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市場調査レポート
商品コード
1427032

医薬品業界の持続可能性を促進する成長機会とビジネスモデル

Growth Opportunities and Business Models Driving Sustainability in Pharmaceuticals Industry

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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医薬品業界の持続可能性を促進する成長機会とビジネスモデル
出版日: 2024年01月09日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

環境に配慮した製品、デザインの革新、利害関係者のパートナーシップが持続可能性への取り組みを支える

製薬(医薬品)業界は、欧州グリーン・ディールやパリ協定の結果、規制が大きく変化しています。こうした変化により、製薬会社はより環境的に持続可能な慣行を採用することが求められています。世界の医薬品需要の増加に伴い、製薬企業の研究開発・製造インフラは拡大し、環境フットプリントの増大と温室効果ガス(GHG)排出量の増加を招いています。その結果、地域の環境規制はこうした動きに対応して厳しくなっています。さらに、COVID-19以降、製薬企業は持続可能性の重要性をより強く認識するようになり、環境・社会・企業統治(ESG)目標を達成するための対策を採用するようになっています。企業は市場競争力を維持するため、変化する規制に合わせて事業を展開しています。注目すべきは、投資家がESG格付を重視するようになり、持続可能性への取り組み、気候関連の情報開示、企業の社会的責任慣行に基づいて企業に資金を提供することを好むようになっていることです。

Frost & Sullivanの本調査では、製薬業界における持続可能性に焦点を当て、製薬バリューチェーン企業によるESG戦略の実施と国連の持続可能な開発目標(SDGs)の達成に向けた6Pフレームワーク(方針、製品、プロセス、人材、パートナーシップ、プラットフォーム)の実施について詳細に論じています。本調査では、製薬業界参加者やその他のヘルスケア利害関係者にとっての政策とその意味合いについて、主要な世界および地域の規制とアナリストの見解を掲載しています。

本調査では、持続可能性プログラムの成長を促進する主な動向と要因、導入に対する阻害要因とその影響について論じています。本調査は、持続可能性の実践を強化する上で業界の利害関係者を支えている最も普及しているビジネスモデルと新興のビジネスモデルを特定し、ベストプラクティスを6Pの実施とSDGsの目標達成にマッピングしています。持続可能性の領域で行動する製薬業界企業を示し、ESGプログラムを6Pフレームワークと照らし合わせてマッピングしています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 医薬品業界における持続可能性のための上位3つの戦略的課題の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 製薬業界における持続可能性とCE実践のための6Pフレームワーク
  • 製薬バリューチェーンにおける取り組みによるセグメント化
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因
  • 製薬バリューチェーン全体における持続可能性の達成
  • 概要GHG排出範囲
  • 持続可能性を推進する世界政策
  • 持続可能性を推進する地域政策/イニシアティブ
  • 政策インパクト分析
  • 製薬バリューチェーンにおける持続可能性を推進する動向
  • 持続可能性を実現するビジネスモデル
  • トップ4のビジネスモデル-インパクトの概要
  • 企業から行動へ-SDGsと6Pフレームワークとの連携

持続可能な調査:製品

  • 概要-持続可能性のための製品
  • 今後の重点分野-持続可能な調査
  • 注目製品-環境に優しい研究ソリューション
  • 持続可能な原料-海洋由来の医薬品における研究開発

持続可能な製造:プロセス

  • 製造における持続可能性-タッチポイント
  • 概要-持続可能性を達成するためのプロセス
  • 今後の重点分野-持続可能な製造
  • 注目のプロセス-脱炭素化のための技術導入
  • 政策からプラットフォームへの道筋におけるインテリジェントツールの将来展望

持続可能な包装と流通:パートナーシップ

  • 持続可能性達成のための企業間機会としてのパートナーシップ
  • 今後の重点分野-持続可能な包装と流通
  • パートナーシップの焦点-CEのライフサイクルアセスメント(LCA)
  • 将来の展望-技術に裏打ちされた設計革新

6Pの実施

  • J&J
  • AZ
  • ファイザー
  • PPS
  • アムコー

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:持続可能な調査、ベニン・バイ・デザイン
  • 成長機会2:製薬バリューチェーンにおけるカーボンフットプリント削減
  • 成長機会3:ESGに基づく成長戦略のためのプラットフォーム
  • 成長機会4:医薬品廃棄物の持続可能な管理
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PFA4-52

Eco-friendly Products, Design Innovation, and Multi-stakeholder Partnerships Support Sustainability Initiatives

The pharmaceutical (pharma) industry is undergoing significant regulatory changes resulting from the European Green Deal and the Paris Agreement. These changes require pharma companies to adopt more environmentally sustainable practices. With the increasing demand for drugs globally, pharma R&D and manufacturing infrastructure has grown, leading to a larger environmental footprint and rising greenhouse gas (GHG) emissions. As a result, regional environmental regulations have become more stringent in response to these developments. Additionally, post-COVID-19, pharma companies have become more aware of the importance of sustainability and are adopting measures to achieve their environmental, social, and corporate governance (ESG) goals. Companies are aligning their operations with changing regulations to stay competitive in the market. Notably, investors are increasingly focused on ESG credit ratings, preferring to fund companies based on their sustainability efforts, climate-related disclosures, and corporate social responsibility practices.

This Frost & Sullivan study focuses on sustainability in the pharmaceutical industry and offers a detailed discussion on the implementation of the 6P framework, namely, policies, products, processes, people, partnerships, and platforms, by pharma value chain companies for their ESG strategy implementation and the fulfillment of United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). The study includes key global and regional regulations and analyst perspectives on the policies and their implications for pharmaceutical industry participants and other healthcare stakeholders.

The study discusses key trends and factors driving the growth of the sustainability program as well as restraints to adoption and their implications. The study identifies the most prevalent and emerging business models that are supporting industry stakeholders in enhancing their sustainability practices and maps the best practices to 6P implementation and SDG Goal fulfillment. Pharma industry companies to action in the sustainability space are provided, and the ESG programs are mapped against the 6P framework.

Segmentation is based on the sustainability initiatives of pharma value chain companies across research (products), manufacturing (processes), and packaging and distribution (partnerships), covering detailed analysis of each segment's current focus, future implications, and prospects for stakeholders.

The ESG focus, unique sustainability initiatives, and 6P implementation case studies of Johnson & Johnson, Astra Zeneca, Pfizer, Piramal Pharma Solutions, and Amcor are discussed. The study concludes with a detailed discussion of growth opportunities in the sustainability space.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives for Sustainability in the Pharmaceuticals Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • The 6P Framework for Sustainability and CE Practices in Pharma
  • Segmentation by Initiatives across the Pharma Value Chain
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Achieving Sustainability across the Pharma Value Chain
  • Overview: GHG Emission Scopes
  • Global Policy Driving Sustainability
  • Regional Policies/Initiatives Driving Sustainability
  • Policy-Impact Analysis
  • Trends Advancing Sustainability in the Pharma Value Chain
  • Business Models for Achieving Sustainability
  • Top 4 Business Models-Impact Summary
  • Companies to Action-Alignment to SDGs and the 6P Framework

Sustainable Research: Product

  • Overview-Products for Sustainability
  • Future Focus Areas-Sustainable Research
  • Products-in-focus-Eco-friendly Research Solutions
  • Sustainable Feedstocks-R&D in Marine-derived Pharma Products

Sustainable Manufacturing: Processes

  • Sustainability in Manufacturing-Touchpoints
  • Overview-Processes for Achieving Sustainability
  • Future Focus Areas-Sustainable Manufacturing
  • Processes-in-focus-Technology Implementation for Decarbonization
  • Future Prospect of Intelligent Tools in the Pathway of Policy to Platform

Sustainable Packaging & Distribution: Partnerships

  • Partnerships as a Business-to-business Opportunity for Achieving Sustainability
  • Future Focus Areas-Sustainable Packaging and Distribution
  • Partnerships-in-focus-Life Cycle Assessment (LCA) for CE
  • Future Prospect-Technology-enabled Design Innovation

6P Implementation:

  • J&J
  • AZ
  • Pfizer
  • PPS
  • Amcor

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Sustainable Research, Benign-by-Design
  • Growth Opportunity 2: Carbon Footprint Reduction in Pharma Value Chain
  • Growth Opportunity 3: Platforms for ESG-based Growth Strategy
  • Growth Opportunity 4: Managing Pharma Waste Sustainably
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer