デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1461262

自動車アフターマーケットの電子小売(eRetailing)に対する成長機会

Growth Opportunities for eRetailing in the Automotive Aftermarket


出版日
ページ情報
英文 103 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
自動車アフターマーケットの電子小売(eRetailing)に対する成長機会
出版日: 2024年03月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

主流のアフターマーケットにおけるオンラインチャネルの台頭により、世界中でオムニチャネルの部品とサービスの販売が促進

自動車アフターマーケットの部品取引は、デジタル技術の導入に大きく影響され、進化を遂げつつあります。2030年までに、世界中で約1,530億米ドルの部品とアクセサリーがオンラインチャネルで販売されると予想され、ほとんどの地域市場で大幅な普及が見込まれます。Frost & Sullivanは長年この業界に関する調査を実施しており、競合情勢における多くのダイナミクスを特定した2019年版のアップデートです。それ以来、競合シナリオはあまり進化していませんが、オンラインチャネルの採用はCOVID-19パンデミック後に大きな影響を受けています。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車アフターマーケットの電子小売(eRetailing)に対する主要な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

調査範囲、目的、背景、調査手法

  • 調査範囲
  • 調査の目的と目標
  • 調査が回答する主な質問
  • チャネル参入企業の定義
  • 部品カテゴリーの定義
  • 予測の前提条件

成長環境

  • 自動車アフターマーケットにおける世界のeRetailingのスナップショット
  • アフターマーケットeRetailingの5大予測
  • 新興国市場の主な発展
  • アフターマーケットeRetailingの購入チャネル
  • 主要競合企業、地域別

成長機会分析

  • 世界のeRetailingアフターマーケットダッシュボード
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主要動向
  • ビジネスモデル
  • デジタル販売拠点
  • プライベートブランドプログラム
  • 普及率予測
  • 普及率、地域別
  • eRetailingアフターマーケット普及率ヒートマップ、2023年
  • 成長見通し
  • 収益予測
  • 収益予測、地域別
  • 収益予測分析
  • 特定地域の収益、部品カテゴリー別
  • 普及率の見通し
  • チャネル参入企業シェア
  • 部品カテゴリーシェア
  • 収益割合内訳、参入企業タイプ別
  • 世界の収益シェア
  • 成長指標
  • 主な調査結果と見通し

成長機会分析 - 北米

  • 成長指標
  • 国別スナップショット - 米国・カナダ
  • 交換部品とアクセサリーのオンライン収益
  • 北米のアフターマーケットEコマースの状況

成長機会分析 - 欧州の特定国

  • 成長指標
  • 国別スナップショット - 英国
  • 交換部品とアクセサリーのオンライン収益 - 英国
  • 国別スナップショット - ドイツ
  • 交換部品とアクセサリーのオンライン収益 - ドイツ
  • 国別スナップショット - フランス
  • 交換部品とアクセサリーのオンライン収益 - フランス
  • 国別スナップショット - イタリア
  • 交換部品とアクセサリーのオンライン収益 - イタリア
  • 国別スナップショット - スペイン
  • 交換部品とアクセサリーのオンライン収益 - スペイン
  • 欧州のアフターマーケットEコマース情勢

成長機会分析 - インド

成長機会分析 - 中国

成長機会分析 - 南米

成長機会ユニバース

  • 成長機会1 - プライベートラベリング
  • 成長機会2 - オンラインとオフラインの統合
  • 成長機会3 - 顧客ライフサイクル管理

まとめ

次のステップ

目次
Product Code: K9FC-41

Emergence of the Online Channel in Mainstream Aftermarket to Catalyze Omnichannel Parts and Services Sales Globally

The automotive aftermarket parts trade is undergoing an evolution, largely influenced by the adoption of digital technologies. By 2030, approximately $153 billion in parts and accessories will be sold from the online channel worldwide, which represents significant penetration in most regional markets. Frost & Sullivan has been conducting research on this industry for many years, and this study is an update to the 2019 version that identified a lot of dynamics in the competitive landscape. Ever since, while the competitive scenario has not evolved much, adoption of the online channel has been significantly influenced post-COVID-19 pandemic.

Key Issues Addressed

  • What is the penetration of online retailing in the automotive aftermarket?
  • What is the long-term outlook for the penetration of eRetailing in different regions?
  • What are the penetration levels of online retailing in the automotive aftermarket in primary regions, and how will they evolve?
  • What are the new business models in aftermarket digitization?
  • How are the different market participants reacting to the increasing popularity of online channels?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Electronic Retailing (eRetailing) in the Automotive Aftermarket
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • Research Scope
  • Research Aim and Objectives
  • Key Questions This Study Will Answer
  • Channel Participant Definitions
  • Parts Category Definitions
  • Forecast Assumptions

Growth Environment

  • Global eRetailing in the Automotive Aftermarket Snapshot
  • 5 Big Predictions for Aftermarket eRetailing
  • Key Market Developments
  • Aftermarket eRetailing Purchase Channels
  • Key Competitors by Region

Growth Opportunity Analysis

  • Global eRetailing Aftermarket Dashboard
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Key Trends
  • Business Models
  • Digital Points Of Sale
  • Private Label Programs
  • Penetration Forecast
  • Regional Penetration
  • eRetailing Aftermarket Penetration Heatmap, 2023
  • Growth Outlook
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Analysis
  • Revenue in Select Regions by Parts Category
  • Penetration Outlook
  • Channel Participant Share
  • Parts Category Share
  • Percent Revenue Breakdown by Participant Type
  • Global Revenue Share
  • Growth Metrics
  • Key Findings and Outlook

Growth Opportunity Analysis-North America

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-US and Canada
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue
  • North American Aftermarket Ecommerce Landscape

Growth Opportunity Analysis-Select Countries in Europe

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-UK
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-UK
  • Country Snapshot-Germany
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Germany
  • Country Snapshot-France
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-France
  • Country Snapshot-Italy
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Italy
  • Country Snapshot-Spain
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Spain
  • European Aftermarket Ecommerce Landscape

Growth Opportunity Analysis-India

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-India
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-India
  • Indian Aftermarket Ecommerce Landscape

Growth Opportunity Analysis-China

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-China
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-China
  • Chinese Aftermarket Ecommerce Landscape
  • China's Leading Service Provider-Tuhu

Growth Opportunity Analysis-South America

  • Growth Metrics
  • Country Snapshot-Brazil
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Brazil
  • Country Snapshot-Mexico
  • Online Replacement Parts & Accessories Revenue-Mexico
  • South American Aftermarket eCommerce Landscape

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Private Labeling
  • Growth Opportunity 2-Online to Offline Integration
  • Growth Opportunity 3-Customer Life Cycle Management

The Last Word

  • The Last Word-3 Big Predictions

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer