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市場調査レポート
商品コード
1424189

米国の自動車技術者の選択調査:2022年

US Automotive Technicians' Choice Survey, 2022

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 72 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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米国の自動車技術者の選択調査:2022年
出版日: 2023年12月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

スナップオンは全製品ラインにわたって優勢なブランドを維持

自動車アフターマーケットの自動車サービス技術者の工具選択に関するこの調査は、2022年にコンピューター支援による電話インタビュー手法で実施されました。本調査では、合計400名の自動車技術者を対象としました。回答者として適格であるためには、技術者は少なくとも週32時間以上働いており、少なくとも週単位で物理的に自動車に携わっていなければなりません。回答者は米国中の自動車修理工場(ディーラー(新車)サービス部門、フランチャイズ自動車修理工場、独立系自動車修理工場)を代表しています。Frost & Sullivanは、2008年以来、自動車技術者を通じて自動車修理ツール業界を追跡調査しています。該当する場合、本調査では2008年時点の動向を比較しています。

本調査は、以下の工具カテゴリーを対象としています:

  • 電動工具
  • ハンドツール
  • ハンドヘルド診断ツール
  • 空気圧/エアツール
  • 工具収納装置

本調査で対象とする質的分野は以下の通りです:

  • 品質:純正部品の適合性、形状、機能の尺度。純正部品に近いものほど、品質が高いと認識されます。
  • 信頼性:耐用年数に関するものです。信頼性の高い製品は、早期故障の影響を受けにくく、保証請求も比較的少ないです。
  • 革新性:メーカーが新しいアイデアや製品を生み出し、継続的に改良を加えることです。

2021年の工具購入動向、購入決定要因、支配的ブランド、主要な課題者(ブランド)、戦略的促進要因、パフォーマンス指数、ブランド所有動向、ブランド評価のギャップも調査されます。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査手法
  • 調査手法 - 過去と現在の調査サンプルサイズ
  • 自動車技術者のプロファイル - 店舗タイプ・地域

成長環境

  • 自動車用工具の購入
  • 意思決定の基準
  • 支配的ブランドと主要課題との比較 - オーナーシップ・ギャップ
  • 自動車工具購入チャネル
  • 自動車工具購入チャネル - オンライン・プラットフォーム
  • 最も一般的な購入チャネル - モバイルツール販売店

電動工具

  • 2021年の購入
  • 販売チャネルの経年変化
  • 市場パフォーマンス指数
  • ブランド所有率
  • ブランドの評判
  • 競合上位5社の属性分析
  • スナップオンが最高のブランドである理由

ハンドツール

  • 2021年の購入
  • 販売チャネルの経年変化
  • 市場パフォーマンス指数
  • ブランド所有率
  • ブランドの評判
  • 競合上位5社の属性分析
  • スナップオンが最高のブランドである理由

ハンドヘルド診断ツール

  • 2021年の購入
  • 販売チャネルの経年変化
  • 市場パフォーマンス指数
  • ブランド所有率
  • ブランドの評判
  • 競合上位5社の属性分析
  • スナップオンが最高のブランドである理由

エアツール

  • 2021年の購入
  • 販売チャネルの経年変化
  • 市場パフォーマンス指数
  • ブランド所有率
  • ブランドの評判
  • 競合上位5社の属性分析
  • スナップオンが最高のブランドである理由

工具収納デバイス

  • 2021年の購入
  • 販売チャネルの経年変化
  • 市場パフォーマンス指数
  • ブランド所有率
  • ブランドの評判
  • 競合上位5社の属性分析
  • スナップオンが最高のブランドである理由

回答者のプロファイル

  • ショップと技術者のプロファイル
  • 電気自動車の整備における絶縁ハンドヘルド工具の使用

付録

  • 定義
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • 戦略的インペラティブ8(TM)
  • 成長機会が成長パイプラインエンジンを加速させる(TM)

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜFrostなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: K905-41

Snap-on Remains the Dominant Brand across All Product Lines

This survey of automotive aftermarket vehicle service technicians' tool choices was conducted in 2022 using a computer-assisted telephone interview methodology. In total, 400 automotive technicians were surveyed for this research. To qualify as a respondent, a technician had to be working at least 32 hours per week and physically working on vehicles on at least a weekly basis. Respondents represent automotive repair shops throughout the United States: dealership (new vehicle) service departments, franchised auto repair shops, and independent auto repair shops. Frost & Sullivan has been tracking the automotive repair tool industry through automotive technicians since 2008. When applicable, this research compares data trending as far back as 2008.

This survey covers the following tool categories:

  •      Power tools
  •      Hand tools
  •      Handheld diagnostic tools
  •      Pneumatic/air tools
  •      Tool storage devices

Qualitative areas covered in this research include the following:

  •      Quality: A measure of original equipment fit, form, and function; the closer something matches the original part, the higher the perceived quality.
  •      Reliability: Relates to service life. A reliable product is less susceptible to premature failure and has comparatively low warranty claims.
  •      Innovation: Manufacturers coming up with new ideas or products and making continual improvements.

Tool purchases in 2021, purchase decision factors, dominant brands, key challengers (brands), strategic drivers, performance index, brand ownership trends, and brand reputation gap are also explored.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Methodology
  • Methodology-Sample Sizes of Past and Current Research
  • Automotive Technician Profile-Shop Type and Region

Growth Environment

  • Automotive Tool Purchases
  • Decision-Making Criteria
  • Dominant Brand vs. Key Challengers-Ownership Gap
  • Automotive Tool Purchase Channel
  • Auto Tools Purchase Channel-Online Platforms
  • Most Prevalent Purchase Channel-Mobile Tool Distributor

Power Tools

  • 2021 Purchases
  • Distribution Channels Over Time
  • Market Performance Index
  • Brand Ownership
  • Brand Reputation
  • Attribute Analysis of Top 5 Competitors
  • Why Snap-on Is the Best Brand

Hand Tools

  • 2021 Purchases
  • Distribution Channels Over Time
  • Market Performance Index
  • Brand Ownership
  • Brand Reputation
  • Attribute Analysis of Top 5 Competitors
  • Why Snap-on Is the Best Brand

Handheld Diagnostic Tools

  • 2021 Purchases
  • Distribution Channels Over Time
  • Market Performance Index
  • Brand Ownership
  • Brand Reputation
  • Attribute Analysis of Top 5 Competitors
  • Why Snap-on Is the Best Brand

Pneumatic/Air Tools

  • 2021 Purchases
  • Distribution Channels Over Time
  • Market Performance Index
  • Brand Ownership
  • Brand Reputation
  • Attribute Analysis of Top 5 Competitors
  • Why Snap-on Is the Best Brand

Tool Storage Devices

  • 2021 Purchases
  • Distribution Channels Over Time
  • Market Performance Index
  • Brand Ownership
  • Brand Reputation
  • Attribute Analysis of Top 5 Competitors
  • Why Snap-on is the Best Brand

Respondent Profile

  • Shop and Technician Profile
  • Use of Insulated Handheld Tools to Service Electric Vehicles

Appendix

  • Definitions
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer