表紙:アジアOEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察
市場調査レポート
商品コード
1375384

アジアOEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察

Insights on Asian OEMs' Over-the-Air Update (FOTA/SOTA) Strategies

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 85 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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アジアOEMのOver-the-Air Update(FOTA/SOTA)戦略に関する洞察
出版日: 2023年10月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

コネクティビティと高度なインフォテインメントへの需要がアジアの自動車産業におけるOTAアップデートの成長可能性を促進

この調査サービスは、アジアの相手先商標製品メーカーのOTA(Over-the-Air)アップデートを分析し、市場参入企業がOTA機能を強化し、競争優位に立つ機会を調査するものです。本調査では、ファームウェアOTA(FOTA)とソフトウェアOTA(SOTA)の両戦略に注目しています。組み込み技術と5Gの利用拡大により、コネクテッドサービスと高度なインフォテインメントサービスの利用が促進され、よりパーソナライズされた体験を生み出すOTAソフトウェアアップデートが促進されます。

本調査では、OTA更新を以下の12のカテゴリーに分類している:パワートレイン、インフォテインメントサービス、コネクテッドサービス、ADAS(先進運転支援システム)/AD(自動運転)、シャシー、リモートサービス、バグフィックス、ユーザーマニュアル、健康、ウェルネス、ウェルビーイング、パッシブセーフティ、アクティブセーフティ、快適性/利便性。また、Hyundai Motor Group's 、トヨタグループ、ホンダグループのプロファイルを掲載し、OTAアップデートの種類ごとにサービスやサブセグメントの普及状況を概説しています。また、各社が提供するOTAアップデートの数をカテゴリーごとに分類しています。日本、韓国、インドについては国別分析も行っています。

本調査では、この分野の成長を促進・抑制する要因を特定し、自動車メーカーにとっての使用事例をいくつか検証しています。最後に、市場プレーヤーや利害関係者が活用すべき、この分野から生まれる成長機会を強調しています。

主要課題

  • どのOEMがOTAアップデートを提供しているか?
  • OTAアップデートの大半を占めるセグメントとサブセグメントとは?
  • OTAアップデートに影響を与える規制や標準は何か。
  • 現在までに企業が提供したOTAアップデートの数は?

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車業界におけるOTA(Over-the-Air)アップデートの戦略的重要課題トップ3のインパクト
  • 成長機会はGrowth Pipeline Engine(TM)を後押しします。

成長機会分析

OTAアップデートのイントロダクション

  • 自動車産業におけるOTAアップデート:その方法と理由
  • 主要参加企業とOTAアップデートの種類
  • フロスト&サリバンのOTAアップデートのセグメンテーション
  • 自動車業界におけるOTAアップデート年表
  • オンデマンド機能の採用に影響を与えるOTAアップデートの動向
  • OTAアップデートの有無にかかわらず自動車をリコールするOEM:ケーススタディ
  • OTAアップデート:未来

OTAアップデートに影響を与えるプライバシーデータ規制と基準:韓国と日本

  • 個人情報保護法(PIPA):韓国
  • 個人情報の保護に関する法律(APPI):韓国日本
  • デジタル個人情報保護法案(DPDPB)、2023年インド
  • サイバーセキュリティ規制UNECE WP.29
  • サイバーセキュリティ規制WP.29
  • WP.29主な要件と義務
  • UNECEサイバーセキュリティ規制R155
  • ソフトウェア更新およびソフトウェア更新管理システム(SUMS)に関するUNECE規則:R156
  • アジア各国の規制:スナップショット

セグメント別自動車メーカーOTAアップデート:インド

  • インド自動車メーカーのOTAアップデートスナップショット
  • インド自動車メーカーのOTAアップデート(OEM別)
  • OTA更新に影響を与えるマヒンドラの今後の戦略
  • タタ・エルクシーのOTAアップデート戦略
  • マルチ・スズキ・モーターズのOTAアップデート

セグメント別自動車メーカーのOTAアップデート:日本

  • 日本の自動車メーカーのOTAアップデートスナップショット
  • 日本メーカーのOTAアップデート(OEM別)
  • トヨタのOTAアップデートスナップショット
  • トヨタOTAアップデートタイムライン
  • トヨタOTA更新のセグメント別比較
  • トヨタOTA更新のサブセグメント別普及率
  • 日産、マツダ、三菱のOTAアップデート:スナップショット
  • ホンダのOTAアップデートスナップショット
  • ホンダのOTAアップデートタイムライン
  • ホンダOTAアップデートのセグメント別比較
  • ホンダOTAアップデートのサブセグメント別普及率

セグメント別動車メーカーのOTAアップデート:韓国

  • Hyundai Motor Group's のOTAアップデート:スナップショット
  • Hyundai Motor Group's のOTAアップデート:OEM別
  • Hyundai Motor Group's のOTAアップデート:スナップショット
  • Hyundai Motor Group's のOTAアップデート:タイムライン
  • Hyundai Motor Group's のOTA更新のセグメント別比較
  • Hyundai Motor Group's のサブセグメント別OTAアップデート普及率

セグメント別OEMのOTAアップデート普及率:アジア

  • 自動車メーカーのセグメント/カテゴリー別ベンチマーク
  • アジアのOEM・OTAアップデート数による比較
  • アジアのOEM・OTAアップデートスナップショット
  • アジアのOEM・OTAアップデートセグメント別OTAアップデート数の比較
  • アジアのOEM・OTAアップデート概要

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:車載機能とOTAアップデート
  • 成長機会2:継続的なソフトウェアアップデート
  • 成長機会3:自律走行車とEV

付録

次のステップ

目次
Product Code: PF1F-46

Demand for Connectivity and Advanced Infotainment is Driving the Growth Potential of OTA Updates in the Asian Automotive Industry

This research service analyzes over-the-air (OTA) updates from Asian original equipment manufacturers and examines opportunities for market participants to enhance their OTA capabilities and gain a competitive edge. The study looks at both firmware OTA (FOTA) and software OTA (SOTA) strategies. The growing use of embedded technology and 5G will boost the use of connected services and advanced infotainment services, which will drive OTA software updates that create more personalized experiences.

This study segments OTA updates into the following 12 categories: Powertrain; infotainment services; connected services; advanced driver assistance systems (ADAS)/autonomous driving (AD); chassis; remote services; bug fixes; user manuals; health, wellness, and well-being; passive safety; active safety; and comfort/convenience. It offers profiles of the Hyundai Group, Toyota Group, and Honda Group, outlining their service and subsegment penetration for each OTA update type. The study also breaks down the number of OTA updates each company offers per category. Country-specific analyses have been provided for Japan, South Korea, and India.

The study identifies the factors driving and restraining growth in this space and examines several use cases for automakers. It concludes by highlighting the growth opportunities emerging from this space for market players and stakeholders to leverage.

Key Issues Addressed:

  • Which OEMs offer OTA updates?
  • Which segments and subsegments account for most of the OTA updates?
  • Which regulations and standards impact the OTA updates?
  • To date, how many OTA updates have the profiled companies offered?

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Over-the-air (OTA) Updates in the Automotive Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Introduction to OTA Updates

  • OTA Updates in the Automotive Industry: How and Why
  • Key Participants and OTA Update Types
  • Frost & Sullivan OTA Update Segmentation
  • OTA Updates in the Automotive Industry: A Timeline
  • OTA Update Trends Affecting On-demand Feature Adoption
  • OEMs Recalling Vehicles with and without OTA Updates: A Case Study
  • OTA Updates: The Future

Privacy Data Regulations and Standards Impacting OTA Updates: South Korea and Japan

  • Personal Information Protection Act (PIPA): South Korea
  • Act on the Protection of Personal Information (APPI): Japan
  • Digital Personal Data Protection Bill (DPDPB), 2023: India
  • Cybersecurity Regulation: UNECE WP.29
  • Cybersecurity Regulations WP.29
  • WP.29 Key Requirements and Mandates
  • UNECE Cybersecurity Regulation: R155
  • UNECE Regulation on Software Updates and Software Update Management Systems (SUMSs): R156
  • Regulations across Asian Countries: A Snapshot

Automaker OTA Updates by Segment: India

  • Indian Automakers' OTA Updates: A Snapshot
  • Indian Automakers' OTA Updates by OEM
  • Mahindra's Future Strategies Impacting OTA Updates
  • Tata Elxsi's OTA Update Strategy
  • Maruti Suzuki Motors's OTA Update

Automaker OTA Updates by Segment: Japan

  • Japanese Automakers' OTA Updates: A Snapshot
  • Japanese Automakers's OTA Updates by OEM
  • Toyota's OTA Updates: A Snapshot
  • Toyota OTA Updates: A Timeline
  • Toyota's OTA Update Comparison by Segments
  • Toyota OTA Update Penetration by Subsegments
  • Nissan, Mazda, and Mitsubishi's OTA Updates: A Snapshot
  • Honda's OTA Updates: A Snapshot
  • Honda's OTA Updates: A Timeline
  • Honda OTA Update Comparison by Segment
  • Honda OTA Update Penetration by Subsegments

Automaker OTA Updates by Segment: South Korea

  • South Korea Automakers' OTA Updates: A Snapshot
  • South Korea Automakers' OTA Updates by OEM
  • Hyundai Motor Group's OTA Updates: A Snapshot
  • Hyundai Motor Group's OTA Updates: A Timeline
  • Hyundai Motor Group's OTA Update Comparison by Segment
  • Hyundai Motor Group OTA Update Penetration by Subsegments

OTA Update Penetration by Segment in Asian OEMs

  • Segment/Category Benchmarking by Automakers
  • Asian OEMs: Comparison by Number of OTA Updates
  • Asian OEMs: OTA Update Snapshot
  • Asian OEMs OTA Updates: Comparison of Number of OTA Updates by Segment
  • Asian OEMs: OTA Update Summary

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: In-cabin Features and OTA Updates
  • Growth Opportunity 2: Continuous Software Updates
  • Growth Opportunity 3: Autonomous Vehicles and EVs

Appendix

  • Subsegments: Powertrain
  • Subsegments: Infotainment
  • Subsegments: Connected Services
  • Subsegments: Chassis
  • Subsegments: ADAS/AD
  • Subsegments: Comfort/Convenience

Next Steps

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