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市場調査レポート
商品コード
1620267

自動車データ収益化の成長機会、2024年~2030年

Growth Opportunities in Automotive Data Monetization, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 85 Pages
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即日から翌営業日
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自動車データ収益化の成長機会、2024年~2030年
出版日: 2024年11月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

2030年までに変革的な成長を遂げるためには、OEMはサードパーティのデータ消費者のニーズに応え、新たな継続的収益源を確保する必要があります。

自動車はデータを収集し、新たなサービスやソリューションに利用することができます。自動車メーカー内部で利用する場合もあれば、革新的な使用事例や価値を提案するためにデータを必要とするサードパーティが利用する場合もあります。

コネクテッドカーはすでに豊富な情報源であり、新モデルの発売、接続性の向上、電動パワートレインへの移行に伴い、利用可能なデータセットはより深く、より強力になっています。

本調査では、自動車データの収益化に関する現在の動向と開発状況を分析し、さまざまなデータ収益化戦略とビジネスモデルを評価するとともに、データ主導型の使用事例の成長を予測することで、この業界の一角における成長機会に光を当てています。

目次

エコシステム

  • 分析の範囲
  • 定義市場セグメンテーション

成長環境:変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車データ産業における3大戦略のインパクト
  • 構成と内容の概要

イントロダクション

  • 自動車・モビリティ業界におけるデータ収益化の背景と文脈

成長機会の分析

  • 成長指標:楽観的

成長環境

  • 主な調査結果
  • 自動車業界におけるデータ収益化ビジネスモデルの進化
  • 競合環境

データ収益化の理解

  • データ収益化の概念:自動車と非自動車
  • 車両データタイプ:ソース、属性、パッケージ
  • 自動車Data-as-a-Serviceの種類
  • 既存のデータストリームと新しいデータストリーム
  • なぜ車両データアクセスが重要なのか?
  • 車両データの主な消費者

データ収益化の機会

  • データ主導型ビジネスモデルの市場動向と機会
  • 直接的な収益機会のスナップショット
  • 間接的な収益機会のスナップショット
  • データ収益化の未来を形作る新たなテクノロジー
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

データ収益化戦略

  • 自動車データ産業:世界の自動車データ商用化のためのビジネスモデル(2024年~2030年)
  • 自動車データ活用の主要な柱と基盤
  • 消費者の車両データ共有意欲
  • 車両データのハイプブームから学んだ教訓

使用事例と予測

  • 2024年、車両データ使用事例の市場カテゴリー
  • 2024年、世界の使用事例カテゴリーの特徴
  • 使用事例:エネルギー(ハイブリッドモード利用)
  • 使用事例:フリート管理(充実した車両データ)
  • 使用事例:マッピングとナビゲーション(インテリジェント・マップ)
  • 使用事例:インフラと政府(交通安全ホットスポット)
  • 使用事例:保険(コネクテッド・クレーム)
  • 車両データ価値の予測手法(2024~2030年)
  • 車両データ価値の調査手法と前提条件
  • 予測に関する考察
  • 自動車データ価値予測:楽観的見通し(2024年~2030年)
  • 自動車データ価値予測:中程度の見通し(2024年~2030年)
  • 自動車データ価値予測:悲観的見通し(2024年~2030年)
  • 自動車データ価値予測:世界的見通し(2024年~2030年)
  • 2030年に向けた車両データ使用事例の新たなカテゴリー
  • 2030年に向けて新たに出現する使用事例の特徴
  • 使用事例:部品サプライヤー(部品予測)
  • 使用事例:ディーラー(車両デジタルプレビュー)
  • 使用事例:ドライバー/同乗者(ヘルス&ウェルビーイング)
  • 使用事例:小売・広告(小売店舗の特定)
  • 使用事例:自動車の健康(デジタルロードサイドアシスタンス)

成長機会領域

  • 成長機会1:部品サプライヤー向け車両データ
  • 成長機会2:ディーラー向け車両データ
  • 成長機会3:ドライバーと乗客の健康に関する車両データ
  • 成長機会4:小売・広告向け車両データ
  • 成長機会5:車両ヘルスアプリケーションのための車両データ

付録と次のステップ

  • 成長機会の利点と影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MH77-46

OEMs must Service the Needs of Third-party Data Consumers and Unlock New Recurring Revenue Streams to Drive Transformational Growth by 2030

Vehicles generate data that can be collected and used for new services and solutions-either for internal purposes within the workings of an automaker or for third parties that require data to create innovative use cases and value propositions.

The connected car is already a rich source of information, and with new model launches, increased levels of connectivity, and the transition to electric powertrains, available data sets are becoming deeper and more powerful.

This study analyzes current trends and developments in automotive data monetization, evaluates various data monetization strategies and business models, and forecasts growth for data-driven use case categories to shine a light on the growth opportunities in this corner of the industry.

Table of Contents

Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Definitions: Market Segmentation

Growth Environment: Transformation

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Data Industry
  • Overview of the Structure and Content

Introduction

  • Background and Context of Data Monetization in the Automotive and Mobility Industry

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Metrics: Optimistic

Growth Environment

  • Key Findings
  • Evolving Data Monetization Business Models in the Automotive Industry
  • Competitive Environment

Understanding Data Monetization

  • Concept of Data Monetization: Automotive and Non-automotive
  • Vehicle Data Types: Source, Attributes, and Packages
  • Automotive Data-as-a-Service Types
  • Existing and New Data Streams
  • Why is Vehicle Data Access Important?
  • Key Consumers of Vehicle Data

Data Monetization Opportunities

  • Market Trends and Opportunities for Data-driven Business Models
  • Snapshot of Direct Revenue Opportunities
  • Snapshot of Indirect Revenue Opportunities
  • Emerging Technologies Shaping the Future of Data Monetization
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Data Monetization Strategies

  • Automotive Data Industry: Winning Business Models to Commercialize Vehicle Data, Global, 2024-2030
  • The Key Pillars and Foundations of Vehicle Data Utilization
  • Consumer Willingness to Share Vehicle Data
  • Lessons Learnt from the Vehicle Data Hype Boom

Use Cases and Forecast

  • In-market Categories of Vehicle Data Use Cases in 2024
  • Characteristics of In-market Use Case Categories, Global, 2024
  • Example Use Cases: Energy (Hybrid Mode Utilization)
  • Example Use Cases: Fleet Management (Enriched Vehicle Data)
  • Example Use Cases: Mapping and Navigation (Intelligent Maps)
  • Example Use Cases: Infrastructure and Government (Road Safety Hotspots)
  • Example Use Cases: Insurance (Connected Claims)
  • Forecast Methodology for Vehicle Data Value, 2024-2030
  • Vehicle Data Value Methodology and Assumptions
  • Forecast Considerations
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Optimistic Outlook
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Moderate Outlook
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Pessimistic Outlook
  • Vehicle Data Value Forecast, 2024-2030, Global Outlook
  • Emerging Categories of Vehicle Data Use Cases Toward 2030
  • Characteristics of Emerging Use Case Categories Toward 2030, Global
  • Example Use Cases: Component Suppliers (Parts Forecasting)
  • Example Use Cases: Dealers (Vehicle Digital Previews)
  • Example Use Cases: Driver/Passenger (Health & Wellbeing)
  • Example Use Cases: Retail & Advertising (Identifying Retail Estate)
  • Example Use Cases: Vehicle Health (Digital Roadside Assistance)

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Vehicle Data for Component Suppliers
  • Growth Opportunity 2: Vehicle Data for Dealerships
  • Growth Opportunity 3: Vehicle Data for Driver and Passenger Health
  • Growth Opportunity 4: Vehicle Data for Retail and Advertising
  • Growth Opportunity 5: Vehicle Data for Vehicle Health Applications

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer