市場調査レポート
商品コード
1457926
電気トランジットバス・コーチの世界市場:成長機会(2030年)Global Growth Opportunities in the Electric Transit Bus and Coach Market, 2030 |
電気トランジットバス・コーチの世界市場:成長機会(2030年) |
出版日: 2024年02月21日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 即日から翌営業日
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欧州、北米、インドで産業が復活する
排ガス規制、バッテリー価格の下落、低排ガスゾーンの出現、購入補助金、免税措置が、世界中で電気バスの成長を促進すると思われます。電気輸送バスの採用拡大により、代替パワートレインバスの世界の調達・供給の道が開かれました。この産業は、既存の自動車メーカー、サプライヤー、市場参入を目指す新規参入企業の間で強力な協力体制が築かれる肥沃な土壌となっています。2023年までに、バッテリー電気(BEV)バスがより大きな市場シェアを獲得し、燃料電池電気バスがそれに続くと思われます。ディーゼルバスに比べて電気バスの総所有コストは低く、充電インフラの整備が推進されていることから、2024~2026年にかけて電気バスは収益性の高い選択肢となると思われます。
世界の電気バスの市場規模は、CAGR 12.6%で成長し、2030年までにで16万台以上に達すると予測されています。
EU諸国のクリーン自動車指令目標は、特に公共交通機関調達の一環として、電気バスの採用を促進すると思われます。2022~2025年にかけて、BEVバスは力強い成長を遂げると思われます。Joint Initiative for Hydrogen Vehicles across Europe(JIVE)プロジェクトは、EU各国での燃料電池バスの採用を促進します。電力企業やエネルギー大手企業の電気充電インフラへの参入は、電気自動車用燃料供給インフラの成長を後押しします。
中国では、補助金と購入インセンティブの廃止により、2022~2025年にかけてBEVバスは緩やかな成長を遂げると思われます。中国における補助金制度の改定では、電気走行距離とエネルギー効率の閾値が資格の最低要件として厳格化されました。しかし、バッテリー価格の低下と充電インフラの整備により、2030年に向けて電気バスの普及が進むと思われます。さらに、中国の電気バスOEMは、輸出だけでなく、製造工場や組立工場の設立によって、急速に世界に拡大しています。
ZEBRA(Zero-emission Bus Rapid-Deployment Accelerator)は、メデジン、サンパウロ、メキシコシティでの初期始動により、ラテンアメリカでの電気バス採用を推進します。ラテンアメリカの主要諸国は、公共交通機関のゼロエミッションバスを推進するエレクトロモビリティ戦略を策定しており、中国のOEMはラテンアメリカに参入するために地域生産拠点を設立しています。
特に人口の多い都市では、排出ガスを削減する必要性が高まっているため、都市内旅客輸送セグメントでは電気バスの採用拡大が必要になると思われます。バッテリー容量の増大と充電インフラ技術の積極的な開発は、ディーゼルバスや天然ガスバスとの厳しい競合はあるにせよ、その意味で役立ち、客車セグメントにおける電気パワートレインの採用率を高めると思われます。
Europe, North America, and India Will Experience a Resurgence of the Industry
Emission regulations, battery price drop, the emergence of low emission zones, purchase subsidy, and tax exemptions will drive electric bus growth across the world. The growing adoption of electric transit buses has opened the path for global sourcing and supply of alternate powertrain buses. The industry is fertile ground for strong collaborations among incumbent automakers, suppliers, and new players striving to enter the market. By 2023, battery-electric (BEV) buses will attain a larger market share followed by fuel-cell electric buses. The lower total cost of ownership of electric buses in comparison to diesel buses and the push for developing charging infrastructure will make electric buses a profitable option from 2024 to 2026.
The global electric bus market size will reach more than 160,000 units by 2030 at a compound annual growth rate (CAGR) of 12.6%.
EU Clean Vehicle directive targets for EU countries will boost electric bus adoption, particularly as part of national public transport procurement. BEV buses will experience strong growth from 2022 to 2025. Joint Initiative for Hydrogen Vehicles across Europe (JIVE) projects will encourage fuel cell bus adoption across EU countries. The entry of utility and energy major companies into electric charging infrastructure will boost the growth of fueling infrastructure for electric vehicles.
In China, BEV buses will see moderate growth from 2022 to 2025 due to the elimination of subsidies and purchase incentives. The revised subsidy program in China incorporates stricter thresholds for electric range and energy efficiencies as the minimum requirement for qualification. However, lower battery prices and charging infrastructure will drive higher electric bus adoption toward 2030. In addition, Chinese electric bus OEMs are rapidly expanding globally, with the establishment of manufacturing and assembly plants, in addition to exports.
Zero-emission Bus Rapid-Deployment Accelerator (ZEBRA) will drive electric bus adoption in Latin America with initial kickstarts in Medellin, Sao Paulo, and Mexico City. Major LATAM countries are developing an electromobility strategy promoting zero-emission buses in public transportation, and Chinese OEMs have established regional production bases to tap into LATAM.
The increasing need to reduce emissions, especially in highly populated cities, will require a greater adoption of electric buses in the intra-city passenger transport segment. Growing battery capacities and aggressive development in charging infrastructure technologies will help in that sense, increasing the adoption rate of electric powertrains in the coaches segment, albeit with stiff competition from diesel and natural gas buses.