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市場調査レポート
商品コード
1499656
ヘルスケア業界におけるCXの成長機会、2024年~2025年CX Growth Opportunities in the Healthcare Industry 2024 to 2025 |
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ヘルスケア業界におけるCXの成長機会、2024年~2025年 |
出版日: 2024年05月23日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即日から翌営業日
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顧客の視点
デジタルヘルスは一貫した成長軌道を維持し、業界を悩ます多面的な課題に取り組み続けています。主な焦点は、医療機関がヘルスケアのフレームワークである5つの目標(公衆衛生の改善、患者エクスペリエンスの向上、コスト削減、スタッフエクスペリエンスの向上、健康の公平性の推進)に向かって進むのに役立つテクノロジーへの投資です。
生成AIは、医療組織のデジタル戦略に不可欠なものになります。臨床および運用のユースケース全体での採用に焦点が当てられます。対話型AIベースの製品は、プロバイダーのバーンアウトに対処するために市場にあふれました。多様な課題に取り組むために、さまざまなAIモデルを活用することに重点が置かれました。
2024年におけるヘルスケアコンタクトセンター組織の最重要目標は、ブランドロイヤルティと認知度の向上、EXとCXを改善するためのAI技術の導入、人材の獲得と維持などです。
最も重要なCXの優先課題は、顧客の信頼構築とセキュリティの確保です。
オムニチャネルのカスタマージャーニーを実現している組織はわずか20%に過ぎず、顧客の期待とポジティブな顧客エクスペリエンスの間には大きなギャップがあります。
Customer Perspectives
Digital health has maintained a consistent growth trajectory and continues to address the multi-faceted challenges that plague the industry. The primary focus is investing in technology that helps organizations move toward the Quintuple Aim of the healthcare framework, which includes improving population health, enhancing patient experience, lowering costs, improving staff experience, and advancing health equity.
Digital health continues to grow steadily, addressing the various challenges that plague the industry. Healthcare providers are investing in technology that helps organizations deliver on the Quintuple Aim of the healthcare framework, which includes improving population health, enhancing patient experience, lowering costs, improving staff experience, and advancing health equity.
Generative AI will be integral to a healthcare organization's digital strategy. The focus will be on adoption across clinical and operational use cases. Conversational AI-based products flooded the market to address provider burnout. The focus was on utilizing different AI models to tackle diverse challenges.
Top healthcare contact center organization goals in 2024 include improving brand loyalty and awareness, deploying AI technologies to improve EX and CX, and attracting and retaining talent.
The most significant CX Priorities are building customer trust and ensuring security.
Only 20% of organizations deliver omnichannel customer journeys, leaving a huge gap between customer expectations and positive customer experiences.
The primary goals of this study are to establish the size of corporate budgets for the purchase of channels, applications, and solutions in the contact center environment across industries and to understand purchase trends. It also investigates the factors that influence product selection. Decision makers from the 139 healthcare organizations such as: