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市場調査レポート
商品コード
1490884

米国主要州におけるコネクテッドソリューションを利用した電気トラック - デッドマイルの戦略的分析

Strategic Analysis of Dead Miles in Electric Trucks Using Connected Solutions across Key US States


出版日
ページ情報
英文 78 Pages
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米国主要州におけるコネクテッドソリューションを利用した電気トラック - デッドマイルの戦略的分析
出版日: 2024年05月03日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 78 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

コネクテッドソリューションがeLCVのデッドマイル削減に大きく貢献NACSとCCSコネクターは大きな成長の可能性を秘めている

フリート電化は持続可能性の目標達成に不可欠です。これは、フリートが内燃エンジンから電気エンジンに移行することを含みます。車両の充電要件は、公共充電ステーションでのルート充電、または設置された充電器によるデポでの充電の可能性を特定するために評価されます。

公共充電へのアクセスは、先行投資ゼロを含む多くの利点があるため、フリートが電動化を決定する上で最も重要です。適切な公共充電ステーションの有無とアクセス性は、州や運営都市によって大きく異なります。公共充電器ステーションの適切なコネクターにアクセスするための移動距離は、常に、電気自動車のコネクター・タイプや好みのコネクター電力など、運行区間、バッテリー容量、トラックが充電可能な機会時間などを考慮したいくつかの要因に左右されます。

適切なコネクタータイプと好みの電力容量を備えた利用可能な公共充電ステーションにアクセスするためのナビゲーションサービスを含むコネクテッドソリューションは、充電のためのデッドマイルを減らすことができます。当分析では、コネクタータイプに応じた米国各州の準備状況、特定の州および都市における充電ステーションにアクセスするためのeLCVの走行距離、主要セグメントにおけるコネクテッドソリューションの影響に関する洞察を提供しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 公共電気自動車充電におけるコネクテッドソリューションへの上位3つの戦略的重要事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長環境

  • 米国におけるeLCV運用のための公共充電ナビゲーションにおけるコネクテッドソリューション
  • 産業別の主要成長機会
  • 米国におけるeLCVコネクタータイプ
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 車両電化までの道のりの概要
  • 公共充電・デポ充電
  • 公共充電ステーションの運営セグメント
  • 公共充電ステーションへのアクセスにおけるセグメント別影響要因

調査範囲、定義、調査手法

  • 調査範囲
  • 定義
  • EVフリート向け公共充電の8段階評価フレームワーク

eLCVに対する州の準備状況スコア

  • eLCVを運用するフリートに対する準備状況スコアパラメーター
  • eLCVに対応するCPOの準備状況スコアパラメーター
  • SAE J1772コネクターを装備したeLCVの国家準備状況スコア
  • NACSコネクターを装備したeLCVの国家準備状況スコア
  • CCSコネクターを装備したeLCVの国家準備状況スコア

SAE J1772コネクターを装備したeLCVの充電距離に関する州スコア

  • SAE J1772コネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:テキサス州
  • SAE J1772コネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:カリフォルニア州
  • SAE J1772コネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:フロリダ州
  • SAE J1772コネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:ニューヨーク州
  • SAE J1772コネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:オハイオ州

NACSコネクターを装備したeLCVの充電距離に関する州スコア

  • NACSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:テキサス州
  • NACSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:カリフォルニア州
  • NACSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:フロリダ州
  • NACSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:ニューヨーク州
  • NACSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:オハイオ州

CCSコネクターを装備したeLCVの充電距離に関する州スコア

  • CCSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:テキサス州
  • CCSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:カリフォルニア州
  • CCSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:フロリダ州
  • CCSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:ニューヨーク州
  • CCSコネクターを装備したeLCVの充電距離スコア:オハイオ州

各セグメントにおけるデッドマイルのコスト影響

  • 建設・現場セグメントにおけるeLCV運用のデッドマイルコスト
  • 乗用車セグメントにおけるeLCV運用のデッドマイルコスト
  • 配送セグメントにおけるeLCV運用のデッドマイルコスト

成長機会分析

  • 州ごとのSAE J1772コネクター付きeLCVの成長機会
  • 州ごとのNACSコネクター付きeLCVの成長機会
  • 州ごとのCCSコネクター付きeLCVの成長機会
  • 都市ごとのSAE J1772コネクター付きeLCVの成長機会
  • 都市ごとのNACSコネクター付きeLCVの成長機会
  • 都市ごとのCCSコネクター付きeLCVの成長機会

成長機会ユニバース

  • 成長機会1 - 新しいセグメントと多様な車両プロファイルへの拡大による早期採用からの市場シェア獲得
  • 成長機会2 - 公共充電ステーションの利用可能性とアクセシビリティを拡大するための連携
  • 成長機会3 - コネクテッドソリューションの段階的パッケージ化により、セグメント間の収益機会を拡大

ベストプラクティスの認定

Frost Radar

次のステップ

付録

目次
Product Code: PFI9-42

Connected Solutions Significantly Benefit Dead Mile Reduction in eLCVs with NACS and CCS Connectors Harboring Enormous Growth Potential

Fleet electrification is crucial to reaching sustainability goals. It involves the transition of fleets from internal combustion engines to electric engines. The charging requirements of the fleet are evaluated to identify potential charging opportunities either en route at public charging stations or at depots through installed chargers.

Access to public charging is paramount for fleets in their electrification decision because of its many benefits, including zero upfront capital expenditure. The availability and accessibility of suitable public charger stations vary greatly by state and by city of operation. The distance traveled to access a suitable connector in a public charger station always depends on several factors, such as the electric vehicle's connector type and its preferred connector power, considering the segment of operation, the battery capacity, and the opportunity time available for the truck to charge.

Connected solutions that include navigation services to access available public charging stations with suitable connector types and preferred power capacity can reduce the dead miles traveled for charging. This Frost & Sullivan analysis provides insights into the readiness of US states across connector types, the distance traveled by eLCVs to access charger stations across selected states and cities, and the impact of connected solutions across key segments.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Connected Solutions in Public Electric Vehicle Charging
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Connected Solutions in Public Charging Navigation for eLCV Operation in the United States
  • Key Growth Opportunities by Industry
  • eLCV Connector Types in the United States
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • An Overview of the Fleet Electrification Journey
  • Public and Depot Charging
  • Public Charging Stations Segments of Operation
  • Factor Impact in Public Charging Station Access by Segment

Research Scope, Definitions, and Methodology

  • Research Scope
  • Definitions
  • An 8 Step Assessment Framework for EV Fleet Public Charging

State Readiness Score for eLCVs

  • Readiness Score Parameters for Fleets Operating eLCVs
  • Readiness Score Parameters for CPOs Catering to eLCVs
  • State Readiness Score for eLCVs Featuring SAE J1772 Connectors
  • State Readiness Score for eLCVs with NACS Connectors
  • State Readiness Score for eLCVs with CCS Connectors

State Charger-distance Scores for eLCVs with SAE J1772 Connectors

  • Charger-distance Scores for eLCVs with SAE J1772 Connectors-Texas
  • Charger-distance Scores for eLCVs with SAE J1772 Connectors-California
  • Charger-distance Scores for eLCVs with SAE J1772 Connectors-Florida
  • Charger-distance Scores for eLCVs with SAE J1772 Connectors-New York
  • Charger-distance Scores for eLCVs with SAE J1772 Connectors-Ohio

State Charger-distance Scores for eLCVs with NACS Connectors

  • Charger-distance Scores for eLCVs with NACS Connectors-Texas
  • Charger-distance Scores for eLCVs with NACS Connectors-California
  • Charger-distance Scores for eLCVs with NACS Connectors-Florida
  • Charger-distance Scores for eLCVs with NACS Connectors-New York
  • Charger-distance Scores for eLCVs with NACS Connectors-Ohio

State Charger-distance Scores for eLCVs with CCS Connectors

  • Charger-distance Scores for eLCVs with CCS Connectors-Texas
  • Charger-distance Scores for eLCVs with CCS Connectors-California
  • Charger-distance Scores for eLCVs with CCS Connectors-Florida
  • Charger-distance Scores for eLCVs with CCS Connectors-New York
  • Charger-distance Scores for eLCVs with CCS Connectors-Ohio

Cost Impact of Dead Miles across Segments

  • Dead Mile Costs for eLCV Operation in the Construction and Jobsite Segment
  • Dead Mile Costs for eLCV Operation in the Passenger Segment
  • Dead Mile Costs for eLCV Operation in the Delivery Segment

Growth Opportunity Analysis

  • Growth Opportunities for eLCVs with SAE J1772 Connectors per State
  • Growth Opportunities for eLCVs with NACS Connectors per State
  • Growth Opportunities for eLCVs with CCS Connectors per State
  • Growth Opportunities for eLCVs with SAE J1772 Connectors per City
  • Growth Opportunities for eLCVs with NACS Connectors per City
  • Growth Opportunities for eLCVs with CCS Connectors per City

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Expansion into Newer Segments and Diverse Fleet Profiles to Gain Market Share from Early Adoption
  • Growth Opportunity 2-Collaboration to Expand the Availability and Accessibility of Public Charging Stations
  • Growth Opportunity 3-Tiered Packaging of Connected Solutions to Expand Revenue Opportunities across Segments

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step

Appendix

  • Abbreviations and Acronyms
  • Legal Disclaimer