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市場調査レポート
商品コード
1541693
OTA伝送プラットフォーム市場レポート:コンポーネント、プラットフォームタイプ、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年OTA Transmission Platform Market Report by Component (Hardware, Services), Platform Type (Television, Radio, Mobile, Streaming Devices, and Others), End User (Individual, Commercial), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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OTA伝送プラットフォーム市場レポート:コンポーネント、プラットフォームタイプ、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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OTA伝送プラットフォームの世界市場規模は、2023年に1億940万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1億5,110万米ドルに達し、2024年から2032年にかけて3.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
OTA(Over-the-Air)伝送プラットフォームは、テレビやラジオのプラットフォームでチャンネルを放送するために使用される無線通信システムを指します。また、携帯端末のソフトウェア更新や加入者識別モジュール(SIM)カードの管理にも役立っています。ATSC 3.0規格に準拠しています。さらに、物理層に高度なエラー訂正を採用し、インターネット・プロトコル(IP)配信システムを介してワイヤレス・データを作成する新技術を導入しているため、世界中で支持を集めています。
放送業界の著しい成長は、研究開発(R&D)活動や情報技術(IT)への広範な投資と相まって、市場を牽引する主な要因の一つとなっています。OTA伝送プラットフォームは、放送事業者がより良い画質と音質で映像コンテンツを共有し、改善されたチャンネル・プレゼンテーションと操作性を提供するのに役立っています。その結果、世界中の放送局やディスプレイ機器メーカーの間で、これらのプラットフォームに対する需要が増加しています。さらに、高効率ビデオ・コーディングをサポートし、受信信号を強化し、視聴体験を向上させるATSC規格の採用が増加していることも、良好な市場見通しを生み出しています。また、5G技術の利用拡大や、オンライン/オンデマンド・コンテンツ・サービスの世界の動向も市場を後押ししています。これは、ユーザーの間でオーバー・ザ・トップ(OTT)サービスの採用が拡大していることに起因しています。OTTとOTAのハイブリッドプラットフォームは、両方のチャンネルをカバーするテレビガイドをユーザーに提供するため、市場は回復すると予想されます。
The global OTA transmission platform market size reached US$ 109.4 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 151.1 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.5% during 2024-2032.
Over-the-air (OTA) transmission platform refers to a wireless communication system used to broadcast channels on television and radio platforms. It also aids in updating software on mobile devices and managing subscriber identity module (SIM) cards. It relies on the advanced television systems committee (ATSC) 3.0 standard. Moreover, as it deploys advanced error correction for the physical layer and emerging technologies to create wireless data via an internet protocol (IP) delivery system, it is gaining traction across the globe.
Significant growth in the broadcasting industry, in confluence with extensive investments in research and development (R&D) activities and information technology (IT), represents one of the major factors driving the market. OTA transmission platforms assist broadcasters in sharing video content with better picture and audio quality and providing improved channel presentation and ease of operations. As a result, there is an increase in the demand for these platforms among broadcasters and manufacturers of display devices around the world. Furthermore, the rising adoption of ATSC standards for supporting high-efficiency video coding, enhancing reception signals and improving viewer experience is creating a favorable market outlook. The market is also impelled by the growing utilization of 5G technology and the increasing trend of online/on-demand content services worldwide. This can be accredited to the growing adoption of over-the-top (OTT) services among users. The market is anticipated to recover on account of the hybrid combination of OTT and OTA platforms, which provide a television guide to users covering both channels.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global OTA transmission platform market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, platform type and end user.
Hardware
Services
Television
Radio
Mobile
Streaming Devices
Others
Individual
Commercial
Healthcare
Media and Entertainment
Information Technology
Education
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AirTV L.L.C (DISH DBS Corporation), Channel Master, Encompass, GatesAir Inc., Harmonic Inc., Liveu Inc., Nuvyyo Inc., Powercast Corporation, Sinclair Broadcast Group Inc., Thales Group and TiVo Corporation (Xperi Holding Corporation).