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市場調査レポート
商品コード
1586730
インドネシアのバス市場の戦略分析、2024-2035年A Strategic Analysis of the Bus Market, Indonesia, 2024-2035 |
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インドネシアのバス市場の戦略分析、2024-2035年 |
出版日: 2024年10月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 67 Pages
納期: 即日から翌営業日
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インドネシアのバス市場は、バス車両電化による排出削減と持続可能な都市交通・エネルギー効率の向上で変革的成長を推進しています。
インドネシアは人口が拡大し、公共交通機関への依存度が高まっていることから、世界のバス市場において重要なプレーヤーとして浮上しています。バスの運行台数は年々増加しており、Mercedes-Benz, Mitsubishi Fuso, Hino, Isuzu, and Scaniaといった大手OEMメーカーが販売台数を独占しています。インドネシアのバス市場は主にシャーシベースで運営されており、バスのシャーシは完全に組み立てられたユニットとして輸入されるか、完全にノックダウンされたキットとして組み立てられ、地元の車体製造会社(Tentrem、Adiputro、Trisakti、Laksana)がバスの車体を製造しています。このフロスト&サリバンの分析では、インドネシアのバス産業における市場力学とこれら主要メーカーの役割について取り上げています。
フロスト&サリバンは、市場がCAGR1.44%で成長すると予測しており、温室効果ガス排出量削減を目指す政府の取り組みによって、バッテリー電気バス(BEB)へのシフトが顕著になると見ています。インドネシア運輸省は野心的な目標を掲げており、2030年までに都市部の大衆公共交通の90%を電化し、2040年までに100%電化することを目指しています。さらに、ジャカルタの公共車両運行会社であるトランス・ジャカルタ社(PT TransJakarta)は、2030年までに内燃機関バスの全車両を1万台のBEBに置き換えることを計画しています。この移行を促進するため、政府は現地生産を積極的に推進しています。PTインカ(PT INKA)やPTマブ(PT MAB)といった企業がその先頭に立ち、生産工程でそれぞれ75%、35%の現地化を達成しています。本分析では、こうした電化目標と現地生産推進の取り組みを取り上げます。
電動化に加え、ドライバーと同乗者の安全性向上が重視されるようになり、ADAS(先進運転支援システム)の採用増加が見込まれています。持続可能な電動モビリティと安全性向上へのシフトは、インドネシアのバス市場を変革の未来へと導きます。政府の積極的なアプローチと効率的な公共交通機関に対する需要の高まりが相まって、インドネシアは世界のバス業界における重要なプレーヤーとしての地位を確立しています。本分析では、環境の持続可能性と乗客の安全性を優先しつつ、同国の輸送ニーズに対応する革新的なソリューションを取り上げます。
Indonesia s Bus Sector Drives Transformational Growth through Bus Fleet Electrification to Reduce Emissions and Improve Sustainable Urban Transport and Energy Efficiency
Indonesia emerges as a significant player in the global bus market due to its expanding population and increasing reliance on public transportation. The number of buses in operation rises every year, with leading original equipment manufacturers (OEMs) such as Mercedes-Benz, Mitsubishi Fuso, Hino, Isuzu, and Scania dominating sales. The Indonesian bus market primarily operates on a chassis basis, where bus chassis are either imported as completely built units or assembled as completely knocked down kits, while local bodybuilding companies (Tentrem, Adiputro, Trisakti, Laksana) fabricate the bus bodies. This Frost & Sullivan analysis covers the market dynamics and the role of these key manufacturers in Indonesia's bus industry.
Frost & Sullivan estimates that the market will grow at a 1.44% compound annual growth rate (CAGR), with a notable shift toward battery electric buses (BEBs) driven by government initiatives to reduce greenhouse gas emissions. The Indonesian Ministry of Transportation has set ambitious targets, aiming for 90% of urban mass public transport to be electrified by 2030 and achieving 100% electrification by 2040. Furthermore, PT TransJakarta, Jakarta's public fleet operator, plans to replace its entire fleet of internal combustion engine buses with 10,000 BEBs by 2030. To facilitate this transition, the government actively promotes local manufacturing. Companies such as PT INKA and PT MAB lead the way, achieving 75% and 35% localization in their production processes, respectively. This analysis covers these electrification targets and efforts to promote local manufacturing.
In addition to electrification, there is a growing emphasis on enhancing safety for drivers and passengers, leading to an expected increase in advanced driver assistance systems (ADAS) adoption. The shift toward sustainable electric mobility and improved safety features positions Indonesia's bus market for a transformative future. The government's proactive approach, combined with the rising demand for efficient public transportation, establishes Indonesia as a key player in the global bus industry. This analysis covers the innovative solutions that address the country's transportation needs while prioritizing environmental sustainability and passenger safety.