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市場調査レポート
商品コード
1322952
世界の主要電動二輪車(E2W)OEMのプロファイルProfiles of Leading Global Electric Two-wheeler (E2W) OEMs |
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世界の主要電動二輪車(E2W)OEMのプロファイル |
出版日: 2023年07月25日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
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増加するコネクテッド機能が通勤、レジャー、ラストマイル配送の消費者を引き付け、新たな機会を生み出す
E2W市場に参入する新興企業、特に安価な部品を輸入し、低品質の車両を販売する企業が増えています。伝統的な内燃機関(ICE)二輪車(2W)OEMメーカーの大半は、E2W市場にまだ参入していないです。E2W技術は黎明期にあり、新興企業が大半を占めているため、他業界からの参入を誘致しています。
E2Wは、ICE 2Wに比べ、コンポーネント(主にソフトウェアで制御)の数が50%少ないため、修理やメンテナンスに必要な工具や時間が少なくて済みます。E2Wの新興企業は、運転コストを削減し、資金不足を回避して新たな投資家を惹きつけるために、より早く規模を拡大しようとしています。また、この市場の企業は、E2Wのメンテナンスを遠隔で行い、戸別修理サービスを提供できるため、実店舗をなくすために、顧客への直接販売やサービスといった新しいビジネスモデルを模索しています。その他、OEMは、オンライン販売、訪問試乗、販売代理店との提携など、より少ない投資でより早く各地域に拡大するために精査しています。
本レポートでは、Frost &Sullivanが世界のE2W市場で事業を展開するOEMを紹介しています。調査期間は2018~2030年で、2022年を基準年、2023~2030年を予測期間としています。対象地域は、北米(米国、カナダ)、LATAM(ブラジル、コロンビア)、欧州(英国、イタリア、スペイン、フランス、ドイツ)、アジア(インド、インドネシア、タイ、ベトナム、中国、台湾、日本)です。アフリカやオセアニアなど、その他の地域や国については、特定のトピックをより広くカバーするため、特定のスライドで言及しています。
フロスト&サリバンは、利害関係者が今後7年間でダイナミックなE2W分野でシェアを獲得するための洞察と成長機会を提供しています。
Increasing Connected Features Attract Commuter, Leisure, and Last-mile Delivery Consumers and Create New Opportunities
An increasing number of E2W start-ups are in the market, especially those importing cheap components and selling low-quality vehicles. Most traditional internal combustion engine (ICE) two-wheeler (2W) original equipment manufacturers (OEMs) have yet to enter the E2W market. With E2W technology nascent and dominated by start-ups, it attracts entities from other industries to enter the market.
Since E2Ws have 50% fewer components-mainly controlled by software-compared to ICE 2Ws, it requires fewer tools and lesser time to repair and maintain. E2W start-ups seek to reduce operation costs and scale faster to avoid a cash crunch and attract new investors. Companies in this market are also exploring new business models, such as direct-to-customer sales and services, to eliminate physical shops since they can perform E2W maintenance remotely and with doorstep repair service. Other aspects OEMs scrutinize to expand across regions faster with less investment include online sales, doorstep test rides, and distributor partnerships.
In this report, Frost & Sullivan profiles OEMs operating in the global E2W market. The study period is 2018-2030, with 2022 as the base year and 2023-2030 as the forecast period. Regions covered include North America (United States and Canada), LATAM (Brazil and Colombia), Europe (United Kingdom, Italy, Spain, France, and Germany), and Asia (India, Indonesia, Thailand, Vietnam, China, Taiwan, and Japan). Other regions and countries, such as Africa and Oceania, are mentioned in specific slides to provide broader coverage for certain topics.
Notably, Frost & Sullivan offers stakeholders insights and growth opportunities they can explore and use to capture a share of the dynamic E2W space over the next seven years.