市場調査レポート
商品コード
1630579

個別化された栄養学の世界市場の成長機会、2024~2030年

Growth Opportunities in Personalized Nutrition, Global, 2024-2030


出版日
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英文 70 Pages
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即日から翌営業日
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個別化された栄養学の世界市場の成長機会、2024~2030年
出版日: 2024年12月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

技術の進歩が成長を促進する

規制当局は個別の栄養やサプリメントを具体的に定義していません。しかし、国際栄養遺伝学/ニュートリゲノミクス学会(ISNN)などの研究機関は、個別化栄養を、個人の遺伝的、代謝的、表現型、心理社会的特性に合わせた栄養上の推奨事項や介入を開発し、健康を改善し、病気を予防するためのアプローチであると説明しています。

定義はさまざまであるが、共通するテーマは、個別化栄養学は、テーラーメイドで個々の健康ソリューションを提供することを目指していることです。この調査範囲は、市場動向と予測期間中に業界を形成すると予想される製品と技術の進歩に焦点を当て、個別化栄養の状況を評価することです。範囲は個別化サプリメントと機能性飲食品(F&B)製品に限定しています。業界は個別化栄養製品・サービスとモニタリング・追跡装置に区分されます。世界の個別化栄養製品およびサービスの市場予測は提供されているが、ウェアラブルおよび非ウェアラブルの市場予測は含まれていません。

地理的には、北米が個別化栄養製品・サービスの最大市場であるが、アジア太平洋地域では消費者の意識が拡大しているため、最も高い成長が見込まれています。技術の進歩は、強力な競合エコシステムとともに個別化栄養業界の将来を形成し続けると思われます。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • パーソナライズド・ニュートリション業界における戦略的重要課題トップ3の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を後押しする

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 個別化栄養エコシステムと調査範囲
  • 範囲とセグメンテーション
  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 促進要因分析
  • 成長抑制要因
  • 成長阻害要因分析
  • 主要課題
  • 個別化栄養食品のバリューチェーンと主要利害関係者

成長機会分析:製品とサービス

  • 評価の種類に基づく個別化栄養サービスの種類
  • 個別化栄養食品の進化
  • トップ市場動向
  • 個別化栄養-タイプ別収益予測
  • 個別化栄養-製品サブタイプ別および技術別の収益割合予測
  • 個別化栄養学-予測考察
  • 個別化栄養食-地域別収益と予測
  • 個別化栄養剤-地域別市場動向
  • 競合エコシステム
  • 競合エコシステム-製品ベースのソリューション
  • 競合エコシステム-サービスベースのソリューション
  • 主な市場活動-投資、資金調達、M&A、提携(2023-2024年)

成長機会分析:トラッキング・モニタリング機器

  • ウェアラブル・デバイスと非ウェアラブル・デバイス-概要
  • 個別化栄養-ウェアラブル端末スナップショット
  • 個別化栄養-非ウェアラブル機器スナップショット
  • ウェアラブルおよび非ウェアラブル分野における主要技術進歩
  • 競合エコシステム-ウェアラブルまたは非ウェアラブルデバイスを使用した個別化栄養サービス
  • 主要参入企業- SmartwatchesおよびTrackers
  • 主要参入企業-その他のスマート・ウェアラブルおよび非ウェアラブル製品
  • 主な市場活動-新製品発表、投資、M&A、提携

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:次世代ウェアラブル/ノンウェアラブル
  • 成長機会2:リアルタイムのバイオマーカー分析に基づくハイパーパーソナライズド栄養管理
  • 成長機会3:機能性食品・飲料カテゴリーへの注力拡大

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • アクション・アイテムと次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PFPD-88

Technological Advancements Will Drive Growth

Regulatory authorities do not specifically define personalized nutrition or supplements; however, research organizations such as the International Society of Nutrigenetics/Nutrigenomics (ISNN) have described personalized nutrition as an approach to developing nutritional recommendations and interventions tailored to an individual's genetic, metabolic, phenotypic, and psychosocial characteristics to improve health and prevent diseases.

Though the definitions could vary, the common theme is that personalized nutrition aims to offer tailored and individual health solutions. The scope of the research is to assess the personalized nutrition landscape, highlighting the market trends and product and technological advancements expected to shape the industry during the forecast period. The scope is limited to personalized supplements and functional food and beverage (F&B) products. The industry is segmented into personalized nutrition products and services and monitoring and tracking devices. Market estimates for global personalized nutrition products and services are provided, but estimates for wearables and non-wearables are not included.

Geographically, North America is the largest market for personalized nutrition products and services; however, Asia-Pacific is expected to witness the highest growth as consumer awareness expands in the region. Technological advancements will continue to shape the future of the personalized nutrition industry with a strong competitive ecosystem.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Personalized Nutrition Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Personalized Nutrition Ecosystem and Research Scope
  • Scope and Segmentation
  • Introduction
  • Growth Drivers
  • Growth Driver Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Key Challenges
  • Personalized Nutrition Value Chain and Key Stakeholders

Growth Opportunity Analysis: Products and Services

  • Types of Personalized Nutrition Offerings Based on Type of Assessment
  • Personalized Nutrition Evolution
  • Top Market Trends
  • Personalized Nutrition-Revenue Forecast by Type
  • Personalized Nutrition-Percent Revenue Forecast by Product Sub-type and Technology
  • Personalized Nutrition-Forecast Discussion
  • Personalized Nutrition-Revenue Forecast by Region
  • Personalized Nutrition-Market Trends by Region
  • Competitive Ecosystem
  • Competitive Ecosystem-Product-based Solutions
  • Competitive Ecosystem-Service-based Solutions
  • Key Market Activities-Investments, Funding, M&As, Collaborations (2023-2024)

Growth Opportunity Analysis: Tracking and Monitoring Devices

  • Wearable and Non-wearable Devices-Overview
  • Personalized Nutrition-Wearables Snapshot
  • Personalized Nutrition-Non-wearables Snapshot
  • Top Technological Advancements in the Wearable and Non-wearable Space
  • Competitive Ecosystem-Personalized Nutrition Services Using Wearable or Non-wearable Devices
  • Key Participants-Smartwatches and Trackers*
  • Key Participants-Other Smart Wearables and Non-wearables*
  • Key Market Activities-New Product Launches, Investments, M&As, and Collaborations

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Next-generation Wearables and Non-wearables
  • Growth Opportunity 2: Hyper-personalized Nutrition Based on Real-time Biomarker Analysis
  • Growth Opportunity 3: Expanding Focus on the Functional F&B Category

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Action Items & Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer