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市場調査レポート
商品コード
1532332

がん向けの人工抗体療法

Engineered Antibody Therapeutics for Cancer


出版日
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英文 71 Pages
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即日から翌営業日
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がん向けの人工抗体療法
出版日: 2024年07月25日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 71 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

技術の進歩とティア1製薬企業の関心の高まりが人工抗体の成長を促進

この調査では、がん向けの人工抗体療法の出現を分析し、その採用を促進する要因を検証しています。モノクローナル抗体の限界により、新規フォーマットに対する需要が高まっています。企業は二重特異性や三重特異性などの多重特異性抗体や、FabやVHHなどの抗体フラグメントを開発しています。これらの人工抗体は、複数の標的に同時に結合することで、より高い効果を発揮し、腫瘍耐性を克服するように作られています。革新的なエンジニアリング技術により、研究者は半減期の延長や免疫原性の低減など、より優れたPK/PDを達成できるようになっています。また、人工抗体の需要により、ティア1製薬企業は主要な開発者と協力し、多重特異性抗体をポートフォリオに加えることによって治療上の専門性を拡大しています。開発者側も、AI/MLベースのテクノロジープロバイダーと提携し、抗体の提供を強化しています。

この調査では、さまざまな抗体フォーマットを特定し、疾患領域における適用可能性を検証しています。人工抗体フォーマットの作成を促進するために、革新的な抗体の発見、エンジニアリング、開発サービスを開発している主要プレーヤーに注目しています。がん向けの人工抗体療法の成長を促進する要因と抑制する要因について検討し、市場参入企業や利害関係者が活用すべき、この分野の変化から生まれる成長機会を特定しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • がん向けの人工抗体療法に対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会
  • 調査手法

成長機会分析

  • 分析範囲
  • セグメンテーション

成長ジェネレーター

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 人工抗体の必要性
  • 現在の抗体療法の課題
  • 人工抗体療法が従来の抗体の課題を克服する方法

進化する人工抗体療法の情勢

  • 人工抗体フォーマット - より優れた効果のための多重特異性
  • がん向けに研究されたADC
  • 抗体フラグメント/ビルディングブロック
  • 異なる抗体フォーマットに対する異なるビルディングブロックの分析
  • 主要イノベーター
  • 人工抗体開発の重点分野
  • 抗体エンジニアリング - より優れた抗体を開発するための戦略
  • BsAbフォーマットの種類
  • 多重特異性抗体フォーマット/エンジニアリング技術
  • 疾患領域における多重特異性抗体アプリケーション
  • がん向け人工抗体の新興イノベーション
  • BsAbsの免疫標的戦略
  • Fabの治療的有用性
  • 二価抗体フラグメントF(ab')2の治療的有用性
  • scFvの治療的有用性
  • ナノボディ/VHHの治療的有用性
  • 三特異性抗体の治療的有用性
  • 四特異性抗体の治療的有用性
  • がん向けティア1製薬企業の関心の高まり

抗体の発見と開発

  • 抗体開発プラットフォーム - ヒト化マウス
  • 抗体開発プラットフォーム - トランスジェニック動物
  • ハイスループットスクリーニングを実現する戦略
  • マイクロ流体工学と液滴ベース技術に関するイノベーション
  • シングルセル解析に関するイノベーション
  • 機能的スクリーニングに関するイノベーション
  • 抗体開発の様々な側面におけるAI/MLの活用

利害関係者システム

  • 抗体治療薬開発向けの最近の民間資金調達

成長機会の世界

  • 成長機会1:最適化の改善
  • 成長機会2:新規抗体フォーマットへの注目
  • 成長機会3:アプリケーションの拡大

付録

  • 技術成熟度(TRL):説明

次のステップ

目次
Product Code: DAFA

Technology advances and increasing interest from Tier I pharmaceuticals are driving the growth of engineered antibodies

This study analyzes the emergence of engineered antibody therapeutics for cancer, examining the factors driving their adoption. The limitations of monoclonal antibodies have led to an increasing demand for novel formats. Companies are developing multispecific antibodies, such as bispecifics and trispecifics, and antibody fragments, such as Fab and VHH. These engineered antibodies are created to have heightened efficacy and overcome tumor resistance by binding to multiple targets simultaneously. Innovative engineering technologies are helping researchers achieve better PK/PD with an enhanced half-life and less immunogenicity. The demand for engineered antibodies is also driving Tier I pharmaceuticals to collaborate with key developers to expand their therapeutic expertise by adding multispecific antibodies to their portfolios. Developers, on their part, are partnering with AI/ML-based technology providers to enhance their antibody offerings.

The study identifies the different antibody formats and examines their applicability across disease areas. It looks at the key players developing innovative antibody discovery, engineering, and development services to facilitate the creation of engineered antibody formats. The study examines the factors driving and restraining the growth of engineered antibody therapeutics for cancer and identifies the growth opportunities emerging from the changes in this space for market players and stakeholders to leverage.

Key Questions This Study Answers

1. What are the key drivers and restraints in the development of engineered antibodies?

2. What are the applications of engineered antibodies across different disease areas? What are the key focus areas of R&D efforts?

3. Which disease areas are seeing increased adoption?

4. What are the key innovative discoveries and engineering technologies?

5. What does the funding landscape look like?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Engineered Antibody Therapeutics for Cancer
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Research Methodology

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Segmentation

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Need for Engineered Antibodies
  • Challenges with Current Antibody Therapeutics
  • How Engineered Antibodies Therapeutics Help Overcome the Challenges with Traditional Antibodies

Evolving Landscape of Therapeutic Engineered Antibodies

  • Engineered Antibody Formats-Multi-specificity for Better Efficacy
  • ADCs Explored for Oncology
  • Antibodies Fragments/Building Blocks
  • Analysis of Different Building Blocks for Different Antibody Formats
  • Key Innovators
  • Focus Area for Engineered Antibody Development
  • Antibody Engineering-Strategies to Develop Better Antibodies
  • Types of BsAb Formats
  • Multispecifics Antibodies Formats/Engineering Technologies
  • Multispecific Antibody Applications Across Disease Areas
  • Emerging Innovations in Engineered Antibodies for Oncology
  • Immune Targeting Strategies of BsAbs
  • Therapeutic Utility of Fabs
  • Therapeutic Utility of Bivalent Antibody Fragments F(ab')2
  • Therapeutic Utility of scFvs
  • Therapeutic Utility of Nanobodies/VHH
  • Therapeutic Utility of Trispecific Antibodies
  • Therapeutic Utility of Tetraspecific Antibodies
  • Increasing Interest From Tier I Pharma Companies in Oncology

Antibody Discovery and Development

  • Antibody Development Platforms-Humanized Mouse
  • Antibody Development Platforms-Transgenic Animal
  • Strategies to Achieve High Throughput Screening
  • Innovation Around Microfluidics and Droplet-based Technologies
  • Innovation Around Single Cell Analysis
  • Innovation Around Functional Screening
  • Use of AI/ML Across Different Aspects of Antibody Development

Stakeholder System

  • Recent Private Funding for the Development of Antibody Therapeutics

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Improved Optimization
  • Growth Opportunity 1: Improved Optimization
  • Growth Opportunity 2: Focus on Novel Antibody Formats
  • Growth Opportunity 2: Focus on Novel Antibody Formats
  • Growth Opportunity 3: Application Expansion
  • Growth Opportunity 3: Application Expansion

Appendix

  • Technology Readiness Levels (TRL): Explanation

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
  • Legal Disclaimer