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市場調査レポート
商品コード
1578338
世界のバス市場の成長機会、2024年Global Bus Growth Opportunities, 2024 |
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世界のバス市場の成長機会、2024年 |
出版日: 2024年09月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
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欧州、北米、インドでゼロエミッション・トランジット・バスが力強い成長
世界のバス業界は、2024年には23万4,000台に達すると推定されます。力強い成長は、インドの台数回復と欧州の健全な増加によるものです。トランジットバスの需要は、老朽化した車両の入れ替えと代替パワートレインに対する政府の補助金によって伸び、コーチバスの伸びは、観光産業の繁栄とCOVID-19パンデミック後の平常への回帰によって牽引されました。
電気バス(eBus)の面では、排ガス規制、バッテリーの価格下落、低排出ガスゾーンの出現、購入補助金、免税措置が成長を牽引する一方、電気輸送バスの採用拡大が代替パワートレインバスの世界的な調達・供給の機会を開いています。この業界は、既存の自動車メーカー、サプライヤー、参入を試みる新規参入者の間で強力な協力体制が築かれる肥沃な土壌となっています。
EUのクリーンカー指令のような規制は、特に国の公共交通機関調達の一環として、電子バスの採用を促進すると思われます。BEVバスは2024年から2027年にかけて力強い成長を遂げ、大手電力会社やエネルギー会社が電気充電インフラ分野に参入することで、EV用燃料供給インフラの成長が促進されます。
バスのADASについては、一般車両安全規則2019/2144が2024年7月から販売されるすべての車両に義務付けられます。車両に要求されるADAS機能には、歩行者とサイクリストの検知、ブラインドスポットモニタリング、前面衝突警告、自動緊急ブレーキ、インテリジェントスピードアシスト、車線逸脱警告、 ドライバーの眠気と注意散漫の警告が含まれます。
中国では、補助金と購入インセンティブの廃止により、BEVバスは中期的に緩やかな成長になると思われます。農村部の旅客・貨物・郵便サービスの統合を目指す政府の政策は、公共交通機関の過剰輸送能力を緩和し、利便性と効率性を重視した新たな農村交通サービスモデルを確立するものです。政府は、グリーンで低炭素な交通システムの構築を模索する15のパイロット都市を発表しました。2023年は中国のパンデミック対策が完全に緩和された最初の年であったため、中国のコーチバスは力強い成長を記録しました。さらに、中国のeバスOEMは、製造・組立工場の設立と輸出の増加に牽引され、急速に世界に拡大しています。
インドでは、70億米ドルのPM-eBus Sewa計画が169都市でeバスを増強し、181都市でグリーン・アーバン・モビリティ・イニシアチブを導入します。これには、デポインフラの整備とアップグレード、eバス用のビハインド・ザ・メーターの電力インフラ(変電所)の建設が含まれます。
ラテンアメリカでは、ZEBRA(Zero-emission Bus Rapid-deployment Accelerator)プログラムが、メデジン、サンパウロ、メキシコシティでの初期始動を皮切りに、eバスの導入を推進します。ラテンアメリカの主要諸国は、公共交通機関におけるゼロ・エミッション・バスを促進するため、エレクトロモビリティ戦略を策定しています。ZEVバスの入札では、メーカーが予防保守やスペアパーツの保証など、販売後の強力なサポートに関する要件を満たす、パフォーマンスベースの契約が中心となっています。
この調査では、以下のトピックも取り上げています:
執筆者: Saideep Sudhakar
Strong Growth for Zero-emission Transit Buses in Europe, North America, and India
The global bus industry is estimated to reach 2,34,000 units in 2024. The strong growth will be due to the bounce back in volumes in India and a healthy increase in Europe. Transit bus demand grew due to aging fleet replacement and government subsidies for alternate powertrains, while coach bus growth was driven by the thriving tourism industry and the return to normalcy after the COVID-19 pandemic.
On the electric bus (eBus) front, emission regulations, battery price drops, the emergence of low-emission zones, purchase subsidies, and tax exemptions will drive growth, while the growing adoption of electric transit buses has opened opportunities for the global sourcing and supply of alternate powertrain buses. The industry is fertile ground for strong collaboration among incumbent automakers, suppliers, and new participants trying to enter.
Regulations such as the EU Clean Vehicle directive will boost eBus adoption, particularly as part of national public transport procurement. BEV buses will experience strong growth from 2024 to 2027, and the entry of major utility and energy companies into the electric charging infrastructure space will boost the growth of fueling infrastructure for EVs.
For bus ADAS, General Vehicle Safety Regulation 2019/2144 will be mandatory for all vehicles sold from July 2024. Required ADAS features for vehicles include pedestrian and cyclist detection, blind spot monitoring, front collision warning, autonomous emergency braking, intelligent speed assistance, lane departure warning, and driver drowsiness and distraction warning.
In China, BEV buses will see moderate growth in the medium term due to the elimination of subsidies and purchase incentives. The government policy for the integration of rural passenger, freight, and postal services will alleviate public transportation's overcapacity and establish a new rural transportation service model that emphasizes convenience and efficiency. The government has announced 15 pilot cities to explore the construction of a green and low-carbon transportation system. Chinese coach buses registered strong growth as 2023 was the 1st year when the country's pandemic control policies were completely relaxed. In addition, Chinese eBus OEMs are rapidly expanding globally, driven by the establishment of manufacturing and assembly plants and growing exports.
In India, the $7 billion PM-eBus Sewa scheme will augment eBuses in 169 cities and introduce green urban mobility initiatives in 181 cities. This includes the development and upgradation of depot infrastructure and the creation of behind-the-meter power infrastructure (substation) for eBuses.
In Latin America, the Zero-emission Bus Rapid-deployment Accelerator (ZEBRA) program will drive eBus adoption, with initial kickstarts in Medellin, Sao Paulo, and Mexico City. Major Latin American countries are developing electromobility strategies to promote zero-emission buses in public transportation, while Chinese OEMs have established regional production bases to tap into the region. ZEV bus tenders focus on performance-based contracts where manufacturers meet requirements for strong post-sales support, including preventive maintenance and guaranteed spare parts.
The study also covers the following topics:
Authored by: Saideep Sudhakar