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市場調査レポート
商品コード
1610989

自動車データ収益化のためのエコシステム活動(2024年~2030年)

Ecosystem Activity for Automotive Data Monetization, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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自動車データ収益化のためのエコシステム活動(2024年~2030年)
出版日: 2024年11月20日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

OEMとソリューションプロバイダーは、車両データ収益化市場を刷新する新しいコンセプトとアプローチを開発中

競争が激しく、かつ細分化された車両データ市場において、サードパーティとのパートナーシップは相手先商標製品メーカー(OEM)の戦略の成否を分けます。

データ収益化の最盛期を飾った、車両データの価値に関連する膨れ上がった期待は、自動車業界ではすっかり過去のものとなりました。現在、OEMは、車両データ市場、APIプロバイダー、業界団体とのパートナーシップを検討しながら、自社で所有・運営するデータプラットフォームやアクセスポイントの構築に追われています。

同時に、OEMはイノベーションと、世界各国のデータプライバシー規則や規制へのコンプライアンスとのバランスを取る必要があります。

このFrost & Sullivanの分析では、車両データ活動の詳細を公表している欧州と北米のOEMと、データ活用による内部利益と外部投資利益の目標達成を支援することを目的としたソリューションプロバイダーを調査しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車データ収益化業界における上位3つの戦略的課題の影響

イントロダクション

  • 自動車・モビリティ業界におけるデータ収益化の背景と文脈
  • 本調査の構成と内容の概要

本調査の要点

  • 米国、欧州、中国におけるデータプライバシー法制の概要
  • OEMの活動概要
  • 自動車データスペシャリストの活動概要

エコシステムの概要

  • 車両データ収益化のためのOEM戦略の進化
  • 車両データ新興企業とディストリビューターのエコシステムの概要
  • 車両データ新興企業の役割
  • 協会とコンソーシアム
  • プライバシーソリューションプロバイダー

法的考察

  • 車両データの収益化に対する規制状況の影響
  • データ保護の基本原則を中心に成熟しつつある欧州のデータ戦略
  • 欧州 - プライバシーとデータ保護に関する指令と規制の現状
  • 米国 - 現在のプライバシーおよびデータ保護に関する連邦指令および規制
  • 米国 - 現在および今後施行される州レベルのプライバシーおよびデータ保護に関する指令および規制(2024年7月22日現在)
  • 中国 - 現在のプライバシーおよびデータ保護に関する指令および規則
  • 自動車データの利用には、消費者のプライバシーを重視する必要がある

OEMの活動

  • BMW Group
  • Ford
  • General Motors
  • Mercedes-Benz
  • Stellantis
  • Volkswagen Group

車両データスペシャリスト

  • CANGO Mobility
  • CARUSO Dataplace
  • Dawex
  • ECHOES
  • Gaist
  • HERE Marketplace
  • High Mobility
  • Mobito
  • Motorq
  • ObjectBox
  • Smartcar

成長機会領域

  • 成長機会1:OEMと車両データスペシャリストの交流の拡大
  • 成長機会2:官民パートナーシップ
  • 成長機会3:イノベーションハブへの参加

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: MH8A-46

OEMs and Solution Providers are Developing New Concepts and Approaches to Re-invent the Vehicle Data Monetization Market

In a competitive, yet fragmented market for vehicle data, partnerships with third parties can be the difference between a successful or failed strategy for original equipment manufacturers (OEMs).

Inflated expectations linked to the value of vehicle data that marked the peak hype years for data monetization are well behind the automotive industry. Now, OEMs are busy creating data platforms and access points that they own and operate, while weighing up partnerships with vehicle data marketplace, API providers, and industry associations.

At the same time, OEMs need to balance innovation with an acute focus on compliance with data privacy rules and regulations across the world.

This Frost & Sullivan analysis examines the European and North American OEMs that have publicly disclosed details of their vehicle data activity, as well as the solution providers that aim to help them achieve their aims of internal benefits and external returns on investment from data utilization.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Data Monetization Industry

Introduction

  • Background and Context to Data Monetization in the Automotive and Mobility Industry
  • Overview of the Structure and Content of the Study

Study Takeaways

  • Data Privacy Legislation Overview in the United States, Europe, and China
  • Overview of OEM Activity
  • Overview of Vehicle Data Specialists Activity

Ecosystem Overview

  • Evolution of OEM Strategies for Vehicle Data Monetization
  • Overview of Vehicle Data Start-up and Distributor Ecosystem
  • Roles of Vehicle Data Start-ups
  • Association and Consortia
  • Privacy Solution Providers

Legal Considerations

  • Implications of the Regulatory Landscape on Vehicle Data Monetization
  • The European Strategy for Data Is Maturing around the Core Principle of Data Protection
  • Europe-Live Privacy and Data Protection Directives and Regulations
  • United States-Live Federal Privacy and Data Protection Directives and Regulations
  • United States-Current Picture of Live and Incoming State-level Privacy and Data Protection Directives and Regulations (as of 22 July 2024)
  • China-Live Privacy and Data Protection Directives and Regulations
  • Using Vehicle Data Requires an Acute Focus on Consumer Privacy

OEM Activity

  • BMW Group
  • Ford
  • General Motors
  • Mercedes-Benz
  • Stellantis
  • Volkswagen Group

Vehicle Data Specialists

  • CANGO Mobility
  • CARUSO Dataplace
  • Dawex
  • ECHOES
  • Gaist
  • HERE Marketplace
  • High Mobility
  • Mobito
  • Motorq
  • ObjectBox
  • Smartcar

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Increased Interaction between OEMs and Vehicle Data Specialists
  • Growth Opportunity 2: Public-private Partnerships
  • Growth Opportunity 3: Participation in Innovation Hubs

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer