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市場調査レポート
商品コード
1490858

世界のブレインヘルス成分における成長機会、2024-2030年

Growth Opportunities in Global Brain Health Ingredients, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 149 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
世界のブレインヘルス成分における成長機会、2024-2030年
出版日: 2024年04月23日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

向知性薬に対する消費者需要の急増が変革をもたらす

幸福は身体の健康を超えており、人々はこのことに気づいています。その結果、人々は脳の健康を高め、維持する方法を求めるようになりました。健康な脳は、新しい情報に適応し、記憶を形成し、気分やストレス反応を調整し、日常活動をスムーズに行うことができます。良好なブレインヘルスとは、単に病気がないことではなく、様々な生活習慣の影響を受けたダイナミックな状態です。このトピックでは、睡眠、心の健康(気分・ストレス・不安)、コグニティブヘルス(思考・学習・記憶に関する能力とプロセス)など、脳機能の幅広い側面を取り上げます。

ブレインヘルス製品は、特に多忙な社会人、学生、高齢者、アスリート、eスポーツ選手やゲーマーといった特定の層の間で、世界的に人気を集めています。気分、ストレス、不安、認知パフォーマンス、睡眠サポートサプリメントは、需要が高まっている主要なブレインヘルスサプリメントのタイプです。

北米は、ブレインヘルスに対する消費者の意識が高いため、2023年の世界のブレインヘルス成分市場を独占しました。その結果、同地域ではサプリメントに対する一人当たりの支出が最も高かったです。アジア太平洋は、ブレインヘルス成分市場全体で2番目の市場シェアを占めています。Frost & Sullivanは、人口密度の高さ、ブレインヘルスに対する消費者の意識の高まり(特にミレニアル世代とZ世代の間で)、経済成長、一人当たりの可処分所得の増加により、アジア太平洋地域が予測期間中に最も速い成長を示すと予測しています。

分析の適用範囲は予防ヘルスケアアプローチに限定され、栄養補助食品と機能性食品・飲料が含まれます。

目次

成長環境:ブレインヘルス成分部門の変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • ブレインヘルス成分業界に対する主要な戦略的インペラティブの影響

成長環境:ブレインヘルス成分部門のエコシステム

  • イントロダクション
  • 分析範囲
  • セグメンテーション
  • セグメンテーション、成分カテゴリー別
  • ハーブ・植物の定義
  • 特殊成分の定義
  • ビタミン・ミネラルの定義
  • セグメンテーション、製品カテゴリー別
  • 製品カテゴリーの定義
  • 適用の定義
  • 調査の適用範囲
  • 一般的な脳疾患とその予防における食事の役割
  • ブレインヘルスに関する消費者の主な懸念
  • ブレインヘルス成分のイノベーションを促進する市場動向

成長環境:ブレインヘルス成分部門の注目企業

  • 競合環境
  • 競合企業
  • 製品マトリックス - ハーブ・植物
  • 製品マトリックス - 特殊成分
  • 製品マトリックス - ビタミン・ミネラル
  • 最近の製品発売、機能性食品・飲料、2022年・2023年
  • 最近の製品発売、機能性食品・飲料、2020年・2021年
  • 新製品発売、栄養補助食品、2021年・2023年

成長ジェネレーター:ブレインヘルス成分部門

  • 成長指標
  • 調査手法
  • 成長促進要因
  • 成長促進要因分析
  • 成長抑制要因
  • 成長抑制要因分析
  • 予測の前提条件
  • 収益予測
  • 収益予測、成分カテゴリー別
  • 収益予測、製品カテゴリー別
  • 収益予測分析、製品/成分カテゴリー別
  • 収益予測 - ハーブ・植物
  • 収益予測分析 - ハーブ・植物
  • 収益予測 - 特殊成分
  • 収益予測分析 - 特殊成分
  • 収益予測 - ビタミン・ミネラル
  • 収益予測分析 - ビタミン・ミネラル
  • 収益予測、用途別
  • 収益予測分析、用途別
  • 収益予測、地域別
  • 収益予測分析、地域別

成長ジェネレーター:気分・ストレス・不安カテゴリー

成長ジェネレーター:認知機能カテゴリー

成長ジェネレーター:睡眠サポートカテゴリー

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:コグニティブヘルスにおける機会
  • 成長機会2:機能性飲料における機会
  • 成長機会3:eスポーツプレーヤー向け製品

ベストプラクティスの認識

Frost Radar

次のステップ

目次
Product Code: PFA7-88

The Surge in Consumer Demand for Nootropics Will Drive Transformational Growth

Well-being goes beyond physical health and people are increasingly aware of this. As a result, they seek ways to enhance and maintain their brain health. A healthy brain can adapt to new information, form memories, regulate mood and stress responses, and smoothly perform everyday activities. Good brain health is not merely the absence of disease, but a dynamic state influenced by various lifestyle factors. This topic covers the broader aspects of brain functions, including sleep, mental well-being (mood, stress, and anxiety), and cognitive health (abilities and processes related to thinking, learning, and memory).

Brain health products are gaining popularity globally, especially among certain demographic groups, such as busy working professionals, students, the aging population, athletes, and eSports players and gamers. Mood, stress, and anxiety; cognitive performance; and sleep-supporting supplements are the key brain health supplement types experiencing higher demand.

North America dominated the global brain health ingredients market in 2023 due to high consumer awareness about brain health. Consequently, it had the highest per-capita spending on supplements in the region. Asia-Pacific accounted for the second largest market share of the total brain health ingredients market. Frost & Sullivan expects Asia-Pacific to show the fastest growth during the forecast period due to high population density, increasing consumer awareness about brain health (especially amongst the millennial and Gen Z population) growing economies, and rising per-capita disposable income.

The application scope of this analysis is restricted to a preventive healthcare approach and includes dietary supplements and functional food and beverages.

Table of Contents

Growth Environment: Transformation in Brain Health Ingredients Sector

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Brain Health Ingredients Industry

Growth Environment: Ecosystem in Brain Health Ingredients Sector

  • Introduction
  • Scope of Analysis
  • Segmentation
  • Segmentation by Ingredient Category
  • Herbs and Botanicals Definitions
  • Specialty Ingredients Definitions
  • Vitamins and Minerals Definitions
  • Segmentation by Product Category
  • Product Category Definitions
  • Application Definitions
  • Application Scope of the Study
  • Common Brain Disorders and the Role of Diet in Their Prevention
  • Top Consumer Concerns Around Brain Health
  • Market Trends Driving Innovation in Brain Health Ingredients

Growth Environment: Companies to Action in Brain Health Ingredients Sector

  • Competitive Environment
  • Competitors
  • Product Matrix-Herbs and Botanicals
  • Product Matrix-Specialty Ingredients
  • Product Matrix-Vitamins and Minerals
  • Recent Product Launches, Finished Functional Food and Beverages, 2022 and 2023
  • Recent Product Launches, Finished Functional Food and Beverages, 2020 and 2021
  • New Product Launches, Finished Dietary Supplement, 2021 and 2023

Growth Generator: Brain Health Ingredients Sector

  • Growth Metrics
  • Research Methodology
  • Growth Drivers
  • Growth Drivers Analysis
  • Growth Restraints
  • Growth Restraint Analysis
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Ingredient Category
  • Revenue Forecast by Product Category
  • Revenue Forecast Analysis by Product and Ingredient Category
  • Revenue Forecast-Herbs and Botanicals
  • Revenue Forecast Analysis-Herbs and Botanicals
  • Revenue Forecast by Specialty Ingredients
  • Revenue Forecast Analysis-Specialty Ingredients
  • Revenue Forecast-Vitamins and Minerals
  • Revenue Forecast Analysis-Vitamins and Minerals
  • Revenue Forecast by Application
  • Revenue Forecast Analysis by Application
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis by Region

Growth Generator: Mood, Stress, and Anxiety Category

  • Growth Metric-Mood, Stress, and Anxiety
  • Revenue Forecast-Mood, Stress, and Anxiety
  • Revenue Forecast Analysis-Mood, Stress, and Anxiety
  • Revenue Forecast by Ingredient Category
  • Revenue Forecast by Herbs and Botanicals
  • Revenue Forecast by Specialty Ingredients
  • Revenue Forecast by Vitamins and Minerals

Growth Generator: Cognitive Performance Category

  • Growth Metrics-Cognitive Performance
  • Revenue Forecast-Cognitive Performance
  • Revenue Forecast Analysis-Cognitive Performance
  • Revenue Forecast by Ingredient Category
  • Revenue Forecast by Herbs and Botanicals
  • Revenue Forecast by Specialty Ingredients
  • Revenue Forecast by Vitamins and Minerals
  • Revenue Forecast Analysis-Cognitive Performance

Growth Generator: Sleep Support Category

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast-Sleep Support
  • Revenue Forecast Analysis-Sleep Support
  • Revenue Forecast by Ingredient Category
  • Revenue Forecast by Herbs and Botanicals
  • Revenue Forecast by Specialty Ingredients
  • Revenue Forecast by Vitamins and Minerals
  • Revenue Forecast Analysis-Sleep Support

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Opportunities in Cognitive Health
  • Growth Opportunity 2: Opportunities in Functional Beverages
  • Growth Opportunity 3: Products for eSports Players

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Take the Next Step
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