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市場調査レポート
商品コード
1383290
Mercado Libreの戦略的プロファイルStrategic Profile of Mercado Libre |
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Mercado Libreの戦略的プロファイル |
出版日: 2023年10月19日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車バリューチェーン全体における顧客タッチポイントの拡大により、将来の成長機会が実現
2020年にCOVID-19の流行が始まって以来、オンラインコマースは急激な成長を記録しています。在宅勤務や、自宅で時間を過ごす人が増える中、複数の企業がオンラインでのプレゼンスを確立して売上を伸ばし、新規顧客にリーチし続けています。これに関連して、オンラインマーケットプレイスは、オンラインで商品を購入したい顧客が最もよく利用するサイトの1つでした。
1999年にアルゼンチンで設立されたMercado Libreは、瞬く間に同地域最大のeコマース企業、そして世界的にも重要な企業の1つとなっています。Mercado Libreは、売り手がウェブサイトに在庫を掲載し、その商品に興味を持つ買い手と結びつけることを可能にしています。Mercado Libreが広告を出す複数のセグメントの中で、顧客は新車や中古車、自動車部品を見つけることができます。ベンダーは、アルゼンチン、ブラジル、チリ、コロンビア、メキシコにおいて、第1セグメントで40万7,000台以上、第2セグメントで300万台以上の広告を発表しています。Mercado Libreはまた、さまざまなプラットフォーム(ラストマイル配送サービスのMercado Enviosなど)や、顧客がウェブサイトで購入する際に利用できるフィンテック、Mercado Pagoも開発しています。
企業プロファイルでは、同社のビジネスモデル、価値提案、パートナーエコシステムを概観し、同社の成功と成長の原動力となる内的・外的要因を理解します。さらに、Mercado Libreが当面・長期的に直面すると思われる課題と、バリューチェーンに沿った主要な利害関係者にとってのビジネスチャンスを探ります。
Expanding Customer Touchpoints Across the Automotive Value Chain Enables Future Growth Opportunities for the Company
Online commerce has recorded exponential growth since the COVID-19 pandemic began in 2020. With more people working from and spending time at home, multiple companies have developed an online presence to continue making sales and reaching new customers. In this context, online marketplaces were among the sites most used by customers looking to buy products online.
Created in 1999 in Argentina, Mercado Libre quickly positioned itself as the largest eCommerce company in the region and one of the most important worldwide. The company allows sellers to advertise their inventories on its website and connects them to buyers interested in their products. Among the multiple segments that Mercado Libre advertises, clients can find new and used vehicles as well as automotive auto parts. Vendors have announced over 407,000 vehicles in the first segment and 3 million advertisements related to the second segment in Argentina, Brazil, Chile, Colombia, and Mexico. Mercado Libre has also developed different platforms (e.g., Mercado Envios, its last-mile delivery services) and its fintech, Mercado Pago, which customers can use to purchase on its website.
This profile overviews the company's business model, value proposition, and partner ecosystem to understand which internal and external factors drive its success and growth. In addition, this research service explores challenges that Mercado Libre will likely face in the immediate future and long term, as well as opportunities for key stakeholders along the value chain.