表紙:欧州のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量評価
市場調査レポート
商品コード
1415525

欧州のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量評価

Life Cycle CO2 Emissions Assessment on the European Zero-Emission Battery Electric Truck Industry

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 87 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量評価
出版日: 2023年12月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

効率的なバッテリー製造プロセスと充電時間により、バッテリー式電気トラック1台あたりのCO2排出量を最大30%削減できる可能性を実証

電気トラックの導入は地域全体で増加しています。電気トラックは、走行中はゼロ・エミッション車ですが、充電中はCO2を排出する電源になります。同様に、エネルギー集約的なリチウムイオン電池の製造工程は、BEVトラックのCO2排出量を増加させます。本調査では、Frost &Sullivanの専門家が、重要なバッテリー鉱物の採掘と抽出から始まり、エネルギー集約的なバッテリー製造工程、米国内での電気自動車の運用、そして使用後のリサイクルと回収に至るまで、BEVトラックのライフサイクル全体のCO2排出量を評価します。

調査範囲は、小型、中型、大型トラックセグメントにわたり、西欧で運行されるバッテリー電気トラックのライフサイクルCO2排出量評価全体をカバーしています。その結果をディーゼルトラックと比較し、ディーゼルトラックとBEVのCO2総排出量を測定します。この研究では、重要なバッテリー鉱物の世界的資源、地政学的課題、トラックの運行を想定した西欧各国の発電構成など、膨大なテーマを扱っています。

結論として、ライフサイクルCO2総排出量の比較結果は、バッテリー電気自動車の排出跡がディーゼルトラックよりもクリーンであるかどうかという疑問を一掃しました。BEVトラックのCO2総排出量は、ライフサイクル全体でディーゼルトラックより80%以上少ないです。

目次

戦略的インペラティブ

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 欧州ゼロ・エミッション車(ZEV)産業における戦略的インペラティブの影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進

成長環境

  • ライフサイクルCO2排出量
  • 分析範囲
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 調査手法

電池製造時のCO2排出量

  • EVリチウムイオン電池の製造工程
  • EV用リチウムイオン電池製造の主なステップ
  • リチウムの採掘と抽出のスナップショット
  • コバルトの採掘と抽出のスナップショット
  • ニッケル採掘と抽出のスナップショット
  • 黒鉛の採掘と抽出のスナップショット
  • 精製とアップグレードのスナップショット
  • 活物質生産とセル組立:プロセスとエネルギー需要
  • 電池ギガファクトリーのスナップショット
  • 石炭発電スナップショット
  • 主な影響要因
  • 電池製造予測におけるCO2排出の影響
  • 電池製造工程におけるCO2排出量

BEV使用時のCO2排出量

  • 使用事例と予測の前提条件
  • ドイツ:電源別発電量とCO2の影響
  • フランス:電源別発電量とCO2の影響
  • スペイン:電源別発電量とCO2の影響
  • ドイツ:発電量予測シナリオ
  • フランス:発電量予測シナリオ
  • スペイン:発電量予測シナリオ

LDT

  • LDT:運転特性とユーザーサイクルの概要
  • LDT:サイクルA充電のスナップショット
  • LDT:サイクルAの初回使用時のCO2排出量
  • LDT:サイクルD充電のスナップショット
  • LDT:サイクルDの初回使用時のCO2排出量
  • LDT:サイクルH充電スナップショット
  • LDT:サイクルHの初回使用時のCO2排出量
  • LDT:サイクルA~HにおけるCO2排出量

MDT

  • MDT:運転特性とユーザーサイクルの概要
  • MDT:サイクルA充電のスナップショット
  • MDT:サイクルAの初回使用時のCO2排出量
  • MDT:サイクルD充電のスナップショット
  • MDT:サイクルDの初回使用時のCO2排出量
  • MDT:サイクルH充電スナップショット
  • MDT:サイクルHの初回使用時のCO2排出量
  • MDT:サイクルA~HにおけるCO2排出量

HDT

  • HDT:運転特性とユーザーサイクル
  • HDT:サイクルA充電のスナップショット
  • HDT:サイクルAの初回使用時のCO2排出量
  • HDT:サイクルD充電のスナップショット
  • HDT:サイクルDの初回使用時のCO2排出量
  • HDT:サイクルH充電スナップショット
  • HDT:サイクルHの初回使用時のCO2排出量
  • HDT:サイクルA~HにおけるCO2排出量

サマリー

  • ライフサイクルCO2排出量評価 LDT:ディーゼル対BEV
  • ライフサイクルCO2排出量評価 LDT:損益分岐点
  • ライフサイクルCO2排出量評価 MDT:ディーゼル対BEV
  • ライフサイクルCO2排出量評価 MDT:損益分岐点
  • ライフサイクルCO2排出量評価 HDT:ディーゼル対BEV
  • ライフサイクルCO2排出量評価 HDT:損益分岐点

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:CO2排出量のトラッキング
  • 成長機会2:設計とプロセスの改善
  • 成長機会3:垂直統合とパートナーシップ

次のステップ

目次
Product Code: PF6B-42

Efficient Battery Manufacturing Processes and Charging Time Demonstrate Potential Reductions in CO2 Emissions per Battery Electric Truck by Up to 30%

Electric truck adoption is increasing across geographies. An electric truck is a zero-emission vehicle during operation but while charging, the electricity is generated from sources that emit CO2. Similarly, energy-intensive manufacturing processes of Li-Ion batteries add to the CO2 emission trail of a BEV truck. In this research, Frost & Sullivan experts assess a BEV truck's total lifecycle CO2 emissions, starting from the mining and extraction of critical battery minerals to energy-intensive battery production processes to the electric vehicle operation within the United States, up until end-of-life recycling and recovery.

The scope of the study covers the complete lifecycle CO2 emission assessment for a battery electric truck operating in Western Europe across light-duty, medium-duty, and heavy-duty truck segments. The results are compared with a diesel truck to gauge the total CO2 emissions of a diesel truck versus a BEV. The study covers vast subjects such as global resources of critical battery minerals, geopolitical challenges, and the electricity generation mix of countries in Western Europe where the truck is assumed to operate.

In conclusion, the results of the comparison of total lifecycle CO2 emissions put to rest questions on whether the battery electric vehicle emission trail is cleaner than that of a diesel truck. The total CO2 emissions in BEV trucks are lesser than that of diesel trucks across the lifecycle by more than 80%.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the European Zero-emission Vehicle (ZEV) Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Life Cycle CO2 Emissions
  • Scope of Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Methodology

CO2 Emission During Battery Manufacturing

  • EV Li-ion Battery Manufacturing Process
  • Major Steps Involved in EV Li-ion Battery Manufacturing
  • Snapshot of Lithium Mining and Extraction
  • Snapshot of Cobalt Mining and Extraction
  • Snapshot of Nickel Mining and Extraction
  • Snapshot of Graphite Mining and Extraction
  • Snapshot of Refining and Upgrades
  • Active Material Production and Cell Assembly: Process and Energy Demand
  • Snapshot of Battery Gigafactories
  • Snapshot of Coal-based Electricity Generation
  • Primary Impact Factors
  • Impact of CO2 Emissions on Battery Manufacturing Forecast
  • CO2 Emissions in Battery Manufacturing Process

CO2 Emission During BEV Usage

  • Use Case and Forecast Assumptions
  • Germany: Electricity Generation by Source and CO2 Impact
  • France: Electricity Generation by Source and CO2 Impact
  • Spain: Electricity Generation by Source and CO2 Impact
  • Germany: Electricity Generation Forecast Scenarios
  • France: Electricity Generation Forecast Scenarios
  • Spain: Electricity Generation Forecast Scenarios

LDT

  • LDT: Operational Characteristics and User Cycle Overview
  • LDT: Snapshot of Cycle A Charging
  • LDT: Cycle A First Life CO2 Emissions
  • LDT: Snapshot of Cycle D Charging
  • LDT: Cycle D First Life CO2 Emissions
  • LDT: Snapshot of Cycle H Charging
  • LDT: Cycle H First Life CO2 Emissions
  • LDT: Cycles A to H CO2 Emissions

MDT

  • MDT: Operational Characteristics and User Cycle Overview
  • MDT: Snapshot of Cycle A Charging
  • MDT: Cycle A First Life CO2 Emissions
  • MDT: Snapshot of Cycle D Charging
  • MDT: Cycle D First Life CO2 Emissions
  • MDT: Snapshot of Cycle H Charging
  • MDT: Cycle H First Life CO2 Emissions
  • MDT: Cycles A to H CO2 Emissions in First Life

HDT

  • HDT: Operational Characteristics and User Cycle
  • HDT: Snapshot of Cycle A Charging
  • HDT: Cycle A First Life CO2 Emissions
  • HDT: Snapshot of Cycle D Charging
  • HDT: Cycle D First Life CO2 Emissions
  • HDT: Snapshot of Cycle H Charging
  • HDT: Cycle H First Life CO2 Emissions
  • HDT: Cycles A to H Total CO2 Emissions in First Life

Conclusion

  • Lifecycle CO2 Emissions Assessment, LDT: Diesel vs. BEV
  • Lifecycle CO2 Emissions Assessment, LDT: Break-even Point
  • Lifecycle CO2 Emissions Assessment, MDT: Diesel vs. BEV
  • Lifecycle CO2 Emissions Assessment, MDT: Break-even Point
  • Lifecycle CO2 Emissions Assessment, HDT: Diesel vs. BEV
  • Lifecycle CO2 Emissions Assessment, HDT: Break-even Point

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Tracking of CO2 Emissions
  • Growth Opportunity 2: Design and Process Improvement
  • Growth Opportunity 3: Vertical Integration and Partnerships

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
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