市場調査レポート
商品コード
1415525
欧州のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量評価Life Cycle CO2 Emissions Assessment on the European Zero-Emission Battery Electric Truck Industry |
欧州のゼロエミッションバッテリー電気トラック産業のライフサイクルCO2排出量評価 |
出版日: 2023年12月15日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即日から翌営業日
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効率的なバッテリー製造プロセスと充電時間により、バッテリー式電気トラック1台あたりのCO2排出量を最大30%削減できる可能性を実証
電気トラックの導入は地域全体で増加しています。電気トラックは、走行中はゼロ・エミッション車ですが、充電中はCO2を排出する電源になります。同様に、エネルギー集約的なリチウムイオン電池の製造工程は、BEVトラックのCO2排出量を増加させます。本調査では、Frost &Sullivanの専門家が、重要なバッテリー鉱物の採掘と抽出から始まり、エネルギー集約的なバッテリー製造工程、米国内での電気自動車の運用、そして使用後のリサイクルと回収に至るまで、BEVトラックのライフサイクル全体のCO2排出量を評価します。
調査範囲は、小型、中型、大型トラックセグメントにわたり、西欧で運行されるバッテリー電気トラックのライフサイクルCO2排出量評価全体をカバーしています。その結果をディーゼルトラックと比較し、ディーゼルトラックとBEVのCO2総排出量を測定します。この研究では、重要なバッテリー鉱物の世界的資源、地政学的課題、トラックの運行を想定した西欧各国の発電構成など、膨大なテーマを扱っています。
結論として、ライフサイクルCO2総排出量の比較結果は、バッテリー電気自動車の排出跡がディーゼルトラックよりもクリーンであるかどうかという疑問を一掃しました。BEVトラックのCO2総排出量は、ライフサイクル全体でディーゼルトラックより80%以上少ないです。
Efficient Battery Manufacturing Processes and Charging Time Demonstrate Potential Reductions in CO2 Emissions per Battery Electric Truck by Up to 30%
Electric truck adoption is increasing across geographies. An electric truck is a zero-emission vehicle during operation but while charging, the electricity is generated from sources that emit CO2. Similarly, energy-intensive manufacturing processes of Li-Ion batteries add to the CO2 emission trail of a BEV truck. In this research, Frost & Sullivan experts assess a BEV truck's total lifecycle CO2 emissions, starting from the mining and extraction of critical battery minerals to energy-intensive battery production processes to the electric vehicle operation within the United States, up until end-of-life recycling and recovery.
The scope of the study covers the complete lifecycle CO2 emission assessment for a battery electric truck operating in Western Europe across light-duty, medium-duty, and heavy-duty truck segments. The results are compared with a diesel truck to gauge the total CO2 emissions of a diesel truck versus a BEV. The study covers vast subjects such as global resources of critical battery minerals, geopolitical challenges, and the electricity generation mix of countries in Western Europe where the truck is assumed to operate.
In conclusion, the results of the comparison of total lifecycle CO2 emissions put to rest questions on whether the battery electric vehicle emission trail is cleaner than that of a diesel truck. The total CO2 emissions in BEV trucks are lesser than that of diesel trucks across the lifecycle by more than 80%.