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市場調査レポート
商品コード
1385532
電気商用車を後押しする地域の規制および政策の分析Analysis of Regional Policies and Regulations in Support of Electric Commercial Vehicles |
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電気商用車を後押しする地域の規制および政策の分析 |
出版日: 2023年10月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 79 Pages
納期: 即日から翌営業日
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電気トラック・バスの導入に向けたインセンティブが増加し、将来の成長可能性が高まる
世界において、補助金、減税、あるいは内燃機関車(ICE)関連の罰則という形で電気トラック・バスを購入するインセンティブは、電気自動車(EV)の取得コストを大幅に引き下げることで、フリートにとって電気自動車(EV)を魅力的なものにする上で大いに役立ちます。インセンティブはまた、EVを生産する相手先商標製品メーカー(OEM)に、EVエコシステムへの投資を増やして生産規模を拡大する後押しを与え、最終的にはコスト削減に貢献します。
フリートは、代替パワートレイン車を購入する際、総所有コストを考慮する必要があります。コストをさらに引き下げるインセンティブを追求しなければならないです。サプライヤーサイドのクレジットとOEMに対する炭素税は、クリーンエネルギー車、特に運輸産業における炭素排出の大部分を占める商用車の生産を増加させる重要な原動力となります。
EV充電インフラ設備を設置するための政府発行のインセンティブは、公共充電とデポベースの充電の両方で、充電エコシステムの拡大と拡大をサポートし、EVの普及を支えます。充電インフラの設置には、充電機器メーカー、充電ポイント運営会社、フリートおよび充電ソフトウェア会社、エネルギー事業者など、多様なプレーヤーから構成されるより大きなエコシステムが関係します。
フリートは、充電インフラを設置するためのサポートがあれば、電気トラックやバスを採用するインセンティブが高まっています。OEMの多くも、充電設備メーカーや電力会社と提携することで、この面での追加サービスを提供しています。多くの新規企業が、機器やソフトウェアを通じて電気充電インフラ分野に参入しており、これによって参入範囲と創出価値が拡大しています。
この世界の電気商用車産業の分析では、調査期間を2022年から2030年としています。対象地域は北米(カナダ、米国)、欧州(フランス、ドイツ、イタリア、スペイン、英国、ノルウェー、オランダ、ベルギー、ポーランド、デンマーク、スウェーデン、スイス、フィンランド、オーストリア)、中国、インドです。
Incentives Targeting the Adoption of Electric Trucks and Buses Set to Increase and Boost Future Growth Potential
Globally, incentives to purchase electric trucks and buses in the form of subsidies, tax cuts, or even penalties related to internal combustion engine (ICE) vehicles can go a long way in making electric vehicles (EVs) attractive to fleets by considerably lowering the acquisition cost. Incentives also give original equipment manufacturers (OEMs) producing EVs a boost toward investing more in the EV ecosystem to increase their scale of production, which eventually will contribute to lower costs.
Fleets need to consider the total cost of ownership when acquiring alternate powertrain vehicles. They must pursue incentives that will bring down costs even further. Supplier-side credits and carbon taxes on OEMs will be a key driver to increase the production of clean energy vehicles, especially commercial vehicles that make up the majority of carbon emissions in the transportation industry.
Government issued incentives to establish EV charging infrastructure facilities will support the expansion and scaling of a charging ecosystem, both public and depot-based charging, and support the proliferation of EVs. Setting up charging infrastructure involves a greater ecosystem comprised of diverse players, including charging equipment manufacturers, charge point operators, fleet and charging software companies, and energy utilities.
Fleets are more incentivized to adopt electric trucks and buses when they have added support to set up charging infrastructure. A lot of OEMs are also offering additional services on this front by linking up with charging equipment manufacturers and utility companies. Many new companies have joined the electric charging infrastructure space, either through equipment or software, which increases the scope of participation and value created.
For this analysis of the global electric commercial vehicles industry, the study period is 2022 to 2030. The regions covered include North America (Canada and the United States); Europe (France, Germany, Italy, Spain, United Kingdom, Norway, the Netherlands, Belgium, Poland, Denmark, Sweden, Switzerland, Finland, Austria); China; and India.