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市場調査レポート
商品コード
1630587

人工知能における通信サービスプロバイダーの成長機会、2024年

Growth Opportunities for Telecommunications Service Providers in Artificial Intelligence, 2024


出版日
ページ情報
英文 60 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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人工知能における通信サービスプロバイダーの成長機会、2024年
出版日: 2024年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

AIを活用したイノベーションが新たな収益源、業務効率、顧客価値を生み出す

AIとは、人間の知能を模倣し、自己学習機能によって意思決定を支援する技術を指します。機械学習(ML)は、人間の学習方法を模倣することに焦点を当てたAIのサブ分野で、明示的な指示に従わずに学習・適応できるアルゴリズムの開発と使用が含まれます。

通信会社は、AI技術を調達する上で不可欠なチャネル・パートナーとして台頭してきました。企業と緊密に連携してソリューションを構築し、プロフェッショナルサービスやマネージドサービスを提供し、AIベースのツールやプラットフォームを統合する能力を持つ通信事業者は、エコシステムの重要な参加者となっています。

主要な通信事業者はすべてAI技術の導入を開始しているが、成熟の段階はさまざまで、概念実証から複数のAI使用事例の大規模展開に至っています。AIの導入には、明確な戦略とロードマップの策定が不可欠です。リアルタイムのソースから収集されたデータを含む、統合されたエンタープライズ・データ・プールをサポートするアーキテクチャを持つ通信事業者はほとんどなく、AIアプリケーションをサポートするためのデータの準備態勢が整っていないことを示しています。この結果、GenAIアプリケーションのためのAIモデルのトレーニングが困難となり、AIの成果が上がりません。

本レポートでは、通信事業者全体の新たなAIの使用事例や、AI市場に影響を与える水平的なビジネス機能、市場促進要因、抑制要因を明らかにしています。また、通信事業者が業界固有のAIソリューションやデータ管理を検討する機会も提供しています。

Frost & Sullivanは、競争プロファイルを作成し、関連するAIの開発、戦略、価値提案を理解するために、さまざまな地域で目立つ通信事業者に詳細な一次インタビューを実施しました。また、社内データベースをはじめ、財務報告書、業界団体、統計機関、専門サイトなどの公開情報源から二次調査を実施しました。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 通信サービスプロバイダー(Telcos)におけるAIアプリケーションに対する上位3つの戦略的命令の影響

成長機会の分析

  • 分析範囲
  • 調査手法とプロセス
  • 主な競合企業
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • AI市場の通信事業者セグメントにおけるAI導入:異なるが相互に関連する
  • 通信事業者のAI導入AIベースのモデルによる企業の意思決定の進化
  • 通信事業者のAI導入:活用とインパクト
  • 通信事業者のAI導入:投資
  • 新たな収益源を生み出すためのAI活用:通信事業者は接続サービスからデータサービスへシフトする
  • 新たな収益源を生み出すAIの活用:通信事業者の新たなビジネスモデル
  • 新たな収益の柱を生み出すAIの活用:GenAIとエッジAI
  • 新たな収益ストリームを生み出すAIの応用:企業間取引(B2B)セグメントにおける使用事例
  • 新たな収益ストリームを生み出すAIの応用:通信事業者のための新しいB2Bポートフォリオ
  • 新たな収益の流れを生み出すAIの活用:通信事業者の主なAI業界別使用事例
  • AIを活用した新たな収益源の創出通信事業者のためのネットワーク運用管理
  • 新たな収益の柱を生み出すAIの活用:通信事業者向けネットワーク運用管理通信事業者のカスタマー・エクスペリエンス管理

企業プロファイル

  • トップAIイニシアチブの比較
  • SK Telecom:主なAIの発展
  • SK Telecom:2022年以降の世界のAI企業のポジショニング
  • KT Corporation:主なAI重点分野
  • KT Corporation:2024年以降のAICT企業のポジショニング
  • Telefonica:コグニティブ・プラットフォームのためのビルディング・ブロック
  • Telefonica:主なAI重点分野
  • Telefonica:2024年に開始したAI導入プログラム
  • Vodafone:主なAIの発展
  • Vodafone:2024年にリリースされたマルチベンダーAIアーキテクチャ
  • Verizon:主なAI重点分野
  • Verizon:2024年に発表されたAI戦略
  • AT&T主なAIの発展
  • AT&T主なAI重点分野

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:AIプロフェッショナルサービス
  • 成長機会2:AI業界別ソリューション
  • 成長機会3:会話プラットフォーム
  • 成長機会4:自律型ネットワーク

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • アクション・アイテムと次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KB33-67

AI-powered Innovation Unlocks New Revenue Streams, Operational Efficiency, and Customer Value

AI refers to technologies that emulate human intelligence and assist decision-making with self-learning capabilities. Machine learning (ML) is a sub-field of AI that focuses on imitating how humans learn and includes the development and use of algorithms that can learn and adapt without following explicit instructions.

Telcos have emerged as essential channel partners for procuring AI technology. Their ability to work closely with enterprises to build solutions, offer professional and managed services, and integrate AI-based tools and platforms make them crucial ecosystem participants.

All major telcos have started implementing AI technology; however, they are at different stages of maturity-from proofs of concept to deploying multiple AI use cases in scale. A clear strategy and roadmap articulation are critical in AI adoption. Few telcos have architectures that support integrated enterprise data pools, including data gathered from real-time sources, indicating low data readiness to support AI applications. This results in difficulty training AI models for GenAI applications and ineffective AI outcomes.

This report highlights emerging AI use cases across telcos and horizontal business functions, drivers, and restraints impacting the AI market. It also offers telcos opportunities to explore industry-specific AI solutions and data management.

Frost & Sullivan conducted detailed primary interviews with telcos that stand out in different regions to generate a competitive profile and understand relevant AI developments, strategies, and value propositions. In addition, we performed extensive secondary research across our internal database and other public information sources, such as financial reports, industry associations, statistic agencies, and specialized websites.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on AI's Applications for Telecommunications Service Providers (Telcos)

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Research Process and Methodology
  • Key Competitors
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • AI Adoption in Telcos' Segments of the AI Market: Distinct yet Interrelated
  • AI Adoption in Telcos: Enterprise Decision-making Evolution with AI-based Models
  • AI Adoption in Telcos: Utilization and Impact
  • AI Adoption in Telcos: Investment
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: Telcos Shift from Connectivity to Data Services
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: Telcos' New Business Models
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: GenAI and Edge AI
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: Use Cases in the Business-to-Business (B2B) Segment
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: New B2B Portfolio for Telcos
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: Key AI Vertical Use Cases for Telcos
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: Network Operations Management for Telcos
  • Applying AI to Generate New Revenue Streams: Customer Experience Management for Telcos

Company Profiles

  • Comparison of Top AI Initiatives
  • SK Telecom: Key AI Developments
  • SK Telecom: Global AI Company's Positioning Since 2022
  • KT Corporation: Key AI Focus Areas
  • KT Corporation: AICT Company's Positioning Since 2024
  • Telefonica: Building Blocks for a Cognitive Platform
  • Telefonica: Key AI Focus Areas
  • Telefonica: AI Adoption Program That Launched in 2024
  • Vodafone: Key AI Developments
  • Vodafone: Multivendor AI Architecture That Released in 2024
  • Verizon: Key AI Focus Areas
  • Verizon: AI Strategy That Released in 2024
  • AT&T: Key AI Developments
  • AT&T: Key AI Focus Areas

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: AI Professional Services
  • Growth Opportunity 2: AI Industry Vertical Solutions
  • Growth Opportunity 3: Conversational Platforms
  • Growth Opportunity 4: Autonomous Networks

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Action Items & Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer