市場調査レポート
商品コード
1442047
米国の乗用車OEMメーカーのADAS(先進運転支援システム)研究開発戦略:2030年US Passenger Vehicle Original Equipment Manufacturers' Advanced Driver Assistance Systems R&D Strategies, 2030 |
米国の乗用車OEMメーカーのADAS(先進運転支援システム)研究開発戦略:2030年 |
出版日: 2024年01月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ADAS研究開発への500億米ドルの投資により、 促進要因の関与と自動車の安全性能が向上し、最終顧客体験が強化される
安全性と利便性に対する需要の高まりにより、乗用車におけるADAS(先進運転支援システム)とAD(自律走行)機能の開発と採用が加速しています。相手先商標製品メーカーは、競争上の優位性を得るために、レベル2以上の機能を大衆車に採用しようとしています。米国は、ADASとADを規制し、採用までの時間を短縮する最前線にいます。カリフォルニア州やネバダ州のようないくつかの州は、レベル3とレベル4の自律走行車の公共使用を許可しており、これは世界のOEMが米国市場に参入しやすい環境を作り出しています。
本調査では、米国の厳選された世界OEMが採用しているADASとAD戦略の概要を提供します。本調査では、ブランド、セグメント、モデルの各レベルでOEMの技術とビジネス能力を検証し、バリューチェーンのパートナーシップとそのパートナー選択プロセスの詳細な概要を提供します。
$50-billion Investments in ADAS R&D Will Increase Driver Engagement and Vehicle Safety Performance, Enhancing the End-customer Experience
A growing demand for safety and convenience features has amplified the development and adoption of advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving (AD) features in passenger vehicles. Original equipment manufacturers seek to adopt level-2-and-above features in their mass-market vehicles to gain a competitive advantage. The United States has been at the forefront of regulating ADAS and AD to expedite the time to adoption. Some states, like California and Nevada, have also allowed the deployment of level 3 and level 4 autonomous vehicles for public use, which has created a conducive environment for global OEMs to penetrate the US market.
This study provides an overview of the ADAS and AD strategies that select global OEMs in the United States have adopted. This study examines the technology and business capabilities of the OEMs at the brand, segment, and model levels, and provides a detailed overview of their value chain partnerships, as well as their partner-selection process.