and value propositions. In addition, we performed extensive secondary research across our internal database and other public information sources, such as financial reports, industry associations, statistic agencies, and specialized websites.