市場調査レポート
商品コード
1457938
中国の商用トラック産業:成長機会China Commercial Truck Industry Growth Opportunities |
中国の商用トラック産業:成長機会 |
出版日: 2024年03月06日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 即日から翌営業日
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オフハイウェイ車両OEMの電気トラックセグメントへの参入により、人口過密産業での競争が激化
本分析では、中国の商用トラック産業について、小型、中型、大型の商用トラックセグメントに焦点を当てて調査しています。商用トラックは、製造業、農林業、鉱業、建設業、輸送・倉庫業、卸売業、小売業など、中国の様々な分野で重要な役割を果たしており、工場から企業へ、企業から企業へ、企業から消費者への活動に貢献しています。
特にeコマース産業は、国境を越えたeコマース活動を含め、中国で非常に活発です。2022年末までに、中国のネットユーザーは10億7,000万人に達し、インターネット普及率は75.6%を達成しました。同時に、中国のeコマース小売売上高は1兆9,300億米ドルに達しました。中国はまた、貿易の発展を加速させるため、165の包括的な越境ECテストゾーンを開発しました。2022年には、中国の国境を越えた電子商取引の輸出入額は3,000億米ドルを超え、10万社以上の企業をカバーしています。
中国の商用トラック産業を分析し、用途別(貨物トラック、特殊用途トラック、トレーラーなど)および貨物タイプ別(一般貨物、鉱業・建設など)のシェア、輸送タイプ別の貨物、道路タイプ別、平均速度別、貨物輸送会社別、貨物輸送チャネル別の運行に関する包括的なデータを提供します。この分析では、トラックの平均年齢、1日の平均走行距離、所有形態、トラック運転手の平均月収、平均所有コストもカバーしています。
2020年からの過去のデータと2030年までの予測、そして予測分析も含まれています。各商用トラックセグメントでは、競合環境に加え、OEM(相手先ブランド製造)別、用途別、貨物タイプ別、パワートレイン別のシェアをカバーしています。また、バッテリーや燃料電池の電気自動車についても論じています。
最後に、この分析では商用トラックOEMの上位5を評価し、利害関係者が活用できる現在および将来の成長機会を明らかにしています。フロスト&サリバンは、利害関係者に対し、中国の商用トラック産業におけるプレゼンスを拡大するための実践的かつ実行可能な提言を提供することを目的としています。これらの提言は、参入戦略、製品開拓、流通チャネル、パートナーシップ、効果的なマーケティングアプローチなどの分野を網羅しています。
その他の関連情報は以下の通り:
Off-highway Vehicle OEMs Entry into the Electric Truck Segment Increases Competition in a Populated Industry
In this analysis, Frost & Sullivan examines the commercial truck industry in China, focusing on the light, medium, and heavy-duty commercial truck segments. Commercial trucks are crucial in various areas in China, such as manufacturing, agriculture, forestry, mining, construction, transportation and warehousing, wholesale, and retail, contributing to factory-to-business, business-to-business, and business-to-consumer activities.
The eCommerce industry, in particular, is highly active in China, including cross-border eCommerce activities. By the end of 2022, China's netizens had reached 1.07 billion, and the internet penetration rate had achieved 75.6%. At the same time, the national eCommerce retail sales reached $1.93 trillion. China has also developed 165 comprehensive cross-border eCommerce test zones to accelerate trade development. In 2022, the imports and exports of China's cross-border eCommerce exceeded $0.3 trillion, covering over 100,000 enterprises.
We analyze the Chinese commercial truck industry, providing comprehensive data on share by application (e.g., cargo trucks, special-purpose trucks, and trailers) and cargo type (e.g., general goods, mining & construction); freight by transportation type; and operation by road type, average speed, freight carrier, and freight channel. The analysis also covers average truck age, average daily mileage, ownership structure, average monthly net income of truck drivers, and average cost of ownership.
We include historical data from 2020 and forecast until 2030, along with forecast analysis. Each commercial truck segment covers a competitive environment as well as share by original equipment manufacturer (OEM), application, cargo type, and powertrain. There are also discussions on battery and fuel cell electric vehicles.
Lastly, this analysis evaluates the top 5 commercial truck OEMs and highlights current and future growth opportunities that stakeholders can capitalize on. Frost & Sullivan aims to provide stakeholders with practical and actionable recommendations for expanding their presence in the commercial truck industry in China. These recommendations will encompass areas such as entry strategies, product development, distribution channels, partnerships, and effective marketing approaches.
Other pertinent information include: