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市場調査レポート
商品コード
1368207
世界のごみ収集車の成長機会、2030年までの予測Global Refuse Hauler Growth Opportunities, Forecast to 2030 |
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世界のごみ収集車の成長機会、2030年までの予測 |
出版日: 2023年09月28日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 81 Pages
納期: 即日から翌営業日
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代替燃料技術、自動化とデータアナリティクス、WtE経済が長期的な可能性を秘める
ごみ収集車業界は、世界の廃棄物管理において重要な役割を果たしています。ごみ収集車は、廃棄物を収集し、発生源から回収・処分場まで運搬します。この業界は近年大きく成長しており、2022年の世界市場規模は37億9,000万米ドル、2030年にはCAGR 5.5%を記録して58億米ドルに達すると予想されます。ごみ収集車業界を牽引する要因としては、代替燃料や技術の向上、規制、発展途上国におけるごみ排出量の増加、人口増加、都市化の進展、ごみ処理業界の機械化の進展などが挙げられます。
Frost & Sullivanは、米国や欧州などの先進国市場が2022年から2030年にかけてそれぞれ3.5%、5.6%の回復力のある成長率を記録すると予測しています。インドや中国のような途上国は、同期間にそれぞれ8.5%、7.5%の力強い成長率を記録する可能性が高いです。これは、都市化の進展、健康や福祉への関心、インドや中国のようなごみ収集車への需要が高い国々での持続可能性目標の採用によるものです。米国と欧州もごみ収集車にとって重要な市場であり、これらの地域では新技術の研究開発と電動化が推進力となっています。
分析によると、ごみ収集車業界は市場競争が激しく、多くのメーカーが市場に進出しています。Volvo、Mack(Volvoの一部)、Daimler、Scania、PACCAR、Dennis Eagleなど、少数の大手企業が業界を支配しています。これらの企業は複数の市場で強い存在感を示しており、フロントローダーから自動サイドローダーまで、さまざまな製品を提供しています。より持続可能で効率的な収集車への動向は、排出ガスの削減と燃料効率の改善にますます重点を置いており、この業界を特徴づけています。これにより、技術革新が推進され、メーカーは電動ごみ収集車や半自律型ごみ収集車などの新技術を開発しています。
ごみ収集車市場における主な技術革新は、代替燃料、電動化、自動化、データアナリティクス、WtEソリューションにあると考えられます。スマートトラックは先進地域ではすでに普及しつつありますが、途上国ではまだその傾向は浸透していません。
ごみ収集車業界は、全国的な廃棄物管理にとって不可欠であり、自治体にさまざまな業務を遂行するために必要なツールを提供しています。Frost & Sullivanは、世界の人口増加と都市生活における食品/材料需要の増加により、この業界はこの10年も成長を続けると予想しています。
Alternate Fuel Technologies, Automation and Data Analytics, and the Waste-to-Energy Economy Hold Long-term Potential
The refuse hauler industry plays a critical role in global waste management. Refuse haulers collect and haul waste from the source to waste recovery and disposal areas. The industry has grown significantly in recent years, with a global market size of $3.79 billion in 2022, and will likely record a 5.5% CAGR to reach $5.80 billion in 2030. Factors driving the refuse hauler industry include alternative fuels and technology improvements, regulations, increasing waste generation in developing countries, population growth, rising urbanization, and increasing mechanization of the waste management industry.
Frost & Sullivan forecasts developed markets such as the United States and Europe to register resilient growth rates of 3.5% and 5.6%, respectively, between 2022 and 2030. Developing countries like India and China will likely record strong growth rates of 8.5% and 7.5%, respectively, for the same period. This is due to increasing urbanization, concerns for health and well-being, and the adoption of sustainability targets in countries like India and China, where there is a high demand for refuse haulers. The United States and Europe are also significant markets for refuse haulers, driven by the new technology R&D and electrification in these regions.
Our analysis shows that the refuse hauler industry is highly competitive, with many manufacturers operating in the market. A few major players dominate the industry, including Volvo, Mack (part of Volvo), Daimler, Scania, PACCAR, and Dennis Eagle. These companies have a strong presence in multiple markets and offer a range of products, from front to automated side loaders. A trend toward more sustainable and efficient haulers, with an increasing focus on reducing emissions and improving fuel efficiency, also characterizes the industry. This drives innovation, with manufacturers developing new technologies such as electric refuse haulers and semi-autonomous refuse haulers.
Major innovations in the refuse hauler market are likely in alternative fuels, electrification, automation, data analytics, and waste-to-energy solutions. While smart trucks are already picking up pace in developed regions, the trend has yet to catch on in developing countries.
The refuse hauler industry is vital to nationwide waste management, providing municipalities with the necessary tools to perform various tasks. Frost & Sullivan expects the industry to continue growing in this decade, driven by global population growth and increasing demand for food/materials in urban lifestyles.