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市場調査レポート
商品コード
1479966

米国の対外軍事販売(FMS)部門における成長機会

US Foreign Military Sales Sector Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 43 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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米国の対外軍事販売(FMS)部門における成長機会
出版日: 2024年04月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 43 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

同盟国の防衛システムの自国化は、産業成長にマイナスの影響を与える可能性

この分析では、米国の対外軍事販売(FMS)業界のスナップショットを提供します。2023年における米国国防総省(DoD)による複数年契約を含む関連契約活動を分析しています。

この分析では、米国と同盟国間の地政学的言説、軍事・安全保障パートナーシップ、貿易関係を調査し、業界の一般的な促進要因、抑制要因、新たな成長機会を特定しています。主要な武器セグメント、顧客国、技術動向に焦点を当てています。また、競合情勢を簡潔に分析し、業界全体・セグメント別の主要参入企業と、その主要防衛製品を特定しています。

調査では、競争力を維持するために生産能力を強化し、費用対効果の高い防衛ソリューションを開発するために、防衛企業、学界、中小企業間の協力関係を重視しています。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 対外軍事販売業界に対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 業界セグメンテーション
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 対外軍事販売 - 概要
  • 対外軍事販売 - 2023年の契約分析
  • 主要契約部門
  • 主要兵器セグメンテーション
  • 主要技術、セグメント別
  • FMS主要顧客
  • FMS主要契約
  • FMS成長見通し、地域別
  • 競合情勢 - 契約シェア分析
  • 主要兵器セグメンテーションごとの上位企業
  • 代表的な契約
  • 結論

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:サプライチェーンの強靭性
  • 成長機会2:共同研究・開発・試験・評価(RDT&E)
  • 成長機会3:保守・修理・オーバーホール(MRO)
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFF8-22

Indigenization of Defense Systems in Allied Nations May Negatively Impact Industry Growth

This analysis provides a snapshot of the Foreign Military Sales (FMS) industry in the United States. It analyzes relevant contracting activities, including multi-year obligations, by the US Department of Defense (DoD) in CY2023. Based on major arms classification, it categorizes the industry into:

1. Fixed-Wing Aircraft (FWA)

2. Rotary-Wing Aircraft (RWA)

3. Missiles

4. Command, Control, Communications, Computers, Intelligence, Surveillance and Reconnaissance (C4ISR)

5. Weapons

6. Ground Vehicles

7. Others

The analysis examines geopolitical discourses, military and security partnerships, and trade relations among the United States and allied nations to determine the general industry drivers, restraints, and emerging growth opportunities. It highlights the leading major arms segments, customer countries, and technological trends. It also briefly analyzes the competitive landscape, identifying the overall and segment-specific leading industry participants and their top defense offerings.

The study emphasizes collaborations among defense companies, academia, and small and medium enterprises to enhance production capabilities and develop cost-effective defense solutions to remain competitive. Budding international defense partnerships should support inter-regional partnerships with defense companies in allied nations and create geographical expansion opportunities for US-based companies.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Foreign Military Sales Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Industry Segmentation
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Foreign Military Sales-Overview
  • Foreign Military Sales-CY2023 Contract Analysis
  • Top Contracting Departments
  • Top Major Arms Segmentation
  • Top Technology by Segment
  • Top Foreign Military Sales Customers
  • Top Foreign Military Sales Contracts
  • FMS Growth Outlook by Region
  • Competitive Landscape-Contract Share Analysis
  • Top Companies Per Major Arms Segmentation
  • Representative Contracts
  • Conclusion

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Supply Chain Resilience
  • Growth Opportunity 2: Joint Research, Development, Testing, and Evaluation (RDT&E)
  • Growth Opportunity 3: Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO)
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer