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市場調査レポート
商品コード
1322962
欧州OEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察Insights into European OEMs' Over-the-Air Update (FOTA/SOTA) Strategies |
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欧州OEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察 |
出版日: 2023年07月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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OTAアップデートは、自動車の安全性、性能、運転体験を向上させる自律走行の未来を定義する重要なイネーブラである
フロスト&サリバンの本調査は、欧州OEMのOTA(Over-the-Air)アップデート(ファームウェア・オーバー・ザ・エア[FOTA]/ソフトウェア・オーバー・ザ・エア[SOTA])戦略に関する知見を提供します。フロスト&サリバンは、OTAアップデートを12のカテゴリーに分類しています:パワートレイン、インフォテインメントサービス、コネクテッドサービス、ADAS(先進運転支援システム/自律走行)、シャシー、リモートサービス、バグフィックス、ユーザーマニュアル、HWW(Health, Wellness, and Well-being)、パッシブセーフティ、アクティブセーフティ、コンフォート/コンビニエンスです。
OTAアップデートを採用する欧州の主要OEMを分析するにあたり、この調査では各社が提供するOTAアップデートの数をカテゴリーごとに分類しています。BMW、Volkswagen Group、Jaguar Land Rover、Volvo GroupといったOEMのOTA機能をプロファイルし、OTAアップデートの種類ごとにサービスやサブセグメント普及の詳細な概要を示しています。
また、OTAアップデート市場の成長促進要因と抑制要因についても検証し、StellantisやRenaultなど、自動車メーカー各社の使用事例を紹介しています。これらの調査結果に基づき、フロスト&サリバンはビジネスの成長を獲得するための3つの成長機会を特定しています。
OTA Updates are Critical Enablers Defining the Future of Autonomous Driving to Enhance Vehicle Safety, Performance, and Driving Experience
This Frost & Sullivan study offers insight into European OEMs' over-the-air (OTA) update (firmware-over-the-air [FOTA]/software-over-the-air [SOTA]) strategies. Frost & Sullivan segments OTA updates into 12 categories: Powertrain, Infotainment Services, Connected Services, Advanced Driver Assistance Systems/Autonomous Driving (ADAS/AD), Chassis, Remote Services, Bug Fixes, User Manuals, Health, Wellness, and Well-being (HWW), Passive Safety, Active Safety, and Comfort/Convenience.
In analyzing leading European OEMs adopting OTA updates, the study breaks down the number of OTA updates each company offers per category. It profiles OEMs such as BMW, Volkswagen Group, Jaguar Land Rover, and Volvo Group for their OTA capabilities, with a detailed outline of their service and subsegment penetration for each OTA update type.
The study also examines OTA update market growth drivers and restraints and highlights several use cases for automakers, such as Stellantis and Renault. Based on these findings, Frost & Sullivan identifies 3 growth opportunities for industry participants to capture business growth.