表紙:車載ソフトウェア支出の成長機会
市場調査レポート
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1383299

車載ソフトウェア支出の成長機会

Growth Opportunities for In-Vehicle Software Spending

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 91 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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車載ソフトウェア支出の成長機会
出版日: 2023年10月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 91 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

家電、IT、自動車業界の融合により、自動車用ソフトウェアの約半数に大きな付加価値が生まれる

OEM(相手先ブランドによる生産)は、かつては機械的な機能で製品を差別化していました。しかし今日、消費者は、運転支援、コネクティビティ、快適性・利便性サービスなど、ソフトウェアによって定義される機能をますます求めるようになっています。電動化、自律走行、シェアードモビリティ、コネクティビティなどの技術分野の融合により、OEMは従来のハードポイントで定義されたアーキテクチャからソフトウェア指向のアーキテクチャへと移行しています。こうした動向は顧客の期待を再構築し、OEMは新世代の自動車でそれに対応することを余儀なくされ、それによって自動車は車輪の上のソフトウェアと化しています。

携帯電話業界と同様、自動車業界も一種の再生を経験しています。業界各社は、ソフトウェア開発に研究開発予算をより多く費やすようになり、自らをソフトウェア会社に変身させる動きが加速しています。OEMは、その能力に応じて、自社開発、パートナーとの共同開発など、さまざまな戦略を展開し、独自のソフトウェアを開発します。

この調査には、車載ソフトウェア開発に対する業界の開発費に関する調査、分析、予測、概要が含まれています。ソフトウェア開発に影響を与える動向の概要と、これらの動向がOEM、サプライヤー、業界利害関係者の成長、展開、研究開発戦略に与える影響についての考察を提供することを目的としています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 車載ソフトウェア(SW)業界における戦略的重要課題トップ3の影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を後押しする成長機会

成長環境

  • 分析範囲
  • 主な競合企業
  • セグメンテーション
  • 自動車業界のSW開発に影響を与える主な動向
  • 自動車産業におけるSW開発動向
  • 自動車産業におけるSWライフサイクル
  • SW開発のバリューチェーンとエコシステム
  • 価値創造によるSWの分類
  • 自動車R&Dと車載SW開発費市場のスナップショット
  • OEMのSW開発戦略の比較分析
  • OEMのベンチマーキング
  • OEMのためのSW開発の要点
  • ティアIサプライヤーの比較分析
  • ティアIおよびSWエンジニアリング企業にとっての主な要点
  • 主な要点

業界のSW開発戦略

  • OEMのSW開発アプローチ
  • 戦略1:外注/共同開発によるSW開発
  • 戦略2:自社でのSW開発
  • SW開発へのティアIアプローチ
  • 共同SW開発コンソーシアム
  • バリューチェーンの転換

車載SWの市場規模

  • 主要成長指標
  • 世界の自動車収益と出荷台数予測
  • 世界の自動車研究開発費と車載ソフトウェア開発費の予測
  • 世界の車載ソフトウェア開発費:分野別
  • 世界の車載ソフトウェア開発費:パワートレイン
  • 世界の車載ソフトウェア開発費:ADASとAD
  • 世界の車載ソフトウェア開発費:コネクティビティ(プラス・サイバーセキュリティ)
  • 世界の車載ソフトウェア開発費:ボディ、快適性、利便性
  • 世界の車載ソフトウェア開発費:その他
  • 世界の1台当たりの車載ソフトウエア平均投資額

OEMのプロファイル

  • 車載SW戦略と開発費:BMW Group
  • 車載ソフトウェア戦略と投資額:Ford Motor Company
  • 車載SW戦略と開発費:GM
  • 車載SW戦略と開発費:Honda Motor Co., Ltd.
  • 車載SW戦略と開発費:Hyundai Motor Group
  • 車載SW戦略と開発費:Mercedes-Benz Group
  • ケーススタディ:Mercedes-Benz MBition
  • 車載SW戦略と開発費::RNM Alliance
  • 車載SW戦略と開発費:Stellantis
  • ケーススタディス:Stellantis SW Center
  • 車載SW戦略と開発費:Toyota Motor Corp.
  • ケーススタディ:Woven
  • 車載SW戦略と開発費:VW Group
  • ケーススタディ: VW Group CARIAD Division
  • 車載SW戦略と開発費:Volvo Cars

ティアIのプロファイル

  • 車載SW戦略と開発費:Aptiv PLC
  • 車載SW戦略と開発費:Bosch
  • 車載SW戦略と開発費:Continental AG
  • 車載SW戦略と開発費:DENSO Corporation
  • 車載SW戦略と開発費: Hyundai Mobis
  • 車載SW戦略と開発費:Magna International
  • 車載SW戦略と開発費:ZF Friedrichshafen AG

SWエンジニアリング企業プロファイル

  • SWエンジニアリング企業:BlackBerry Ltd.
  • SWエンジニアリング企業:EB
  • SWエンジニアリング企業:Green Hills Software
  • SWエンジニアリング企業:Red Hat Inc.
  • SWエンジニアリング企業:Wind River Systems

成長機会領域

  • 成長機会1:OEMのSW組織化
  • 成長機会2:自動車メーカーの技術開発を支援する純粋なSW企業
  • 成長機会3:HWとSWの分離による継続的な収益創出

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: PF1D-46

Industry Convergence between Consumer Electronics, IT, and Automotive Players to Create Major Value Add for Nearly Half of All Vehicle Software in Use

Original equipment manufacturers (OEMs) used to differentiate their products based on mechanical features. Today, however, consumers increasingly want features defined by software, such as driver assistance, connectivity, and comfort-convenience services. The convergence of technology areas including electrification, autonomous driving, shared mobility, and connectivity is causing OEMs to migrate from the traditional hardpoint-defined architecture to a software-oriented architecture. These trends are reshaping customer expectations and forcing OEMs to address them in new-generation vehicles, thereby turning vehicles into software on wheels.

Similar to the mobile phone industry, the automotive industry is experiencing a sort of rebirth. Increasingly, industry participants are spending more R&D budget on software development and turning themselves into software companies. OEMs will deploy different strategies to develop proprietary software based on their capabilities, some developed in-house and others co-developed with partners.

This study includes research, analysis, forecasts, and an overview of industry spending on in-vehicle software development. It aims to provide an overview of trends impacting software development and a discussion on the impact these trends have on the growth, deployment, and R&D strategies of different OEMs, suppliers, and industry stakeholders.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the In-vehicle Software (SW) Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Scope of Analysis
  • Key Competitors
  • Segmentation
  • Major Trends Impacting SW Development in the Automotive Industry
  • SW Development Trends in the Automotive Industry
  • The SW Life Cycle in the Automotive Industry
  • SW Development Value Chain and Ecosystem
  • SW Categorization by Value Creation
  • Automotive R&D and In-vehicle SW Spending Market Snapshot
  • Comparative Analysis of OEM SW Development Strategies
  • OEM Benchmarking
  • SW Development Takeaways for OEMs
  • Comparative Analysis of Tier I Suppliers
  • Main Takeaways for Tier I and SW Engineering Players
  • Key Takeaways

Industry SW Development Strategies

  • OEM Approaches to SW Development
  • Strategy 1: Outsourced/Co-developed SW Development
  • Strategy 2: In-house SW Development
  • Tier I Approach to SW Development
  • Cooperative SW Development Consortia
  • Shift in Value Chain

In-Vehicle SW Spending Market Sizing

  • Key Growth Metrics
  • Global Automotive Revenue and Unit Shipment Forecast
  • Global Automotive R&D Spending & In-Vehicle SW Spending Forecast
  • Global In-vehicle SW Spending by Domain
  • Global In-vehicle SW Spending: Powertrain
  • Global In-vehicle SW Spending: ADAS and AD
  • Global In-vehicle SW Spending: Connectivity (Plus Cybersecurity)
  • Global In-vehicle SW Spending: Body, Comfort, and Convenience
  • Global In-vehicle SW Spending: Others
  • Global Average In-vehicle SW Spending per Vehicle

OEM Profiles

  • In-vehicle SW Strategy and Spending: BMW Group
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Ford Motor Company
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: GM
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Honda Motor Co., Ltd.
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Hyundai Motor Group
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Mercedes-Benz Group
  • Case Study: Mercedes-Benz MBition
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: RNM Alliance
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Stellantis
  • Case Study: Stellantis SW Center
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Toyota Motor Corp.
  • Case Study: Woven
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: VW Group
  • Case Study: VW Group's CARIAD Division
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Volvo Cars

Tier I Profiles

  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Aptiv PLC
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Bosch
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Continental AG
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: DENSO Corporation
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Hyundai Mobis
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: Magna International
  • In-vehicle SW Strategy and Spending: ZF Friedrichshafen AG

SW Engineering Company Profiles

  • SW Engineering Players: BlackBerry Ltd.
  • SW Engineering Players: EB
  • SW Engineering Players: Green Hills Software
  • SW Engineering Players: Red Hat Inc.
  • SW Engineering Players: Wind River Systems

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: OEMs Becoming SW Organizations
  • Growth Opportunity 2: Pure-play SW Companies Helping Automakers Develop Technological Expertise
  • Growth Opportunity 3: Decoupling HW and SW for Recurring Revenue Generation

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