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市場調査レポート
商品コード
1395910
バッテリーEV(BEV)用OEMバッテリーのアフターセールスサービス概要Overview of Original Equipment Manufacturer Battery Electric Vehicle Battery Aftersales Services |
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バッテリーEV(BEV)用OEMバッテリーのアフターセールスサービス概要 |
出版日: 2023年11月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バリューチェーンにおける長期的で持続可能なパートナーシップが、電気自動車OEMバッテリーのアフターセールスにおける成長可能性の基盤となる
電気自動車(EV)用バッテリーのアフターセールスは、自動車の性能、信頼性、寿命に影響するため、EVカスタマージャーニーの重要な側面です。相手先商標製品メーカー(OEM)は、バッテリーの健康状態の監視、保証期間の延長、リサイクル、再利用など、顧客の痛みや嗜好に対応する革新的でカスタマイズされたソリューションを提供する必要があります。そうすることで、OEMは競合他社との差別化を図り、顧客のロイヤリティと信頼を築くことができます。EVバッテリーのアフターセールスは、変化の激しい競争市場において、OEMとそのチャネルパートナーにとって課題と機会の両方をもたらします。
本レポートでは、北米と欧州における主要なEV OEMのバッテリーアフターセールス戦略について、バッテリーの修理、メンテナンス、保証、バッテリー4R、バッテリー管理システム、バッテリーの遠隔診断と予後診断、バッテリーのリバースロジスティクス、フリート向けバッテリーサービスなど様々な側面から包括的な分析とベンチマークを行っています。
本調査では、その他の注目すべきEV OEMや、OESチャネル以外のバリューチェーン参加者にとっての川下における潜在的な機会についても簡単に分析しています。本レポートでは、傑出したパートナーシップのベストプラクティスとケーススタディを紹介し、OEMがEVバッテリーのアフターセールスを強化するための手段を特定しています。最後に、EVアフターセールスエコシステムにおけるOEMやその他の利害関係者が、このダイナミックな領域における新たな動向と機会を活用できるよう、貴重な洞察と提言も提供しています。基準年は2022年、予測期間は2023年から2030年です。
Long-term Sustainable Partnerships in the Value Chain Will Be the Base for Growth Potential in Electric Vehicle OEM Battery Aftersales
Electric vehicle (EV) battery aftersales are a key aspect of the EV customer journey, as they affect the vehicle's performance, reliability, and lifespan. Original equipment manufacturers (OEMs) need to offer innovative and tailored solutions that address customer pain points and preferences, such as battery health monitoring, warranty extension, recycling, and reuse. By doing so, OEMs can differentiate themselves from competitors and build customer loyalty and trust. EV battery aftersales present both challenges and opportunities for OEMs and their channel partners in a fast-changing and competitive market.
This report provides a comprehensive analysis and benchmarking of the leading EV OEM's battery aftersales strategies in North America and Europe, covering various aspects such as battery repair, maintenance and warranty, battery 4R, battery management system, battery remote diagnostics and prognostics, battery reverse logistics, and battery services for fleets.
This study also includes a brief analysis of the other notable EV OEMs and the potential downstream opportunities for value chain participants outside the OES channel. The report showcases best practices and case studies of standout partnerships and identifies avenues for OEMs to enhance their EV battery aftersales offerings. Finally, it also provides valuable insight and recommendations for OEMs and other stakeholders in the EV aftersales ecosystem to help them leverage the emerging trends and opportunities in this dynamic space. The base year is 2022, and the forecast period is from 2023 to 2030.