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市場調査レポート
商品コード
1610989
自動車データ収益化のためのエコシステム活動(2024年~2030年)Ecosystem Activity for Automotive Data Monetization, 2024-2030 |
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自動車データ収益化のためのエコシステム活動(2024年~2030年) |
出版日: 2024年11月20日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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OEMとソリューションプロバイダーは、車両データ収益化市場を刷新する新しいコンセプトとアプローチを開発中
競争が激しく、かつ細分化された車両データ市場において、サードパーティとのパートナーシップは相手先商標製品メーカー(OEM)の戦略の成否を分けます。
データ収益化の最盛期を飾った、車両データの価値に関連する膨れ上がった期待は、自動車業界ではすっかり過去のものとなりました。現在、OEMは、車両データ市場、APIプロバイダー、業界団体とのパートナーシップを検討しながら、自社で所有・運営するデータプラットフォームやアクセスポイントの構築に追われています。
同時に、OEMはイノベーションと、世界各国のデータプライバシー規則や規制へのコンプライアンスとのバランスを取る必要があります。
このFrost & Sullivanの分析では、車両データ活動の詳細を公表している欧州と北米のOEMと、データ活用による内部利益と外部投資利益の目標達成を支援することを目的としたソリューションプロバイダーを調査しています。
OEMs and Solution Providers are Developing New Concepts and Approaches to Re-invent the Vehicle Data Monetization Market
In a competitive, yet fragmented market for vehicle data, partnerships with third parties can be the difference between a successful or failed strategy for original equipment manufacturers (OEMs).
Inflated expectations linked to the value of vehicle data that marked the peak hype years for data monetization are well behind the automotive industry. Now, OEMs are busy creating data platforms and access points that they own and operate, while weighing up partnerships with vehicle data marketplace, API providers, and industry associations.
At the same time, OEMs need to balance innovation with an acute focus on compliance with data privacy rules and regulations across the world.
This Frost & Sullivan analysis examines the European and North American OEMs that have publicly disclosed details of their vehicle data activity, as well as the solution providers that aim to help them achieve their aims of internal benefits and external returns on investment from data utilization.