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市場調査レポート
商品コード
1457932

コネクテッド中型・大型商用車の世界市場:成長機会

Global Connected Medium & Heavy Commercial Vehicles Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 79 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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コネクテッド中型・大型商用車の世界市場:成長機会
出版日: 2024年02月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 79 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ビデオソリューションの採用、OEMの標準化、革新的AIアプリケーションが世界の普及率を牽引

中型・大型商用車(M&HCV)産業における世界のテレマティクスエコシステムは技術主導の変革期を迎えており、商用車空間における車両接続性の新時代に舵を切っています。M&HCVテレマティクス産業の変革を促す主なメガトレンドは、 ドライバー中心サービス、OEMテレマティクスの普及、トラック電動化などです。

定評のある基盤を持つ産業の既存プレーヤーと、テレマティクス以外の様々な基幹産業からの新興技術系新興企業が、産業シェアの確保を競っています。レガシー参入企業が市場シェアの大半を占めます。

サードパーティのM&HCVテレマティクスサービスプロバイダーとしては、Solera Omnitracs、Geotab、Verizon Connect、Webfleet Solutions、Samsara、Lytx、Motive、Michelin Connected Solutions、Microlise、Astrataが挙げられます。この分野の主要OEMとしては、Scania、Navistar、Daimler、Volvo、Paccar、Tratonが挙げられます。

世界のコネクテッド中型・大型商用車産業に関するこの分析では、テレマティクスの動向、地域別評価、競合他社の評価、収益予測、産業規模の分析を行っています。産業指標とインストールベースの地域別スナップショットを提供し、製品カテゴリー別に主要なサードパーティサービスプロバイダーとOEMを明らかにし、潜在的な拡大手段を概説しています。この分析は、産業の利害関係者が産業の障害を乗り越え、新たな成長機会を探るための適切な戦略を策定する際に役立ちます。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • コネクテッド中型・大型商用車産業における戦略的課題上位3の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)

エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 中型・大型商用車産業の概要
  • 地域別中型・大型商用車テレマティクス産業
  • 地域別コネクテッドトラックテレマティクス産業:欧州
  • 成長指標
  • 競合環境
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測の前提条件

産業範囲とセグメンテーション

  • 産業範囲
  • ハードウェアの種類
  • 産業セグメント

中型・大型商用車テレマティクスのエコシステム

  • ビジネスモード
  • サービスマッピング
  • サービスロードマップ
  • 主要サードパーティサービスプロバイダー
  • 主要OEM

世界の中型・大型商用車産業の展望

  • 主要産業動向
  • 商用車テレマティクス設置台数:地域別
  • サービス収入
  • 収益予測分析
  • テレマティクス普及率
  • 製品タイプ分析
  • 価格とサービスモデル分析:地域別
  • 価格動向と予測分析
  • コネクテッドOEMとサードパーティの設置台数への貢献

産業シェア分析

  • 2022年産業シェア分析:地域別、北米
  • 2023年スナップショット:地域別、北米
  • 2022年産業シェア分析:地域別、欧州
  • 中型・大型商用車設置台数:国別
  • 普及率と対応可能市場:地域別、欧州
  • スナップショット:地域別、欧州
  • 2022年スナップショット:地域別、欧州
  • 2022年産業シェア分析:地域別、インド
  • 2022年スナップショット:地域別、インド
  • 2022年産業シェア分析:地域別、南アフリカ
  • 2022年スナップショット:地域別、南アフリカ
  • 2022年産業シェア分析:地域別、ラテンアメリカ
  • 2022年スナップショット:地域別、ラテンアメリカ
  • 2022年産業シェア分析:地域別、ロシア・CIS
  • 2022年スナップショット:地域別、ロシア・CIS
  • 2022年産業シェア分析:地域別、ニュージーランド
  • 2022年スナップショット:地域別、ニュージーランド
  • 2022年産業シェア分析:地域別、中東
  • 2022年スナップショット:地域別、中東
  • 結論

付録

  • 略語と頭字語

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:ドライバー中心ソリューションの台頭
  • 成長機会2:OEMの普及
  • 成長機会3:ビデオテレマティクス

次のステップ

目次
Product Code: MH1D-42

Video Solutions Adoption, OEM Standardization, and Innovative AI Applications Drive Global Penetration Rates

The global telematics ecosystem in the medium and heavy commercial vehicles (M&HCV) industry is undergoing a tech-driven transformation, steering a new era of vehicle connectivity in the commercial vehicle space. The main Megatrends driving transformation in the M&HCV telematics industry include driver-centric services, OEM telematics proliferation, and truck electrification.

Incumbent industry players with a well-established base and emerging tech startups from various core industries beyond telematics compete to secure industry share. Legacy participants hold the majority market share.

Top third-party M&HCV telematics service providers include Solera Omnitracs, Geotab, Verizon Connect, Webfleet Solutions, Samsara, Lytx, Motive, Michelin Connected Solutions, Microlise, and Astrata; while leading OEMs in this space are Scania, Navistar, Daimler, Volvo, Paccar, and Traton.

This analysis of the global connected M&HCV industry examines telematics trends, regional assessments, competitor evaluations, revenue predictions, and industry size analyses. It provides a regional snapshot into industry metrics and installed bases, highlights leading third-party service providers and OEMs by product categories, and outlines potential avenues for expansion. This analysis will benefit industry stakeholders in formulating pertinent strategies to navigate industry obstacles and explore fresh growth opportunities.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Connected Medium & Heavy Commercial Vehicles Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Executive Summary

  • Key Findings
  • Medium & Heavy Commercial Vehicles Industry Overview
  • Regional Medium & Heavy Commercial Vehicles Telematics Industry
  • Regional Connected Truck Telematics Industry: Europe
  • Growth Metrics
  • Competitive Environment
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Assumptions

Industry Scope and Segmentation

  • Industry Scope
  • Hardware Types
  • Industry Segmentation

Medium & Heavy Commercial Vehicles Telematics Ecosystem

  • Business Modes
  • Services Mapping
  • Services Roadmap
  • Major Third-party Service Providers
  • Major OEMs

Global Medium & Heavy Commercial Vehicles Industry Outlook

  • Key Industry Trends
  • Commercial Vehicle Telematics Installed Bases by Region
  • Service Revenue
  • Revenue Forecast Analysis
  • Telematics Penetration
  • Product Type Analysis
  • Regional Pricing and Service Model Analysis
  • Pricing Trends and Forecast Analysis
  • Connected OEM and Third-party Contributions to the Installed Base

Industry Share Analysis

  • 2022 Regional Industry Share Analysis: North America
  • 2023 Regional Snapshot: North America
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: Europe
  • Medium and Heavy Commercial Vehicles Installed Base by Country
  • Penetration and Addressable Market by Region, Europe
  • Regional Snapshot: Europe
  • 2022 Regional Snapshot: Europe
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: India
  • 2022 Regional Snapshot: India
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: South Africa
  • 2022 Regional Snapshot: South Africa
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: LATAM
  • 2022 Regional Snapshot: LATAM
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: Russia & CIS
  • 2022 Regional Snapshot: Russia & CIS
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: ANZ
  • 2022 Regional Snapshot: ANZ
  • 2022 Regional Industry Share Analysis: Middle East
  • 2022 Regional Snapshot: Middle East
  • Conclusion

Appendix

  • Abbreviations & Acronyms

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Driver-centric Solutions Set to Rise
  • Growth Opportunity 2: OEM Propagation
  • Growth Opportunity 3: Video Telematics

Next Steps

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