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市場調査レポート
商品コード
1385534
食品包装における成長機会Food Packaging Growth Opportunities |
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食品包装における成長機会 |
出版日: 2023年10月27日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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飲食品消費の増加が新興経済諸国における今後の成長ポテンシャルを牽引
包装は、外部の汚染や温度変化・湿度などの環境要因から製品を保護するため、食品・飲料(F&B)業界にとって不可欠です。包装はまた、ロジスティクスや保管作業を補いながら、食品の保存性を高める。消費者側では、パッケージングは製品マーケティングにおいて重要な役割を果たします。人目を引く適切なタイプの包装と最適なラベリングは、顧客の購買決定に影響を与えることができます。全体として、食品包装市場は、原材料サプライヤー、コンバーター/包装メーカー、リサイクル企業、ダウンストリームの食品・飲食品加工業者にとって成長機会となります。
Frost & Sullivanは、世界の食品包装市場は飲食業界と連動して成長すると予測しています。人口の拡大、人口動態の変化、消費者のライフスタイルの変化、可処分所得の増加により食品消費が増加するにつれ、食品とそれに伴う食品包装の需要が増加します。あらかじめカットされ、小分けされ、すぐに食べられる食品の人気は、今日の消費者にとっての利便性の重要性を反映しています。従って、食品1個当たりの包装需要は増加します。賞味期限の延長も食品包装の需要を押し上げています。
市場の大きな割合を占めるプラスチックは、さまざまなF&Bパッケージング用途で主に好まれています。包装業界全体に広がる軽量化の動向がプラスチック分野の成長に寄与しています。さらに、プラスチックは最もコスト効率の高い包装材料の1つであり、予測期間(2023~2029年)を通して優位性を保つと思われます。フレキシブルフィルム、ボトル、ジャー、キャップ・クロージャーなどの製品は、それぞれの用途で定着しており、予測期間を通じて安定した成長を遂げると思われます。アプリケーションの観点から見ると、包装は飲食品やペットフード用途よりも食品包装に多く使用されています。
食品包装市場は非常に断片化されており、世界のプレーヤーと、特定の製品分野に特化した地域的・地方的なメーカーの両方が存在します。メーカーは基本的に価格と素材の品質で競争しています。アジア太平洋地域の人口が著しく多いため、食品包装の地域需要が高まっています。さらに、北米や欧州のような先進地域は、リサイクル目標や同様の規制を実施することで持続可能性を重視しています。したがって、これらの地域は、従来のパッケージングソリューションをリサイクル/再資源化可能な対応品に急速に置き換えながら、着実な成長を示す可能性が高いです。
本調査では、プラスチック、紙・板紙、ガラス、金属・合金、マルチマテリアルを含む様々なタイプのF&Bパッケージング製品の現状と展望を分析しています。消費者に焦点を当てた一次包装と二次包装は対象としていますが、物流を目的とする三次包装は対象としていません。調査は2019年から2029年までのこの市場の出荷量と収益を考察し、メーカーレベルの収益と価格を記録しています。
Increasing Food & Beverage Consumption Drives Future Growth Potential in Developing Economies
Packaging is vital to the food and beverages (F&B) industry as it protects products from external contamination and environmental factors, such as temperature changes and humidity. Packaging also enhances the shelf life of food products while supplementing the logistics and storage operations. On the consumer end, packaging plays a critical role in product marketing. The right type of eye-catching packaging with optimum labeling can influence the customer's buying decision. Overall, the food packaging market holds growth opportunities for raw material suppliers, converters/packaging manufacturers, recycling companies, and downstream food and beverage processors.
Frost & Sullivan expects the global food packaging market to grow in tandem with the F&B industry. As food consumption rises with an expanding population, shifting demographics, changing consumer lifestyles, and increasing disposable income, demand for food products and subsequently food packaging increases. The popularity of pre?cut, pre?portioned, smaller, and ready?to?consume food products reflects the importance of convenience for today's consumers. Hence, the demand for packaging per food unit is set to increase. Focus on enhancing shelf life also boosts demand for food packaging.
Accounting for a significant proportion of the market, plastics are largely preferred in different F&B packaging applications. The lightweighting trend prevalent throughout the packaging industry is contributing to growth in the plastics segment. Further, plastics are one of the most cost-effective packaging materials and will retain dominance throughout the forecast period (2023 to 2029). Products such as flexible films, bottles, jars, and caps and closures are well-established in their respective applications and will witness steady growth throughout the forecast period. From an applications standpoint, packaging is used more so in food packaging than in beverages and pet food applications.
The food packaging market is highly fragmented, populated by both global players and several regional and local manufacturers that focus on specific product areas. Manufacturers fundamentally compete based on price and material quality. The significantly high population in areas of Asia-Pacific augments regional demand for food packaging. Further, developed regions such as North America and Europe are more focused on sustainability by implementing recycling targets and similar regulations. Hence, these regions will likely witness steady growth while rapidly replacing conventional packaging solutions with recycled/recyclable counterparts.
This study analyzes the status of and prospects for different types of F&B packaging products, including plastics; paper and paperboard; glass, metals and alloys; and multi-materials. It covers primary and secondary packaging because of their consumer focus but not tertiary packaging, which serves a logistical purpose. The research considers this market's shipment volumes and revenue from 2019 to 2029 and records manufacturer-level revenues and prices.