表紙:バッテリーEV(BEV)用OEMバッテリーのアフターセールスサービス概要
市場調査レポート
商品コード
1395910

バッテリーEV(BEV)用OEMバッテリーのアフターセールスサービス概要

Overview of Original Equipment Manufacturer Battery Electric Vehicle Battery Aftersales Services

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 54 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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バッテリーEV(BEV)用OEMバッテリーのアフターセールスサービス概要
出版日: 2023年11月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

バリューチェーンにおける長期的で持続可能なパートナーシップが、電気自動車OEMバッテリーのアフターセールスにおける成長可能性の基盤となる

電気自動車(EV)用バッテリーのアフターセールスは、自動車の性能、信頼性、寿命に影響するため、EVカスタマージャーニーの重要な側面です。相手先商標製品メーカー(OEM)は、バッテリーの健康状態の監視、保証期間の延長、リサイクル、再利用など、顧客の痛みや嗜好に対応する革新的でカスタマイズされたソリューションを提供する必要があります。そうすることで、OEMは競合他社との差別化を図り、顧客のロイヤリティと信頼を築くことができます。EVバッテリーのアフターセールスは、変化の激しい競争市場において、OEMとそのチャネルパートナーにとって課題と機会の両方をもたらします。

本レポートでは、北米と欧州における主要なEV OEMのバッテリーアフターセールス戦略について、バッテリーの修理、メンテナンス、保証、バッテリー4R、バッテリー管理システム、バッテリーの遠隔診断と予後診断、バッテリーのリバースロジスティクス、フリート向けバッテリーサービスなど様々な側面から包括的な分析とベンチマークを行っています。

本調査では、その他の注目すべきEV OEMや、OESチャネル以外のバリューチェーン参加者にとっての川下における潜在的な機会についても簡単に分析しています。本レポートでは、傑出したパートナーシップのベストプラクティスとケーススタディを紹介し、OEMがEVバッテリーのアフターセールスを強化するための手段を特定しています。最後に、EVアフターセールスエコシステムにおけるOEMやその他の利害関係者が、このダイナミックな領域における新たな動向と機会を活用できるよう、貴重な洞察と提言も提供しています。基準年は2022年、予測期間は2023年から2030年です。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • バッテリーEV(BEV)用OEMバッテリーのアフターセールスサービスにおける主な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 本調査が回答する質問
  • 主要競合企業
  • OEMのBEVバッテリーアフターサービスエコシステムの側面
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 調査結果
  • バッテリーアフターセールス戦略の動向
  • バッテリーアフターセールスにおける新たなビジネスモデル
  • EV OEMチャネルバッテリーパートナーシップの性質
  • EV OEMバッテリーのアフターセールスにおけるバリューチェーン参加者の役割とダウンストリームにおける潜在的機会
  • 概要PHEV/BEVバッテリー交換アフターマーケット
  • バッテリーの修理とメンテナンス
  • バッテリーサプライヤーの保証
  • バッテリーのリバースロジスティクス
  • BMS:プログノスティックスとリモート診断
  • バッテリー4R戦略とパートナーシップ
  • フリート向けバッテリーサービス
  • ケーススタディ:バッテリーアフターセールスエコシステム
  • ケーススタディ:BMS
  • ケーススタディ:バッテリー4R
  • ケーススタディ:フリート向けバッテリーサービス

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:バッテリー4R
  • 成長機会2:リバースダイアグノスティックスとプログノスティックス
  • 成長機会3:バッテリーのリバースロジスティクス

結論

  • 結論3つの大予測

次のステップ

目次
Product Code: MH0C-41

Long-term Sustainable Partnerships in the Value Chain Will Be the Base for Growth Potential in Electric Vehicle OEM Battery Aftersales

Electric vehicle (EV) battery aftersales are a key aspect of the EV customer journey, as they affect the vehicle's performance, reliability, and lifespan. Original equipment manufacturers (OEMs) need to offer innovative and tailored solutions that address customer pain points and preferences, such as battery health monitoring, warranty extension, recycling, and reuse. By doing so, OEMs can differentiate themselves from competitors and build customer loyalty and trust. EV battery aftersales present both challenges and opportunities for OEMs and their channel partners in a fast-changing and competitive market.

This report provides a comprehensive analysis and benchmarking of the leading EV OEM's battery aftersales strategies in North America and Europe, covering various aspects such as battery repair, maintenance and warranty, battery 4R, battery management system, battery remote diagnostics and prognostics, battery reverse logistics, and battery services for fleets.

This study also includes a brief analysis of the other notable EV OEMs and the potential downstream opportunities for value chain participants outside the OES channel. The report showcases best practices and case studies of standout partnerships and identifies avenues for OEMs to enhance their EV battery aftersales offerings. Finally, it also provides valuable insight and recommendations for OEMs and other stakeholders in the EV aftersales ecosystem to help them leverage the emerging trends and opportunities in this dynamic space. The base year is 2022, and the forecast period is from 2023 to 2030.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Original Equipment Manufacturer (OEM) Battery Electric Vehicle (BEV) Battery Aftersales Services
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Questions This Study Will Answer
  • Key Competitor
  • Aspects of OEM BEV Battery Aftersales Services Ecosystem
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Findings
  • Trends in Battery Aftersales Strategy
  • Emerging Business Models in Battery Aftersales
  • The Nature of EV OEM Channel Battery Partnerships
  • The Role of Value Chain Participants in EV OEM Battery Aftersales and Potential Downstream Opportunities
  • Overview: PHEV/BEV Battery Replacement Aftermarket
  • Battery Repair and Maintenance
  • Battery Supplier Warranty
  • Battery Reverse Logistics
  • BMS: Prognostics and Remote Diagnostics
  • Battery 4R Strategy and Partnerships
  • Battery Services for Fleets
  • Case Study: Battery Aftersales Ecosystem
  • Case Study: BMS
  • Case Study: Battery 4R
  • Case Study: Battery Services for Fleet

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Battery 4R
  • Growth Opportunity 2: Reverse Diagnostics and Prognostics
  • Growth Opportunity 3: Battery Reverse Logistics

The Last Word

  • The Last Word: Three Big Predictions

Next Steps

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