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市場調査レポート
商品コード
1630577
コネクテッド・オフハイウェイ機器の世界市場、2024~2030年Connected Off-highway Equipment Market, Global, 2024-2030 |
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コネクテッド・オフハイウェイ機器の世界市場、2024~2030年 |
出版日: 2024年12月16日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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市場は主に顧客の嗜好とデータ主導の意思決定により変革的成長を遂げている
建設機械、鉱山機械、農業機械業界は、特定の要件や用途に対応する高コストの装置で構成されているが、これらの装置は、そのライフサイクルを通じて多額の運用・保守コストを蓄積します。かつては機器の稼働率が重要な指標であったが、労働力不足の深刻化、部品供給能力の低下、プロジェクトのタイムラグにより、予後管理、資産生産性、リアルタイムデータに焦点を当てたソリューションが生まれました。プロジェクトの納期と持続可能性への注目が高まり、コストを最小限に抑えることが重視されるようになった結果、単一のソフトウェア・アプリケーションで重機と周辺ユニットの追跡を可能にするソリューションの統合に対する顧客の需要が高まっています。さらに、センサー技術の進化とコネクテッド農業分野への新興企業の参入により、精密農業の競争は激化しており、この分野でのテレマティクス需要が高まっています。OEMは、知的財産(IP)、経験、市場参入を獲得するため、情報技術、代替/革新技術企業、新興企業の買収や提携に注力しています。異業種参入企業は、コネクテッド・オフハイウェイ機器市場に参入するための新たな収益源を模索しています。ダイナミックな市場環境と新興経済は、普及を促進するだけでなく、主要利害関係者にとって新たな収益源を生み出し、顧客との関係を強化します。
The Market is Experiencing Transformational Growth Mainly Due to Customer Preferences and Data-driven Decisions
The construction, mining, and agricultural equipment industries comprise high-cost equipment that addresses specific requirements and applications; however, these equipment accumulate significant operational and maintenance costs throughout their life cycles. While equipment utilization used to be a concerning metric, the growing labor shortage, reduced parts availability, and project timeline lags have given rise to solutions focusing on prognostics, asset productivity, and real-time data. The increasing focus on project deadlines and sustainability and the growing emphasis on minimizing costs have resulted in increasing customer demand for the integration of solutions to enable the tracking of heavy machinery and peripheral units in single software applications. In addition, the evolution of sensor technologies and the influx of start-ups in the connected agriculture space are increasing competitive intensity in precision agriculture, thereby driving demand for telematics in the sector. OEMs are concentrating on acquiring and forging partnerships with information technology, alternative/innovative technology companies, and start-ups to gain intellectual property (IP), experience, and market reach. Cross-industry participants are seeking alternative revenue streams to enter the connected off-highway equipment market. The dynamic market environment and emerging economies will not only increase adoption but also create new revenue streams and strengthen customer relationships for key stakeholders.