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市場調査レポート
商品コード
1442047

米国の乗用車OEMメーカーのADAS(先進運転支援システム)研究開発戦略:2030年

US Passenger Vehicle Original Equipment Manufacturers' Advanced Driver Assistance Systems R&D Strategies, 2030

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 63 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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米国の乗用車OEMメーカーのADAS(先進運転支援システム)研究開発戦略:2030年
出版日: 2024年01月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ADAS研究開発への500億米ドルの投資により、 促進要因の関与と自動車の安全性能が向上し、最終顧客体験が強化される

安全性と利便性に対する需要の高まりにより、乗用車におけるADAS(先進運転支援システム)とAD(自律走行)機能の開発と採用が加速しています。相手先商標製品メーカーは、競争上の優位性を得るために、レベル2以上の機能を大衆車に採用しようとしています。米国は、ADASとADを規制し、採用までの時間を短縮する最前線にいます。カリフォルニア州やネバダ州のようないくつかの州は、レベル3とレベル4の自律走行車の公共使用を許可しており、これは世界のOEMが米国市場に参入しやすい環境を作り出しています。

本調査では、米国の厳選された世界OEMが採用しているADASとAD戦略の概要を提供します。本調査では、ブランド、セグメント、モデルの各レベルでOEMの技術とビジネス能力を検証し、バリューチェーンのパートナーシップとそのパートナー選択プロセスの詳細な概要を提供します。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • ADAS(先進運転支援システム)業界における戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

主な調査結果

  • 主な要点
  • 予測
  • 現在のOEM別自動運転レベル
  • 主要なADAS/AD製品とモデルのベンチマーク

成長機会の分析

  • 分析範囲

Ford

  • Ford-戦略
  • Ford-ADAS研究開発活動の責任
  • Ford-センター・オブ・エクセレンス
  • Ford-パートナーとパートナー選定
  • Ford-将来の方向性
  • Ford-OTA

General Motors

  • General Motors-戦略
  • General Motors-ADAS研究開発活動の責任
  • General Motors-センター・オブ・エクセレンス
  • General Motors-パートナーとパートナー選び
  • General Motors-将来の方向性
  • General Motors-OTA

Tesla

  • Tesla-戦略
  • Tesla-ADAS研究開発活動の責任
  • Tesla-センター・オブ・エクセレンス
  • Tesla-パートナーとパートナー選定
  • Tesla-将来の方向性
  • Tesla-OTA

Hyundai

  • Hyundai-戦略
  • Hyundai-ADAS研究開発活動の責任
  • Hyundai-センター・オブ・エクセレンス
  • Hyundai-パートナーとパートナー選定
  • Hyundai-将来の方向性
  • Hyundai-OTA

Nissan

  • Nissan-戦略
  • Nissan-ADAS研究開発活動の責任
  • Nissan-センター・オブ・エクセレンス
  • Nissan-パートナーとパートナー選定
  • Nissan-将来の方向性
  • Nissan-OTA

Toyota

  • Toyota-戦略
  • Toyota-ADAS研究開発活動の責任
  • Toyota-センター・オブ・エクセレンス
  • Toyota-パートナーとパートナー選定
  • Toyota-今後の方向性
  • Toyota-OTA

成長機会ユニバース

目次
Product Code: K992-46

$50-billion Investments in ADAS R&D Will Increase Driver Engagement and Vehicle Safety Performance, Enhancing the End-customer Experience

A growing demand for safety and convenience features has amplified the development and adoption of advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving (AD) features in passenger vehicles. Original equipment manufacturers seek to adopt level-2-and-above features in their mass-market vehicles to gain a competitive advantage. The United States has been at the forefront of regulating ADAS and AD to expedite the time to adoption. Some states, like California and Nevada, have also allowed the deployment of level 3 and level 4 autonomous vehicles for public use, which has created a conducive environment for global OEMs to penetrate the US market.

This study provides an overview of the ADAS and AD strategies that select global OEMs in the United States have adopted. This study examines the technology and business capabilities of the OEMs at the brand, segment, and model levels, and provides a detailed overview of their value chain partnerships, as well as their partner-selection process.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Advanced Driver Assistance Systems Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Key Findings

  • Key Takeaways
  • Predictions
  • Current Levels of Autonomy by OEM
  • Benchmarking Key ADAS/AD Offerings and Models

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis

Ford

  • Ford-Strategy
  • Ford-Responsibility for ADAS R&D Activities
  • Ford-Centers of Excellence
  • Ford-Partners and Partner Selection
  • Ford-Future Direction
  • Ford-OTA

General Motors

  • General Motors-Strategy
  • General Motors-Responsibility for ADAS R&D Activities
  • General Motors-Centers of Excellence
  • General Motors-Partners and Partner Selection
  • General Motors-Future Direction
  • General Motors-OTA

Tesla

  • Tesla-Strategy
  • Tesla-Responsibility for ADAS R&D Activities
  • Tesla-Centers of Excellence
  • Tesla-Partners and Partner Selection
  • Tesla-Future Direction
  • Tesla-OTA

Hyundai

  • Hyundai-Strategy
  • Hyundai-Responsibility for ADAS R&D Activities
  • Hyundai-Centers of Excellence
  • Hyundai-Partners and Partner Selection
  • Hyundai-Future Direction
  • Hyundai-OTA

Nissan

  • Nissan-Strategy
  • Nissan-Responsibility for ADAS R&D Activities
  • Nissan-Centers of Excellence
  • Nissan-Partners and Partner Selection
  • Nissan-Future Direction
  • Nissan-OTA

Toyota

  • Toyota-Strategy
  • Toyota-Responsibility for ADAS R&D Activities
  • Toyota-Centers of Excellence
  • Toyota-Partners and Partner Selection
  • Toyota-Future Direction
  • Toyota-OTA

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1-Implementing Lidar as Part of the ADAS Sensor Suite
  • Growth Opportunity 1-Implementing Lidar as Part of the ADAS Sensor Suite
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