市場調査レポート
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1322962

欧州OEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察

Insights into European OEMs' Over-the-Air Update (FOTA/SOTA) Strategies

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 85 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州OEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察
出版日: 2023年07月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

OTAアップデートは、自動車の安全性、性能、運転体験を向上させる自律走行の未来を定義する重要なイネーブラである

フロスト&サリバンの本調査は、欧州OEMのOTA(Over-the-Air)アップデート(ファームウェア・オーバー・ザ・エア[FOTA]/ソフトウェア・オーバー・ザ・エア[SOTA])戦略に関する知見を提供します。フロスト&サリバンは、OTAアップデートを12のカテゴリーに分類しています:パワートレイン、インフォテインメントサービス、コネクテッドサービス、ADAS(先進運転支援システム/自律走行)、シャシー、リモートサービス、バグフィックス、ユーザーマニュアル、HWW(Health, Wellness, and Well-being)、パッシブセーフティ、アクティブセーフティ、コンフォート/コンビニエンスです。

OTAアップデートを採用する欧州の主要OEMを分析するにあたり、この調査では各社が提供するOTAアップデートの数をカテゴリーごとに分類しています。BMW、Volkswagen Group、Jaguar Land Rover、Volvo GroupといったOEMのOTA機能をプロファイルし、OTAアップデートの種類ごとにサービスやサブセグメント普及の詳細な概要を示しています。

また、OTAアップデート市場の成長促進要因と抑制要因についても検証し、StellantisやRenaultなど、自動車メーカー各社の使用事例を紹介しています。これらの調査結果に基づき、フロスト&サリバンはビジネスの成長を獲得するための3つの成長機会を特定しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車業界におけるOTA更新へのトップ3戦略的重要事項の影響
  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を刺激する

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 成長促進要因
  • 成長阻害要因

OTAアップデートのイントロダクション

  • 自動車産業におけるOTAアップデート:その方法と理由
  • 主な参加企業*とOTAアップデートの種類
  • OTAアップデートのセグメンテーション
  • 自動車業界のOTAアップデートタイムライン
  • オンデマンド機能の採用に影響を与えるOTAアップデートの動向
  • OTAアップデートの有無にかかわらず自動車をリコールするOEM:ケーススタディ
  • OTAアップデート:未来
  • OTAアップデート:制限付きサービス

OTAアップデートに影響を与えるプライバシーデータ規制と基準:欧州

  • ソフトウェア更新(OTA)およびソフトウェア更新管理システム(SUMS)に関するUNECE規則-R156
  • サイバーセキュリティ規制WP.29(欧州)
  • GDPR:データ保護原則
  • GDPR:自動車エコシステム

OTAアップデートに影響するプライバシーデータ規制と基準:北米

  • カリフォルニア州消費者プライバシー法(自動車)
  • バージニア州消費者データ保護法
  • コロラド州プライバシー保護法
  • バージニア州およびウェストバージニア州、OTA更新に適用されるリリース法
  • 地域別規制と政策のカテゴリー
  • サイバーセキュリティ規制(中国)
  • プライバシーデータ規制がOTAアップデートに与える影響

BMW OTAアップデート(セグメント別)

  • BMW OTAアップデート:スナップショット
  • BMW OTAアップデート:タイムライン
  • BMW OTAアップデートのセグメント別比較
  • BMW OTAアップデートのサブセグメント別普及率

フォルクスワーゲングループのOTAアップデート:セグメント別

  • VWグループのOTAアップデートスナップショット
  • VWグループOTAアップデートタイムライン
  • VWグループOTAアップデートセグメント別比較
  • VWグループOTAアップデートサブセグメント別普及率

Jaguar Land Rover OTAアップデート:セグメント別普及率

  • JLR OTAアップデート:スナップショット
  • JLR OTAアップデート:タイムライン
  • JLR OTAアップデートサブセグメント別普及率

Volvo GroupのOTA更新:セグメント別

  • Volvo Group OTAアップデートタイムライン
  • Volvo Group OTAアップデートセグメント別比較
  • Volvo Group OTAアップデートサブセグメント別普及率
  • ケーススタディ:Stellantis STLAプラットフォーム
  • ケーススタディ:Renault OTAアップデート

欧州のOEMにおけるOTAアップデートのセグメント別普及率

  • 欧州のOEMOTAアップデートスナップショット
  • 欧州のOTAアップデートセグメント別OTAアップデート数
  • 欧州のOEM:OTAアップデート数による比較
  • 自動車メーカーのセグメント/カテゴリー別ベンチマーク
  • 欧州のOEMOTAアップデート概要
  • EVと非EVの比較:EV OEMの比較分析

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:車載機能とテクノロジーによるOEMの新たな収益機会
  • 成長機会2:自動車の性能と信頼性向上のための継続的なソフトウェア更新
  • 成長機会3:自律走行車とEVの成長

付録

  • サブセグメントパワートレイン
  • サブセグメントインフォテインメント
  • サブセグメントコネクテッドサービス
  • サブセグメントシャシー
  • サブセグメントADAS/AD
  • サブセグメントコンフォート/コンビニエンス

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PEBA-46

OTA Updates are Critical Enablers Defining the Future of Autonomous Driving to Enhance Vehicle Safety, Performance, and Driving Experience

This Frost & Sullivan study offers insight into European OEMs' over-the-air (OTA) update (firmware-over-the-air [FOTA]/software-over-the-air [SOTA]) strategies. Frost & Sullivan segments OTA updates into 12 categories: Powertrain, Infotainment Services, Connected Services, Advanced Driver Assistance Systems/Autonomous Driving (ADAS/AD), Chassis, Remote Services, Bug Fixes, User Manuals, Health, Wellness, and Well-being (HWW), Passive Safety, Active Safety, and Comfort/Convenience.

In analyzing leading European OEMs adopting OTA updates, the study breaks down the number of OTA updates each company offers per category. It profiles OEMs such as BMW, Volkswagen Group, Jaguar Land Rover, and Volvo Group for their OTA capabilities, with a detailed outline of their service and subsegment penetration for each OTA update type.

The study also examines OTA update market growth drivers and restraints and highlights several use cases for automakers, such as Stellantis and Renault. Based on these findings, Frost & Sullivan identifies 3 growth opportunities for industry participants to capture business growth.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on OTA Updates in the Automotive Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Introduction to OTA Updates

  • OTA Updates in the Automotive Industry: How and Why
  • Key Participants* and OTA Update Types
  • OTA Update Segmentation
  • Automotive OTA Updates: A Timeline
  • OTA Update Trends Affecting On-demand Feature Adoption
  • OEMs Recalling Vehicles with and without OTA Updates: A Case Study
  • OTA Updates: The Future
  • OTA Updates: Restriction-bound Services

Privacy Data Regulations and Standards Impacting OTA Updates: Europe

  • UNECE Regulation on Software Updates (OTA) and Software Update Management Systems (SUMS)-R156
  • Cybersecurity Regulations WP.29, Europe
  • GDPR: Data Protection Principles
  • GDPR: Automotive Ecosystem

Privacy Data Regulations and Standards Impacting OTA Updates: North America

  • California Consumer Privacy Act (Automotive)
  • Virginia Consumer Data Protection Act
  • Colorado Privacy Act
  • Virginia and West Virginia Release Laws Governing OTA Updates
  • Categories of Regulations, Standards, and Policies by Region
  • Cybersecurity Regulations, China
  • Impact of Privacy Data Regulations on OTA Updates

BMW OTA Updates by Segment

  • BMW OTA Updates: A Snapshot
  • BMW OTA Updates: A Timeline
  • BMW OTA Update Comparison by Segments
  • BMW OTA Update Penetration by Subsegments

Volkswagen Group OTA Updates by Segment

  • VW Group OTA Updates: A Snapshot
  • VW Group OTA Updates: A Timeline
  • VW Group OTA Updates: Comparison by Segments
  • VW Group OTA Updates: Penetration by Subsegments

Jaguar Land Rover OTA Updates by Segment

  • JLR OTA Updates: A Snapshot
  • JLR OTA Updates: A Timeline
  • JLR OTA Updates: Penetration by Subsegments

Volvo Group OTA Updates by Segment

  • Volvo Group OTA Updates: A Snapshot
  • Volvo Group OTA Updates: A Timeline
  • Volvo Group OTA Updates: Comparison by Segments
  • Volvo Group OTA Updates: Penetration by Subsegments
  • Case Study: Stellantis STLA Platform
  • Case Study: Renault OTA Updates

Overall OTA Update Penetration by Segments in EU OEMs

  • European OEMs: OTA Update Snapshot
  • European OTA Updates: Number of OTA Updates by Segments
  • European OEMs: Comparison by Number of OTA Updates
  • Segment/Category Benchmarking by Automakers
  • European OEMs: OTA Update Summary
  • EVs vs Non-EVs: Comparative Analysis of EV OEMs

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: New Revenue Opportunities for OEMs from In-cabin Features and Technology
  • Growth Opportunity 2: Continuous Software Updates for Improved Vehicle Performance and Reliability
  • Growth Opportunity 3: Growth of Autonomous Vehicles and EVs

Appendix

  • Subsegments: Powertrain
  • Subsegments: Infotainment
  • Subsegments: Connected Services
  • Subsegments: Chassis
  • Subsegments: ADAS/AD
  • Subsegments: Comfort/Convenience

Next Steps

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