表紙:世界の主要電動二輪車(E2W)OEMのプロファイル
市場調査レポート
商品コード
1322952

世界の主要電動二輪車(E2W)OEMのプロファイル

Profiles of Leading Global Electric Two-wheeler (E2W) OEMs

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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世界の主要電動二輪車(E2W)OEMのプロファイル
出版日: 2023年07月25日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

増加するコネクテッド機能が通勤、レジャー、ラストマイル配送の消費者を引き付け、新たな機会を生み出す

E2W市場に参入する新興企業、特に安価な部品を輸入し、低品質の車両を販売する企業が増えています。伝統的な内燃機関(ICE)二輪車(2W)OEMメーカーの大半は、E2W市場にまだ参入していないです。E2W技術は黎明期にあり、新興企業が大半を占めているため、他業界からの参入を誘致しています。

E2Wは、ICE 2Wに比べ、コンポーネント(主にソフトウェアで制御)の数が50%少ないため、修理やメンテナンスに必要な工具や時間が少なくて済みます。E2Wの新興企業は、運転コストを削減し、資金不足を回避して新たな投資家を惹きつけるために、より早く規模を拡大しようとしています。また、この市場の企業は、E2Wのメンテナンスを遠隔で行い、戸別修理サービスを提供できるため、実店舗をなくすために、顧客への直接販売やサービスといった新しいビジネスモデルを模索しています。その他、OEMは、オンライン販売、訪問試乗、販売代理店との提携など、より少ない投資でより早く各地域に拡大するために精査しています。

本レポートでは、Frost &Sullivanが世界のE2W市場で事業を展開するOEMを紹介しています。調査期間は2018~2030年で、2022年を基準年、2023~2030年を予測期間としています。対象地域は、北米(米国、カナダ)、LATAM(ブラジル、コロンビア)、欧州(英国、イタリア、スペイン、フランス、ドイツ)、アジア(インド、インドネシア、タイ、ベトナム、中国、台湾、日本)です。アフリカやオセアニアなど、その他の地域や国については、特定のトピックをより広くカバーするため、特定のスライドで言及しています。

各地域の重要なポイントは以下の通りである:

  • 北米:北米:50kW以下の小型モーターを搭載したeモーターサイクルが、通勤やオフロードでのレジャー走行で人気を集めています。
  • 欧州:ネットゼロ目標達成に向けた強力な規制がE2Wの普及を促進。
  • アジア:燃料費の上昇、幅広いモデルの入手可能性、主要な移動手段としての2Wのニーズにより、E2Wの販売台数は前年比増加。
  • ラタム:eコマースブームによるラストワンマイルデリバリー業界の収入機会と、フィンテック企業による魅力的なクレジットオプションがE2Wの採用を促進。
  • 世界のその他の地域:自転車タクシーやラストワンマイルデリバリー業界に対応することで、先行者利益を得ようとするE2W新興企業が台頭。

その他の重要な情報は以下の通り:

  • 地域別およびOEM別のE2Wモーター出力とバッテリー範囲
  • 各地域/国における注目すべき競合企業およびそのE2Wトップモデルの仕様
  • ビジネスモデル、戦略、ポートフォリオ、最新動向を含む主要OEMのプロファイル

フロスト&サリバンは、利害関係者が今後7年間でダイナミックなE2W分野でシェアを獲得するための洞察と成長機会を提供しています。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • E2W業界における戦略的課題トップ3のインパクト
  • Growth Pipeline Engine(TM)を支える成長機会

成長環境

  • 主要OEMの要点トップ10
  • 2022年にE2W売上が最も多い国トップ5
  • ドイツのトップ3OEMとモデル分析
  • E2Wモーター出力とバッテリー範囲の広がり

調査範囲

  • 分析範囲
  • E2Wタイプ別の区分と定義
  • 地域別セグメンテーション

成長機会分析

  • セグメント別主要競合企業
  • 2022年にE2W売上が最も多い国トップ5
  • OEMの種類
  • タイプ別2W OEM売上トップ3
  • 主要OEMトップ10

北米

  • 米国のOEMトップ3とモデル分析
  • カナダのトップ3OEMとモデル分析
  • E2Wモーター出力とバッテリー範囲の広がり
  • 企業プロファイル:LiveWire Inc.(米国)
  • 企業プロファイル: Zero Motorcycles(米国)
  • 企業プロファイル: Sondors(米国)
  • 企業プロファイル:Tinbot/Kollter(カナダ)
  • 主要項目

欧州

  • ドイツのOEMトップ3とモデル分析
  • フランスのトップ3 OEMとモデル分析
  • イタリアのトップ3 OEMとモデル分析
  • スペインのトップ3 OEMとモデル分析
  • 英国のトップ3 OEMとモデル分析
  • E2Wモーター出力とバッテリー範囲の広がり
  • 企業プロファイル:Piaggio(イタリア)
  • 企業プロファイル:Energica Motor Company(イタリア)
  • 企業プロファイル:Cake(スウェーデン)
  • 企業プロファイル:Askoll EVA(イタリア)
  • 主な収穫

アジア

  • 中国のトップ3OEMとモデル分析
  • 日本のOEMとモデル分析
  • 台湾のOEMトップ3とモデル分析
  • インドのトップ3 OEMとモデル分析
  • インドネシアのトップ3 OEMおよびモデル分析
  • タイのトップ3 OEMおよびモデル分析
  • ベトナムのトップ3 OEMとモデル分析
  • E2Wモーター出力とバッテリー範囲の広がり
  • 企業プロファイル: NIU Technologies(中国)
  • 企業プロファイル:Vmoto Soco(中国)
  • 企業プロファイル:Ola Electric(インド)
  • 企業プロファイル:Gesits(インドネシア)
  • 企業プロファイル:Gogoro(台湾)
  • 企業プロファイル:TVS Motors(インド)
  • 企業プロファイル:Honda(日本)
  • 主要項目

ラテンアメリカ

  • ブラジルのOEMとモデル分析
  • コロンビアのトップ3OEMとモデル分析
  • E2Wモーター出力とバッテリー範囲の広がり
  • 企業プロファイル:Voltz Motor(ブラジル)
  • 企業プロファイル:Shineray(ブラジル)
  • 企業プロファイル: Starker(コロンビア)
  • 主要項目

世界のその他の地域

  • アフリカのトップ3OEMとモデル分析
  • オセアニアのトップ3OEMとモデル分析
  • E2Wモーター出力とバッテリー範囲の広がり
  • 企業プロファイル:Ampersand(アフリカ)
  • 企業プロファイル:Benzina Zero(オーストラリア)
  • 企業プロファイル:UBCO(ニュージーランド)
  • キーポイント

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:革新的なビジネスモデル
  • 成長機会2:取り外し可能なバッテリー設計
  • 成長機会3:専用設計のE2W
  • 展示品リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PF23-44

Increasing Connected Features Attract Commuter, Leisure, and Last-mile Delivery Consumers and Create New Opportunities

An increasing number of E2W start-ups are in the market, especially those importing cheap components and selling low-quality vehicles. Most traditional internal combustion engine (ICE) two-wheeler (2W) original equipment manufacturers (OEMs) have yet to enter the E2W market. With E2W technology nascent and dominated by start-ups, it attracts entities from other industries to enter the market.

Since E2Ws have 50% fewer components-mainly controlled by software-compared to ICE 2Ws, it requires fewer tools and lesser time to repair and maintain. E2W start-ups seek to reduce operation costs and scale faster to avoid a cash crunch and attract new investors. Companies in this market are also exploring new business models, such as direct-to-customer sales and services, to eliminate physical shops since they can perform E2W maintenance remotely and with doorstep repair service. Other aspects OEMs scrutinize to expand across regions faster with less investment include online sales, doorstep test rides, and distributor partnerships.

In this report, Frost & Sullivan profiles OEMs operating in the global E2W market. The study period is 2018-2030, with 2022 as the base year and 2023-2030 as the forecast period. Regions covered include North America (United States and Canada), LATAM (Brazil and Colombia), Europe (United Kingdom, Italy, Spain, France, and Germany), and Asia (India, Indonesia, Thailand, Vietnam, China, Taiwan, and Japan). Other regions and countries, such as Africa and Oceania, are mentioned in specific slides to provide broader coverage for certain topics.

Crucial takeaways for the regions are as follows:

  • North America: Small sub-50kW motor capacity eMotorcycles are gaining popularity in commuting and off-road leisure riding.
  • Europe: Strong regulations towards achieving the Net Zero target drive E2W adoption.
  • Asia: Rising fuel cost, availability of a wide range of models, and the need for 2Ws as a primary mode of transport is increasing E2W sales Y-o-Y.
  • LATAM: Income opportunities in the last-mile delivery industry due to the eCommerce boom and attractive credit options by fintech companies drive E2W adoption.
  • Rest of the World: E2W start-ups are emerging to gain first-mover advantage by catering to the bike taxi and last-mile delivery industry.

Other vital information includes:

  • E2W motor power and battery range spread by region and OEM
  • Notable competitors in each region/country and specifications of their top E2W models
  • Profiles of leading OEMS, including business models, strategies, portfolio, and recent developments

Notably, Frost & Sullivan offers stakeholders insights and growth opportunities they can explore and use to capture a share of the dynamic E2W space over the next seven years.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the E2W Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Top 10 Key OEM Takeaways
  • Top 5 Countries with the Highest E2W Sales in 2022
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Germany
  • E2W Motor Power and Battery Range Spread

Research Scope

  • Scope of Analysis
  • Segmentation and Definition by E2W Type
  • Segmentation by Region

Growth Opportunity Analysis

  • Leading Competitors by Segment
  • Top 5 Countries with the Highest E2W Sales in 2022
  • Types of OEMs
  • Top 3 Best-selling 2W OEMs by Type
  • Top 10 Key OEM Takeaways

North America

  • Top 3 OEMs and Model Analysis in the United States
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Canada
  • E2W Motor Power and Battery Range Spread
  • Company Profile: LiveWire Inc., the United States
  • Company Profile: Zero Motorcycles, the United States
  • Company Profile: Sondors, the United States
  • Company Profile: Tinbot/Kollter, Canada
  • Key Takeaways

Europe

  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Germany
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in France
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Italy
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Spain
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in the United Kingdom
  • E2W Motor Power and Battery Range Spread
  • Company Profile: Piaggio, Italy
  • Company Profile: Energica Motor Company, Italy
  • Company Profile: Cake, Sweden
  • Company Profile: Askoll EVA, Italy
  • Key Takeaways

Asia

  • Top 3 OEMs and Model Analysis in China
  • OEMs and Model Analysis in Japan
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Taiwan
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in India
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Indonesia
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Thailand
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Vietnam
  • E2W Motor Power and Battery Range Spread
  • Company Profile: NIU Technologies, China
  • Company Profile: Vmoto Soco, China
  • Company Profile: Ola Electric, India
  • Company Profile: Gesits, Indonesia
  • Company Profile: Gogoro, Taiwan
  • Company Profile: TVS Motors, India
  • Company Profile: Honda, Japan
  • Key Takeaways

LATAM

  • OEMs and Model Analysis in Brazil
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Colombia
  • E2W Motor Power and Battery Range Spread
  • Company Profile: Voltz Motors, Brazil
  • Company Profile: Shineray, Brazil
  • Company Profile: Starker, Colombia
  • Key Takeaways

Rest of the World

  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Africa
  • Top 3 OEMs and Model Analysis in Oceania
  • E2W Motor Power and Battery Range Spread
  • Company Profile: Ampersand, Africa
  • Company Profile: Benzina Zero, Australia
  • Company Profile: UBCO, New Zealand
  • Key Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Innovative Business Model
  • Growth Opportunity 2: Removable Battery Design
  • Growth Opportunity 3: Purpose-built E2Ws
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer