表紙:熟練労働者不足の中、フロントラインワーカーにデジタルツールを提供し成功へ導く
市場調査レポート
商品コード
1420248

熟練労働者不足の中、フロントラインワーカーにデジタルツールを提供し成功へ導く

Equipping Frontline Workers with Digital Tools for Success Amid Skilled Labor Shortages

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.98円
熟練労働者不足の中、フロントラインワーカーにデジタルツールを提供し成功へ導く
出版日: 2023年12月18日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

「適切な通信ソリューションが、フロントラインワーカーの生産性、快適性、安全性を向上させます。」

最前線で働く労働者は、大半の組織において労働力の重要な部分を占めています。世界中で約25億人のデスクレス/フロントラインワーカーが働いていますが、そのうちの10億人が、業務を遂行するためにカスタマイズされたコミュニケーション/コラボレーションツールを必要としていると推定されています。

フロントラインワーカーは、一般的にフルタイムでデスクワークを行っていない多様な労働者のカテゴリーで構成されています。フロントラインワーカーに共通するその他の特徴としては、屋内外での移動性、ワイヤレス接続、ハンズフリー通信ツール、堅牢な通信デバイス、垂直アプリやIoTデバイスとの統合などが挙げられます。

フロントラインワーカーのコミュニケーションとコラボレーションの要件は、彼らが行う職務によって大きく異なります。ワークフローは業種や職能によって大きく異なるため、コミュニケーションやコラボレーションツールはさまざまなタイプのフロントラインワーカーに合わせて調整する必要があります。

ほとんどのテクノロジーベンダーやサービスプロバイダーは、フロントラインワーカーの戦略を明確に定義していないです。しかし、一部のベンダーは、特定の業種のデスクワーカーとフロントラインワーカーの双方に合わせた機能を提供することを目的とした垂直戦略を打ち出しています。

本調査では、コミュニケーションおよびコラボレーション・ツールによってフロントラインワーカーを強化する機会について、アナリストの見解を示します。 この調査には、世界のITおよび通信業界の意思決定者を対象とした2023年の調査データが含まれており、投資の優先順位を定量化し、フロントラインワーカーの生産性、快適性、コンプライアンス、安全性を高めるために使用されるツールに関する洞察を得ることができます。また、ヘルスケア分野における主な課題、目的、成長機会にもスポットを当てています。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者の属性

定義と主な調査結果

  • イントロダクション
  • フロントラインワーカーという機会
  • フロントラインワーカーの定義
  • 最前線に適切なツールを
  • 主な調査結果

テクノロジーに対する認識と投資計画

  • 組織内のフロントラインワーカー
  • コミュニケーションおよびコラボレーション・ソリューションへの投資における重要、非常に重要、および重要な促進要因
  • フロントラインワーカーの能力を高めるために重要な能力、非常に重要な能力、および極めて重要な能力
  • フロントラインワーカーの能力を高めるために非常に重要かつ不可欠な能力:業界別
  • 今日、企業がフロントラインワーカーに提供しているテクノロジー
  • 現在、企業がフロントラインワーカーに提供しているテクノロジー:業界別
  • 2025年までに組織がフロントラインワーカーに提供することを計画しているテクノロジー
  • 2025年までに組織がフロントラインワーカーに提供する予定のテクノロジー:業界別
  • 現在、あるいは2025年までにフロントラインワーカーに提供することを計画しているテクノロジー
  • 2025年までに企業がフロントラインワーカーに提供する予定のないテクノロジー
  • フロントラインワーカーを可能にする企業内電話通信の現在および将来の採用状況
  • フロントラインワーカーを活用するための投資を増やす予定のテクノロジー
  • フロントラインワーカーを活用するための投資を継続する予定のテクノロジー
  • フロントラインワーカーを活用するための投資を削減する予定のテクノロジー
  • PBX/クラウドまたはモバイルPBXへの投資に予想される変化
  • PSTN 通話プランの変更が予想される、フロントラインワーカーを支援するための投資
  • フロントラインワーカーをサポートする通信ソリューションを選択する際のプロバイダー能力の重要性
  • フロントラインワーカーをサポートする通信ソリューションを選択する際に非常に重要なプロバイダーの能力:業界別
  • 組織がフロントラインワーカーのエンパワーメント目標の達成またはそれを超えることを妨げる上位3つの要因
  • 組織がフロントラインワーカーのエンパワーメント目標の達成またはそれを超えることを妨げる上位3つの要因:業種別

注目の業界-ヘルスケア・ライフサイエンス

  • ヘルスケア業界における主な課題
  • 競合優位性を確保するために必要なテクノロジー投資
  • ヘルスケア業界におけるコミュニケーションおよびコラボレーションベンダーの成長機会

付録

  • フロントラインワーカーをより良くサポートするためのテクノロジー投資の重要性-シフトとスケジュールの管理
  • フロントラインワーカーをより良くサポートするためのテクノロジー投資の重要性-アプリケーションやデータへのリモートアクセス
  • フロントラインワーカーをより良くサポートするためのテクノロジー投資の重要性-現場のチームメイトとの共同作業
  • フロントラインワーカーをより良くサポートするためのテクノロジー投資の重要性-オフィスワーカーや経営陣との効率的な対話
  • フロントラインワーカーをよりよくサポートするためのテクノロジー投資の重要性-仕事の追跡と文書化
  • フロントラインワーカーをよりよくサポートするためのテクノロジー投資の重要性-顧客との効率的な対話
  • 現場を支える技術投資の重要性-統合された情報源へのアクセス
  • 現場を支える技術投資の重要性-フロントラインワーカーの安全性向上
  • 企業がフロントラインワーカーに現在提供している、あるいは2025年までに提供を計画しているテクノロジー-ビデオ会議
  • 現在、または2025年までに提供する予定の、組織がフロントラインワーカーに提供している技術-チームスペース/グループチャット
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定の技術-トランシーバー
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定のテクノロジー-ページング
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定のテクノロジー-電子メール
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定の技術-SMS
  • 現在または2025年までに提供される予定の、フロントラインワーカーに提供される技術-アナログファックス
  • 現在または2025年までに提供される予定の技術-オンラインファクス
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する計画である技術-学習・業績管理システム
  • 企業がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定のテクノロジー-タブレット端末
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定のテクノロジー-モバイル/スマートフォン
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供しているか、2025年までに提供する予定のテクノロジー-IoT
  • 組織がフロントラインワーカーに提供する、または2025年までに提供する予定のテクノロジー-複合現実/拡張現実/仮想現実
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供している、あるいは2025年までに提供する予定のテクノロジー-ウェアラブルデバイス
  • 組織がフロントラインワーカーに現在提供している、あるいは2025年までに提供する予定の技術-バイオメトリクス認証方法
  • 現在または2025年までに企業がフロントラインワーカーに提供する予定の技術-DECTまたはVoWLAN電話機
  • 今後2年間にフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減させる計画-エンタープライズ・テレフォニー
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減させる計画-ビデオ会議
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減する予定-チーム・スペース/グループ・チャット
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減する予定-トランシーバー
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減する予定-ページング
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減する予定-電子メール
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減する予定-SMS
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減する予定FAX
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減する予定-オンラインFAX
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増加または減少させる計画-学習・業績管理システム
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減させる計画-タブレット端末
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減する計画 - モバイル/スマートフォン
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減する計画 - IoT
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減する予定-複合現実・拡張現実・仮想現実
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資を増減させる計画-ウェアラブルデバイス
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援する技術への投資の増減計画-バイオメトリクス認証方式
  • 今後2年間でフロントラインワーカーを支援するテクノロジーへの投資を増減させる計画-DECTまたはVoWLAN電話機
  • フロントラインワーカーをサポートするコミュニケーション&コラボレーション・ソリューションに投資する際、各業界の課題についてプロバイダーが深く知ることの重要性
  • フロントラインワーカーをサポートするための通信およびコラボレーションソリューションへの投資における、フロントラインワーカー固有のニーズに合わせたソリューションの重要性
  • フロントラインワーカーをサポートするコミュニケーション&コラボレーション・ソリューションへの投資における、通信ソリューションとミッションクリティカルなワークフローとの統合の重要性
  • 業界別ソリューションスペシャリストとのパートナーシップの重要性:フロントラインワーカーをサポートするコミュニケーション&コラボレーションソリューションへの投資
  • フロントラインワーカーをサポートするコミュニケーション&コラボレーションソリューションへの投資におけるエンドツーエンドのソリューションポートフォリオの重要性
  • フロントラインワーカーをサポートするコミュニケーション&コラボレーション・ソリューションに投資する場合、プロバイダー組織内の業界別専門家の重要性
  • Growth Pipeline Engine(TM)を後押しする成長機会
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: K9D9-64

"The Right Communications Solutions Boost Frontline Worker Productivity, Comfort, and Safety."

Frontline workers are a key part of the workforce in the majority of organizations. Out of approximately 2.5 Billion deskless/frontline workers around the world, an estimated one billion require tailored communications and collaboration tools to complete their job tasks.

Frontline workers comprise a diverse category of workers that typically do not perform their job tasks full-time at a desk. Other characteristics that frontline workers have in common include indoor or outdoor mobility and the need for wireless connectivity, hands-free communication tools, ruggedized communications devices and integration with vertical apps and/or IoT devices.

Frontline worker communications and collaboration requirements differ widely based on the job tasks they perform. Workflows vary significantly by industry and job function, which indicates that communications and collaboration tools must be tailored for different types of frontline workers.

Most technology vendors and service providers lack clearly defined frontline worker strategies. However, certain vendors have launched vertical strategies that aim to provide tailored capabilities to both desk and frontline workers in selected industries.

This study provides an analyst perspective on the opportunity to empower frontline workers with communications and collaboration tools. It includes data from a 2023 survey of global IT and telecom decision makers to quantify investment priorities and gain insights into tools used to enhance frontline worker productivity, comfort, compliance and safety. The study also spotlights key challenges, objectives, and growth opportunities in the healthcare vertical.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics

Definitions and Key Findings

  • Introduction
  • The Frontline Worker Opportunity
  • Frontline Workers Defined
  • Equipping Frontliners with the Right Tools
  • Key Findings

Technology Perceptions and Investment Plans

  • Frontline Workers in the Organization
  • Important, Very Important, and Crucial Drivers for Investment in Communications and Collaboration Solutions
  • Important, Very Important, and Crucial Capabilities to Empower Frontline Workers
  • Very Important and Crucial Capabilities to Empower Frontline Workers-by Vertical
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today-by Vertical
  • Technologies Organizations Plan to Provide to Frontline Workers by 2025
  • Technologies Organizations Plan to Provide to Frontline Workers by 2025-by Vertical
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025
  • Technologies Organizations Do Not Plan to Provide to Frontline Workers by 2025
  • Current and Future Enterprise Telephony Adoption to Enable Frontline Workers
  • Technologies in Which Organizations Plan to Increase Investments to Enable Frontline Workers
  • Technologies in Which Organizations Plan to Sustain Investments to Enable Frontline Workers
  • Technologies in Which Organizations Plan to Decrease Investments to Enable Frontline Workers
  • Expected Change in PBX/Cloud or Mobile PBX Investments to Enable Frontline Workers
  • Expected Change in PSTN Calling Plans Investments to Enable Frontline Workers
  • Importance of Provider Capabilities When Selecting Communications Solutions to Support Frontline Workers
  • Very Important and Crucial Provider Capabilities When Selecting Communications Solutions to Support Frontline Workers-by Vertical
  • Top 3 Factors Preventing Organizations from Meeting or Exceeding Frontline Worker Empowerment Goals
  • Top 3 Factors Preventing Organizations from Meeting or Exceeding Frontline Worker Empowerment Goals-by Vertical

Industry Spotlight-Healthcare and Life Sciences

  • Key Challenges in the Healthcare Industry
  • Technology Investments Needed to Enable a Competitive Edge
  • Growth Opportunities for Communications and Collaboration Vendors in the Healthcare Industry

Appendix

  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Manage Shifts and Schedules
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Access Applications and/or Data Remotely
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Work Collaboratively with Frontline Teammates
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Interact with Office Workers or Management Efficiently
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Track and Document Their Work
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Interact with Customers Efficiently
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Access Integrated Information Sources
  • Importance of Technology Investments to Better Support Frontline Workers-Improve Frontliner Safety
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Video Conferencing
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Team Spaces/ Group Chat
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Walkie-Talkie
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Paging
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Email
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-SMS
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Analog Fax
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Online Fax
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Learning & Performance Management Systems
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Tablets
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Mobile/Smartphone
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-IoT
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Mixed/Augmented/Virtual Reality
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Wearable Devices
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-Biometric Authentication Methods
  • Technologies Organizations Provide to Frontline Workers Today or Plan to Provide by 2025-DECT or VoWLAN Phones
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Enterprise Telephony
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Video Conferencing
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Team Spaces/Group Chat
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Walkie-Talkie
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Paging
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Email
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-SMS
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Analog Fax
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Online Fax
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Learning and Performance Management Systems
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Tablets
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Mobile/Smartphones
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-IoT
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Mixed/Augmented/Virtual Reality
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Wearable Devices
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-Biometric Authentication Methods
  • Plans to Increase or Decrease Investments in Technologies to Enable Frontline Workers in the Next Two Years-DECT or VoWLAN Phones
  • Importance of Provider Deep Knowledge of Your Industry's Challenges when Investing in Communications & Collaboration Solutions to Support Your Frontline Workers
  • Importance of Tailored Solutions for Your Frontline Workers' Unique Needs when Investing in Communications & Collaboration Solutions to Support Your Frontline Workers
  • Importance of Communications Solutions Integration with Mission-Critical Workflows when Investing in Communications & Collaboration Solutions to Support Your Frontline Workers
  • Importance of Provider Partnerships with Vertical Solution Specialistswhen Investing in Communications & Collaboration Solutions to Support Your Frontline Workers
  • Importance of End-to-end Solutions Portfolio when Investing in Communications & Collaboration Solutions to Support Your Frontline Workers
  • Importance of Dedicated Industry Vertical Experts within the Provider Organization when Investing in Communications & Collaboration Solutions to Support Your Frontline Workers
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer